Yamaha RX-V757 & JBL Nortridge E100: goede combinatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben van plan om de volgende combinatie te kopen:

Receiver Yamaha RX-V757
7 x 100 watt RMS

JBL Nortridge
Fronts: 2x E100 (125 watt RMS)
Center: 1x EC35 (75 watt RMS)
Rears: 2x E50 (90 watt RMS), eventueel later aan te schaffen

Is dit een goede combinatie, of is de versterker aan de lichte kant?

Graag jullie advies

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat vindt je er zelf van :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Die versterker kan het wel aan hoor, erg makkelijk in de bediening. Het lijkt mij zelf wel een goede combi, wellicht dat je met de yamaha nog beter wat missions kunt matchen? Als je een wat stevigere receiver wil hebben qua power is de pioneer 1015 misschien wat voor je in dezelfde prijsklasse.

• MP3-Junky
  • Niet online
Is er een stelregel voor de verhouding:

vermogen versterker - vermogen speakers?
bv
1:1
of
1:1,25

Of kan je dit niet zo stellen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:52:
Die versterker kan het wel aan hoor, erg makkelijk in de bediening. Het lijkt mij zelf wel een goede combi, wellicht dat je met de yamaha nog beter wat missions kunt matchen? Als je een wat stevigere receiver wil hebben qua power is de pioneer 1015 misschien wat voor je in dezelfde prijsklasse.
Helemaal correct, ik heb zelf een Yamaha RX-V750RDS met 4x een Mission M34i en een Mission M3C2i centerspeaker.
(je weet echt niet wat je hoort als je dit openzet _/-\o_ )

Is echt een goede aanrader deze combinatie, maar is zou toch aanraden om eerst eens te gaan luisteren. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren namelijk ;)

Owja ik heb ook geluisterd met JBL's maar dat vond ik echt niets, hoge tonen kwamen echt niet tot hun recht.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 11:04 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

MP3-Junky schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:01:
Is er een stelregel voor de verhouding:

vermogen versterker - vermogen speakers?
bv
1:1
of
1:1,25

Of kan je dit niet zo stellen?
Let it go, let it go....

Oftewel, laat dat hele vermogenverhaal varen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MP3-Junky
  • Niet online
lier schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:06:
[...]

Let it go, let it go....

Oftewel, laat dat hele vermogenverhaal varen.
Kun je iets duidelijker zijn?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Eigenlijk niet... Maar check ff de FAQ!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Vermogen zegt bijzonder weinig. Belangrijker is of je versterker stabiel is (hoe is bijvoorbeeld het impedantieverloop van de JBL speakers en kan de versterker hier voldoende stroom leveren).

Informeer eens in een winkel (uiteraard wel een speciaalzaak), of ga minimaal eerst beluisteren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Welke Sub-Woofer is een aanraden voor deze receiver. Zit te denken aan een Yamaha.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

Totaal zinloos dit, hier schiet je niks mee op. Vermogen hoef je niet op te letten en al helemaal niet met van die simpele regels als amp vermogen : speaker vermogen moet 1 op 1 zijn oid. Speakers zijn geen gloeilampen, het is allemaal een sterke versimpeling en bovendien ook gewoon niet belangrijk.

Wat je wel moet doen is gewoon een keer naar een winkel gaan en gaan luisteren. De ene speaker klinkt totaal anders dan de andere en je moet zelf bepalen welke je mooi vind. En daar dan vervolgens een receiver bij uit zoeken.
Bij een surround opstelling hoort trouwens in principe wel een sub, maar die kan je er evt ook later nog bijkopen.

Die JBL speakers hebben volgens mij een dubbele woofer dus 4 Ohm (dat wordt natuurlijk doodleuk onder de noemer "nominal impedance 8 Ohm" geschaard, terwijl de speaker onder de 300Hz een impedantie van rond de 4 Ohm zal hebben). Officieel kunnen die Yamaha receivers (heb er zelf ook 1) maar tot 6 Ohm aan, maar daar moet je je niet teveel van aantrekken. In praktijk geeft het geen problemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jag op 15-11-2005 19:30 ]

Pagina: 1