Hoi,
Weet iemand hoe ik een site min of meer kan personaliseren zonder cookies?
Graag hoor ik ideeen.
Vince
Weet iemand hoe ik een site min of meer kan personaliseren zonder cookies?
Graag hoor ik ideeen.
Vince
Siditamentis astuentis pactum.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
E-Developing
Dat gaat natuurlijk een beetje lastig zonder cookies, dan moet je de session-ID meesturen met ieder request, dat is feitelijk precies hetzelfde als een cookie, maar dan nog onveiliger ....Batsies schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:08:
Of mensen laten inloggen en personaliseren op gebruikersnaam / ww.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Maar wel mogelijk dus. Steeds je SessieID meegeven in elke request en dan alles in een DB stoppen.RM-rf schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:23:
Dat gaat natuurlijk een beetje lastig zonder cookies, dan moet je de session-ID meesturen met ieder request, dat is feitelijk precies hetzelfde als een cookie, maar dan nog onveiliger ....
Ja, maar hoe weet je welke sessie bij mij hoort als ik een week later nog weer eens langs-surf?Icey schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:10:
Je kan toch werken met een sessie waar je informatie in opslaat en dat meeneemt?
Siditamentis astuentis pactum.
Na de timeout zul je weer opnieuw moeten inloggen. En op de site staan al jou instellingen opgeslagen. Dus wordt er op dat moment een nieuwe sessie gegeven meegestuurd.Varienaja schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:48:
Ja, maar hoe weet je welke sessie bij mij hoort als ik een week later nog weer eens langs-surf?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.
![]()