Welke kabel/signaal voor computer naar tv

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Ik ben al een tijdje op zoek naar de oplossing hoe ik het beste (dus mooiste beeld) mijn pc aan mijn tv kan hangen. Ik heb al al flink wat lopen lezen, en weet dat component het mooiste zou zijn.

Nou de situatie:

tv ingangen:
- S-video (4 polig)
- Composiet
- Scart

Computer uitgangen:
- S-video(8 polig :? )
- dvi
- d-sub

Mij lijkt het makkelijkst om de tv gewoon aan te sluiten met S-video (eventueel nog een scart verloop ertussen), alleen ik heb hier een kabel met 4 pinnen en mijn computer heeft 8 gaatjes, de connector past gewoon, maar gaat dit werken :?

Echter nadat ik was aan het lezen was over kabels, las ik dat dvi en component niet zoveel van elkaar verschilden, maar zijn er zomaar verloopjes te vinden van dvi->component. Die component kan ik toch gewoon over de scart laten lopen :?

Een verloopje van mijn s-video uitgang (met 8 dingen) naar composiet heb ik ook nog wel maar dit lijkt mij de minst goeie oplossing.

kan iemand mij vertellen wat hier nou de beste oplossing is, want ik snap er echt ff helemaal niks meer van :)

specs:
videokaart = radeon 9600xt
tv = jvc AV28X10EUS (niet hdtv ready)

Last.fm
Films!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

S-video is het eenvoudigste, en is iets beter dan composiet. Probeer dat eerst eens.
Die 8 gaatjes zitten er, zodat je er met een verloopje ook een composiet op aan kan sluiten.
Als die s-video er in past gaat het gewoon werken.

Dvi -> component -> Scart is beter, maar je tv moet het wel ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door Elektronicanet op 11-07-2005 00:30 ]

Nederlander in België

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Elektronicanet schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:29:
S-video is het eenvoudigste, en is iets beter dan composiet. Probeer dat eerst eens.
Die 8 gaatjes zitten er, zodat je er met een verloopje ook een composiet op aan kan sluiten.
Als die s-video er in past gaat het gewoon werken.

Dvi -> component -> Scart is beter, maar je tv moet het wel ondersteunen.
Ik weet niet of mijn tv dat ondersteund, dit staat er bij de info over de scart ingangen in de handleiding:

EXT1:
Euroconnector (21-pin, SCART)
· Video input, Audio L/R inputs and RGB inputs are available.
·TV broadcast outputs (Video and Audio L/R) are available.

EXT2:
Euroconnector (21-pin, SCART)
· Video input, S-VIDEO (Y/C) input, Audio L/R inputs and RGB inputs are available.
· Video and Audio L/R outputs are available.
· T-V LINK functions are available.

3 en 4 hebben alleen maar s-video, maar dat RGB slaat dat nou op component :?

[ Voor 3% gewijzigd door Sv3n op 11-07-2005 00:36 ]

Last.fm
Films!