Ik heb in mijn desktopPC(zie sig voor specs) een diamondmax plus 8 van maxtor zitten, en nu ben ik er via HDTOOL 2.10 achter gekomen dat mijn doorvoersnelheid max 30mb is, mij leek dit natuurlijk een beetje vreemd dus ben ik op onderzoek uitgegaan, dus eerst bij info in HDTOOL gekeken en daar zag ik staan dat hij op UDMA2 loopt (udma2 = 33mb/s max), en supported speed bij disk was UDMA6, toen heb ik bij Apparaatbeheer gekeken of voor de IDE poorten wel op udma stond, dit stond aan en daaronder gaf hij weer dat hij op UDMA2 (hieraan kan ik niets veranderen) stond ingesteld...
Toen een kijkje in het bios genomen maar ik kan geen optie vinden om udma6 te forceren oid (bios is heel beperkt, wel de nieuwste versie btw.)
ook gebruik ik een 80 aderige IDE kabel en is mijn Harddisk geforceerd op Primary Master...
wie o wie kan mij het licht in deze duisternis verschaffen???
Toen een kijkje in het bios genomen maar ik kan geen optie vinden om udma6 te forceren oid (bios is heel beperkt, wel de nieuwste versie btw.)
ook gebruik ik een 80 aderige IDE kabel en is mijn Harddisk geforceerd op Primary Master...
wie o wie kan mij het licht in deze duisternis verschaffen???
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 00:55 . Reden: ff het een en ander verduidelijkt ]