Toon posts:

[IIS / SMTP] Prioriteiten geven aan e-mails

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb de volgende vraag over de SMTP service van IIS op een windows 2003 machine.

Hoe kan ik prioriteiten geven aan e-mails die worden verstuurd via een script?
Het zit namelijk zo, op iis draaien er meerdere websites. Deze websites maken allemaal gebruik van de QUEU functie in SMTP. Ze plaatsen dus mail in een directory, waarna die mail verzonden wordt. De mail die als eerste in directory wordt geplaatst wordt als eerste verzonden.

Maar wat nu, als er een bakje mail verzonden moet worden dat er dírect uit moet. Maar er staat nog een mailinglist van 4000 mailtjes boven hem? Die als eerst verzonden moeten worden?

Hoe krijg ik het voor elkaar om dat kleine bakje mail dat er direct uit moet, een hogere prioriteit te geven?

Het gaat hierbij ook om verschillende domeinen. Domein 1 stuurt hoge prio mail, domein 2 stuurt een mailinglist die ook wel even 10 min. kan wachten.

Hoe / wat / waar?

-Alvast bedankt voor jullie hulp!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IIS horen bij ons thuis in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Zoeken op Google:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

levert onder andere deze link op:

http://msdn.microsoft.com.../html/transportevents.asp

Hopelijk kan je hier iets mee...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

b-tje overkill om een eventsink in te zetten als de mails ook al met een script gegenereerd worden.
Ik zou dat script een "x-priority" header laten toevoegen.
Je moet alleen FF uitzoeken of de priority low, normal, high met 0,1,2 of met 1,3,5 (ms-mapi) moet worden aangegeven

[ Voor 4% gewijzigd door Brahiewahiewa op 11-07-2005 11:37 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:32:
b-tje overkill om een eventsink in te zetten als de mails ook al met een script gegenereerd worden.
Ik zou dat script een "x-priority" header laten toevoegen.
Je moet alleen FF uitzoeken of de priority low, normal, high met 0,1,2 of met 1,3,5 (ms-mapi) moet worden aangegeven
Dat is misschien wel een oplossing. Ik heb hem geïmplementeerd. Het is afwachten...
Wat misschien een idee is... We kunnen met het mail script een andere Queue directory aangeven. Kan je in IIS misschien meerdere queue directory's gebruiken?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:36:
[...]Dat is misschien wel een oplossing. Ik heb hem geïmplementeerd. Het is afwachten...
Wat misschien een idee is... We kunnen met het mail script een andere Queue directory aangeven. Kan je in IIS misschien meerdere queue directory's gebruiken?
Indirect: je kunt een extra virtuele server aanmaken, met z'n eigen queue (en andere) directories

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:20:
[...]
Indirect: je kunt een extra virtuele server aanmaken, met z'n eigen queue (en andere) directories
Ja klopt! Alleen krijg ik in het script nu nog niet voor elkaar om dit te maken dat de mail van die user naar de andere directory gaan... Zijn daar misschien nog trukjes voor... :X

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Truukje: op de netwerkkaart van je server zet je een tweede IP-adres.
De eerste virtuele SMTP server bind je aan het eerste IP-adres,
de tweede virtuele SMTP server bind je aan het tweede IP-adres.
Je laat je scriptje mail versturen naar het tweede IP-adres
(Om het netjes te doen, kun je het tweede IP-adres registreren in DNS,
onder een unieke hostnaam, en je script naar die hostnaam verwijzen)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1