Voor mijn website wil ik de laatste 30 toegevoegde records op kunnen vragen maar deze 30 moeten ook gesorteerd kunnen worden.
dus:
- laaste 30 selecteren
- sorteeren op gewenste kolom
Omdat de LIMIT functie ná de ORDER BY functie geplaats moet worden is dit dus niet mogenlijk in één query. Mijn volgende idee was dus een subquery. Deze heb ik ook gemaakt:
Deze werkt prima, alleen de mysql versie van mijn webhost is te laag en ondersteund geen subquery's.
Ik wil het graag in één query doen alleen ik zou niet weten hoe dat moet zonder subquery's.
Iemand een idee?
dus:
- laaste 30 selecteren
- sorteeren op gewenste kolom
Omdat de LIMIT functie ná de ORDER BY functie geplaats moet worden is dit dus niet mogenlijk in één query. Mijn volgende idee was dus een subquery. Deze heb ik ook gemaakt:
SQL:
1
2
3
4
5
| SELECT * FROM (SELECT `id`, `titel`, `medium`, `locatie`, `positie`, DATE_FORMAT(`adddate`,'%e-%c-%Y') AS datum FROM `titels` WHERE `adddate` >= date_sub(NOW(), INTERVAL 7 DAY) ORDER BY `adddate` DESC LIMIT 30) AS virtual_table ORDER BY `colnaam`; |
Deze werkt prima, alleen de mysql versie van mijn webhost is te laag en ondersteund geen subquery's.
Ik wil het graag in één query doen alleen ik zou niet weten hoe dat moet zonder subquery's.
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Face_-_LeSS op 10-07-2005 23:26 ]