Toon posts:

Exchange/Outlook '03 standard users reply address van groep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
User X heeft een persoonlijk email adres; X@dezaak.nl
User X is o.a. lid van de groep van afdeling verkoop; verkoop@dezaak.nl

Dus mails die naar verkoop@dezaak.nl gestuurd worden komen bij hem in de mailbox.
Antwoordt X hierop, krijgt de klant zijn persoonlijke adres als afzender.

Wat ik graag wil is dat "verkoop@dezaak.nl" bij alle users die lid van groep 'verkoop' zijn (desnoods per gebruiker -1 voor 1- instellen) als afzender adres te zien is.

Kan dit bij de user properties op de exchange server 2003 of bij de outlook clients (2000 en 2003) ergens ingesteld worden?

PS: ik weet van het veld VAN in een nieuw bericht, ik heb het over standard instellen

Alvast Bedankt
Alex

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan toch de mailbox verkoop toevoegen en het account als default instellen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
nou ...

bij het tabblad LID VAN (groepen) kan je geen default instellen.

en bij Email Adresses kan je alleen persoonlijke email adressen invullen (waar je dus wel default in kan vullen...)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 15:06
Imho kan dit niet

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:38:
nou ...

bij het tabblad LID VAN (groepen) kan je geen default instellen.

en bij Email Adresses kan je alleen persoonlijke email adressen invullen (waar je dus wel default in kan vullen...)
Maar is verkoop@ nou een exchange mailbox of niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
verkoop is een groep met als adres verkoop@...

en in die groep zitten stuk of 10 users die die mail krijgen.

Verkoop staat onder RECIPIENTS

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet die groep "verkoop" wegdoen; een nieuwe mailbox aanmaken die "verkoop" heet en het e-mail adres verkoop@dezaak.nl krijgt. Dan een nieuwe groep aanmaken, bijv: "verkoop distributie lijst" en daar de juiste leden in proppen. Op de "verkoop" mailbox zet je als alternate recipient de groep "verkoop distributie lijst". Verders geef je de "verkoop distributie lijst" "send as" rechten op de "verkoop" mailbox. Als laatste verander je de standaard reply form (en eventueel de standaard new mail form en de standaard forward form) dusdanig dat er "verkoop@dezaak.nl" als from-address wordt gebruikt.

Of je zoekt even hoe je't met een event sink kunt oplossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx ik ga het meteen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het heel de avond zitten proberen maar ik kan bijv. bij Alternate Recipient alleen maar users toevoegen, geen groepen. En de "send as" rechten kan ik nergens vinden.

Ik heb nu dus een groep genaamd "verkoop distributie lijst" een mailbox genaamd "verkoop". Bij de "verkoop distributie lijst" heb ik een user toegevoegd die het moet ontvangen.

Nu zou ik dus "verkoop distributie lijst" moeten toevoegen bij de alternate recipients toch?
En daar kan ik dus geen groepen toevoegen...

Groeten
Alex

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 08:13:
Ik heb het heel de avond zitten proberen maar ik kan bijv. bij Alternate Recipient alleen maar users toevoegen, geen groepen.
Sorry "Alternate Recipient" is de Exchange 5.5 term. In Exchange 2003 heet het "Forwarding Address" (ADUC, Account Properties, Exchange General, Delivery Options) en op mijn 2003 SP1 server kan ik daar gewoon een groep toevoegen. 't Moet wel een universal of distribution group zijn
En de "send as" rechten kan ik nergens vinden.
In ADUC op de security tab van de properties van de account in kwestie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal het weer gaan proberen, bedankt

Verwijderd

Dit ziet er goed uit, ik heb het getest, maar wij hebben een iets ander probleem. Lijkt hier wel op trouwens.

Groep Verkoop

Gebruiker X, Y en Z, allen lid van groep Verkoop

1. Als X een mail stuurt namens de groep Verkoop komt er te staan: Gebruiker X (X@dezaak.nl) namens Verkoop

Wij willen hier zien Gebruiker X namens Verkoop

De verstuurde mail komt in de X postbak verzonden items, wij willen het alleen in de Verkoop postbak verz]onden items.

2. Als mail beantwoord wordt wil ik het ontvangen in de Verkoop postbak, nu komt het in de X postbak.

Dit probleem hadden we trouwens ook in Lotus Notes waarvan we zijn overgestapt, niet goed gekregen.

Nu heb ik bij de properties van de gebruiker, exchange general, delivery options, X Y en Z bij Send on behalf gezet.
Pagina: 1