vage strepen bij opstarten (zie foto)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoCluE
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb sinds tijdje (af en toe) deze vage strepen als ik pc opstart

Afbeeldingslocatie: http://photos23.flickr.com/25127840_85a3146cae_m.jpg

Als ik mn pc uitdoe en vervolgens weer aan dan is er geen probleem mee. Tijdens gebruik ook geen probleem. Voeding, HD, geheugen zijn inmiddels vervangen.

mn specs zijn:

Abit nf-7-s
Athlon 3200 XP met Spire Whisperrock IV
2 * 512 MB pc3200 Twinmos kit
160 GB Maxtor Diamondmax 10
Club 3d radeon 9700 pro met Spire Coolforce
Lite-on 16x cd writer
Silentium T2 kast ( 350W Arctic voeding)
Sony Multiscan 17SFII TFT

Vinnet beetje vaag..... Hij doet dit overigens niet als de pc op de tv aangesloten zit.
Ben erg benieuwd wat het zou kunnen zijn....

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

Nakebod

Nope.

Vage strepen/artifacts op het beeld worden vrij vaak veroorzaakt door de vga.
Dus op het eerste gezicht zou ik nu ook kiezen voor de vga. Is er toevallig ook overgeclockt? CPU/VGA?
Vind ik het wel waar dat hij na een reboot wel goed werkt, maar goed :?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer ten eerste eens andere drivers. Ik vind het ook raar dat hij het niet doet als de TV is aangesloten dus mijn eerste idee is dat het aan de drivers ligt. Heb je het ook in veilige modus? En voordat Windows is opgestart (dus in je BIOS scherm enzo)?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Dit beeld heb ik ook weleens gehad. Probeer je frequentie van het beeld eens lager te zetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 22:20
kan het mischien dat de cooler van de vga kaart soms niet aangaat bij het aanzetten van de pc ? is maar een gok hoor. ik weet niet hoe snel zon vga kaart opwarmt maar heb dit vaak zat gezien bij cpu coolers dus zou me dit bij vga kaarten ook voor kunnen stellen.

• NoCluE
Ik heb nix overgeclockt, en qua drivers gebruik ik omega... daarvoor had ik die van ATI.

strepen zijn pas vanaf dat XP aan t laden is..... in bios (zojuist vergeten) doet ie wel raar..... scherm flikkert elke +/- 10 sec (helemaal op zwart en weer terug)..... :?

k zalles checken of het ook in safemode zo is..

Verwijderd

Ook onbekend schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:10:
Dit beeld heb ik ook weleens gehad. Probeer je frequentie van het beeld eens lager te zetten.
Het is de frequentie van de output van je VGA kaart op je monitor, het is een mode die hij niet
ondersteund. Ik veilige modus zal je dit probleem ook niet hebben, waarschijnlijk. Ga naar Display,
Settings, Advanced, Monitor, Refresh Frequency.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 12:51

nexhil

BAM!

ik heb hetzelfde probleem met een ti4600 kaart,

ik denk ook dat het wat met de koeling te maken heeft.... deze heb ik nog niet kunnen vervangen.
maar denk dus dat je het een beetje in die richting moet zoeken

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 17:08
Over het algemeen is het zo dat je alleen de frequenties en resoluties kan selecteren die bij je monitor horen(als je voor je monitor de juiste drivers hebt geinstalleerd). Heb je dat gedaan?

Flikkeren in de bios is erg raar, je hebt toch niet toevallig een ander grafisch kaartje wat je kan proberen he?

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

• NoCluE
@ wapzer ; schade : rate stond op 60.... en hij laat idd alleen modes zien die monitor support..... heb m nu veranderd naar 75..... k ga nog ff checken wat ie nu doet...

@ Nexhil : koeling zou raar zijn denk ik..... aangezien het alleen gebeurt als ik m aanzet.... (dus niet bij reboot etc)..... over het algemeen is alles dan nog koel....

drivers voor monitor updaten zou misschien nog optie zijn...... moet ik maar ns kijken :)

Verwijderd

ik had het oowk met mijn pc
wat bleek te hoge resolutie:(
in safemodes alles terug gezet en ja hij deed het gewoon weer:D

• NoCluE
Hmzzz... proberen wordt beetje moeilijk.. aangezien ie het niet altijd doet.... bij voorkeur als ie tijdje heeft uitgestaan........

ff edit op systemspecs..... I DREAM of 17'' tft...... monitor is oud beestje..... d8 dat probleem misschien ook aan monitor zou kunnen liggen.

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem. Nadat de pc helemaal opgestart is en uitgeladen is, dan herstart ik deze en dan verdwijnen de strepen. Al een andere monitor geprobeerd. Licht niet aan de monitor. Ook niet aan de video kaart. Denk aan de refreshrate, maar scheen niet echt te helpen.
Iemand een oplossing?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:41:
Heb precies hetzelfde probleem. Nadat de pc helemaal opgestart is en uitgeladen is, dan herstart ik deze en dan verdwijnen de strepen. Al een andere monitor geprobeerd. Licht niet aan de monitor. Ook niet aan de video kaart. Denk aan de refreshrate, maar scheen niet echt te helpen.
Iemand een oplossing?
Meestal is de VGA kaart (RAM) gewoonweg kapot.

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-02 12:55
Als je ssn screenshot maakt op het moment dat je deze strepen hebt, zijn deze dan ook te zien op de screenshot?

Verwijderd

doltishDuke schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:52:
Als je ssn screenshot maakt op het moment dat je deze strepen hebt, zijn deze dan ook te zien op de screenshot?
Yup, strepen zijn te zien op het screenshot. Maar wat vreemd is dat soms als ik de resolutie even aanpas e.d. bijv van 1024 --> 1280 dat die strepen gewoon soms weggaan....
Videokaart is een tijdje geleden vervangen door een splinternieuwe radeon 9800 (garantie)...
Pagina: 1