[Home Cinema] Marantz + BW Speakers = Goed ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.007 views sinds 30-01-2008

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 17:06
Ik wil al een tijdje een thuisbioscoop bouwen en nu er een verhuizing in de planning staat lijkt het mij goed om het dan ook daadwerkelijk te doen :)

Wat ik al zeker weet / besteld heb:

Afbeeldingslocatie: http://sharp.nl/ProdImg/1886.jpg
1x Sharp LC-45GD1E ( enige native 1080P panel )

1x Diverse onderdelen voor een strak MCE '05 machinetje. ( no pic )
1x Satelietschotel met 2x LNB (BBC wil ik ook digitaal ontvangen) + HDTV ontvanger (zolang MCE het niet ondersteund moet het maar zo). ( no pic )

Alleen het volgende moet ik nog overwegen of ik dit neem of iets anders.
Ben al wezen luisteren en wezen zoeken op internet naar ervaringen maar hoop dat een audiofiel hier op het forum mijn keuzes kan waarderen of ze regelrecht de grond intrapt.

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr7500_med.gif
Marantz SR 7500 AV Receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_dv7600_med.gif

Marantz DV 7600 DVD Speler
2x B&W Speakers DM603 S3 als frontspeakers Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5C603_Black_Spec.jpg
2x B&W Speakers DM601 S3 als rearspeakers Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5C601_Black_Stand_Spec.jpg
1x B&W Speakers ASW675 als subwooferAfbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5CASW%20675%20BLACK%20GRILLE%20OFF.jpg
1x B&W Speakers LCR60 als centerspeakerAfbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images%5CphotoItem%5CLCR60_Black_Spec.jpg

Voor de kabels heb ik nog geen specifiek idee maar een kennis van mij is helemaal gek op MonsterCable ( suggesties welkom )

Diversen:

Hele plafond wordt voorzien van geluidsdempende platen voor de bovenburen.
Ook de muren worden waarschijnlijk geluidsdempend; moet nog naar een oplossing daarvoor zoeken.

Mijn vraag dus:

- Goede keuze en / of suggesties?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ballebek schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:50:
Ben al wezen luisteren en wezen zoeken op internet naar ervaringen maar hoop dat een audiofiel hier op het forum mijn keuzes kan waarderen of ze regelrecht de grond intrapt.
Wij hebben écht geen betere oren als jij hoor. Gewoon luisteren naar wat jij leuk vindt, en wat wij je dan nog vertellen is onbelangrijk.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 17:06
TomSwinnen schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:54:
[...]

Wij hebben écht geen betere oren als jij hoor. Gewoon luisteren naar wat jij leuk vindt, en wat wij je dan nog vertellen is onbelangrijk.
Gaat mij er meer om of mensen slechte ervaringen hebben met een van deze merken en / of nog aanmerkingen hebben over wat ik beter kan doen zodat ik niet over een maand zit van kut, had ik toch maar die en die genomen. Is iemand bijvoorbeeld bekend of er snel een nieuwe model van Marantz komt wat mijn dealer niet weet?

Boeit het nog dat er geen THX stikkertje op de speakers zit of is dat te verwaarlozen?

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 11-07-2005 00:01 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ballebek schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:58:
[...]

Gaat mij er meer om of mensen slechte ervaringen hebben met een van deze merken en / of nog aanmerkingen hebben over wat ik beter kan doen zodat ik niet over een maand zit van kut, had ik toch maar die en die genomen. Is iemand bijvoorbeeld bekend of er snel een nieuwe model van Marantz komt wat mijn dealer niet weet?
er zijn altijd mensen met positieve en negatieve ervaringen... en dat zullen ze hier waarschijnlijk ook posten. Toch blijft het boven alles een persoonlijke keuze. Daarom zou ik het spul niet aanschaffen als ik het niet eerst heb kunnen beluisteren in de winkel. Bovendien, een goede zaak (+verkoper) zou goed in staat moeten zijn je van een degelijk advies te voorzien.
dus: zelf beslissen, want in dit geval kunnen wij dat echt niet voor je doen.

Hier staat tekst

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ballebek schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:58:
[...]
Is iemand bijvoorbeeld bekend of er snel een nieuwe model van Marantz komt wat mijn dealer niet weet?
...
Boeit het nog dat er geen THX stikkertje op de speakers zit of is dat te verwaarlozen?
Kijk, dat zijn zo van die vragen die we al tig keren hebben moeten beantwoorden, of die snel te Googl-en zijn. Het is niet dat ik je niet wil helpen, hoor, maar als ik je nu zeg dat voor mij Marantz hét merk is, en dat ik B&W maar zo-zo vind, wat ben je daar dan mee geholpen? Dat is simpelweg mijn mening.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

THX is echt te verwaarlozen vind ik tenzij je echt 20.000 euro in alleen een stereo/5.1/6.1 etc systeem gaat investeren, een super geisoleerde en freq vriendelijke kamer hebt.

Zoals velen zeggen... Kijk niet blind op wat vele hebben en zegen op het inet. Ok BW maakt goeie speakers maar het word wel beetje "gehypte" vooral in de 600serie's. Ik ken voor die prijzen heel wat naar mijn oren :+ betere speakers, zoals Traingle en Dynaudio. En als jij zoals je zegt veel gaat dempen is een Denon bv met een zachte warm klank niet aan tebevelen omdat het eind geluid dan wat dof kan gaan klinken (ik heb zelf een Denon AVC-1 omdat ik een "hard" interieur heb, veel hout en glas). Marantz is juiste keuze voor jou vind ik. Is in de basis wat scheler, wat cleaner en vooral zuiver hoog, maar nogmaals dat is mijn mening.
Ik zou als ik jou was, met die marants keuze naar een goeie Hifi winkel gaan en speakers luisteren. Vooral kopen wat je oren het liefst aanhoren. Ik had eens Focal/JM lab speakers gekocht omdat het zo aan gesprezen werd met denon... Ik vond het 3keer niks. Geluid is je eigen smaak en daar kan je heeeeel heel lang over twisten. Zeker als ik zo je budget ziet wat je wilt kopen raad ik je echt aan om een luister sesie tehouden. Ik heb zelf hele goeie ervaringen met Eringa in Groningen. Eringa heeft meerdere winkels in nederland, helaas is hun site in de verbouwing.

Veel succes en als je meer vragen hebt... kom maar op want daarvoor is GoT !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 00:27 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
B&W 600 serie en Marantz is (IIMHO) een recipe for disaster... Marantz heeft een nogal warme klank waarin het hoog nogal eens wegzakt, en de 600 serie is erg slecht met het hoog, bijna als in 'zitten er tweeters in dat ding?'. Ik vind de 600 serie ook nogal gehypt; velen hebben ze omdat B&W veel aan marketing doet en omdat ze er cool uitzien, maar qua geluid is er inderdaad beter te krijgen; mijn tips in die prijsklasse zijn Dali en vooral de L-serie van Quad, fenomenale speakers voor het geld.

Ben trouwens geen B&W hater, heb ze zelf ook, maar geen 600 serie ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik ben persoonlijk nogal fan van B&W (heb er zelf ook) maar ik vind de match met Marantz echt niet goed. Ik zou niet zeggen dat de B&W's geen hoog hebben, maar het is een typische Britse speaker met een vrij toegankelijk geluid, eerder warm van klank.
De nautilus tweeter die ze hebben definieert naar mijn mening vrij goed. Toegegeven, de 600 serie is redelijk gehyped. Maar ik zou Dynaudio of Dali zeker niet hoger schatten, hoogsten als anders.

Persoonlijk zou ik echt niet voor Marantz gaan; ik heb ze al menig keer beluisterd en ze kunnen mij echt niet bekoren. Neutraal is het enige wat je er kan van zeggen. Voor de rest vind ik marantz zo dood als de pest klinken. Geen dynamiek, plat, levensloos totaal geen 'enthousiasme'.

B&W + Rotel vind ik een veel betere combinatie. Arcam en NAD zijn misschien nog 2 merken die je eens moet bekijken.

Maar het komt voornamelijk neer op zelf luisteren. En al hetgeen hierboven geschreven is een heel persoonlijke mening.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Zoals al te lezen bij mijn twee voorgangers.....smaken verschillen. De een vindt de Marantz helder in het hoog...de ander warm...

Je oren zullen alles horen. Ga naar een paar knappe audiozaken...trek er een paar dagen voor uit. Laat je verwennen met koffie en goed advies en luister naar de onderdelen die je wilt hebben.

Ik denk dat de reciever/DVD speler in iedergeval veel verkocht is (al is dat geen garantie tot succes). Denk niet dat je daar een buil aan zult vallen. Dan spullen onder de arm en op zoek naar speakers. Enjoy!

reserveringshouder Tesla Model 3

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 07:22

EraZor

Don't mention the war

Wat ik persoonlijk een lekkere combi met Marantz vind is Kef Q... Spekers met veel hoog. Mooi in combinatie met een redelijk warme versterker. maar ja...luisteren is de enige optie....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet dit gewoon zelf beluisteren. Dit soort topics zijn alleen toegestaan als je zelf al bent wezen luisteren en een duidelijke mening hebt gevormd. Als je hier je luisterervaring plaatst, kunnen wegericht discussieren, nu niet.Je moet gewoon kopen wat jij mooi vindt klinken en niet wat anderen op het forum willen hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.