Er zijn al verschillende topics over... Maar helaas heeft nog niet één topic voor een echte oplossing gezorgd.
Hierbij samengevat de situatie:
Ik woon 300 meter van mijn kantoor af. Heb zowel thuis als op kantoor, @home.
Een jaar of wat geleden kon ik fijn thuiswerken d.m.v. VNC en/of VPN, maar zoals velen van jullie wel bekend zal zijn, blokkeert @home alle verkeer tussen 2 (eind) IP's als je in hetzelfde subnet zit.
Dat is hier dus ook het geval.
Nu staan er overal workarounds voor het aanmaken van statische routes, maar ik doe óf iets verkeerd of het werkt gewoon niet.
Situatieschets van wat ik heb ingesteld in mijn beide routers:
(1x Level One 1413TX; 1x Level One 1418TX [dacht ik] in ieder geval beide met laatste FW)
Bij het scherm 'routing' heb ik de volgende dingen ingegeven:
Thuis:
destination network: 86.17.162.126 (=IP adres van kantoor; 'encrypted'
)
network mask: 255.255.254.0 (= mask van zowel thuis als kantoor)
gateway: 86.17.162.1 (= standaardgateway van zowel thuis als kantoor)
Kantoor:
destination network: 86.17.162.78(=IP adres van thuis; 'encrypted'
)
Op deze manier is er geen comminucatie mogelijk. Geen pings, niets.
Overigens staan beide routers zo ingesteld, te responden op een ping request op de WAN poort, dus dat zou goed moeten zijn.
Als ik nu thuis mijn router loskoppel, zodat mijn PC zélf dus het IP 86.17.162.78 aanneemt, en ik voer zoals op de troubles@home aangeven workaround uit:
route add 86.17.162.126 86.17.162.1
dan kan ik per direct pingen van thuis naar kantoor. Niet meer, niet minder.
Ik kan ook de config pagina van de router (via WAN) niet op. Staat hier echter wel voor geconfigureerd.
Ik denk dat ik in de goede richting zit, maar iets gaat er toch niet helemaal goed.
Iemand een idee ?
Hierbij samengevat de situatie:
Ik woon 300 meter van mijn kantoor af. Heb zowel thuis als op kantoor, @home.
Een jaar of wat geleden kon ik fijn thuiswerken d.m.v. VNC en/of VPN, maar zoals velen van jullie wel bekend zal zijn, blokkeert @home alle verkeer tussen 2 (eind) IP's als je in hetzelfde subnet zit.
Dat is hier dus ook het geval.
Nu staan er overal workarounds voor het aanmaken van statische routes, maar ik doe óf iets verkeerd of het werkt gewoon niet.
Situatieschets van wat ik heb ingesteld in mijn beide routers:
(1x Level One 1413TX; 1x Level One 1418TX [dacht ik] in ieder geval beide met laatste FW)
Bij het scherm 'routing' heb ik de volgende dingen ingegeven:
Thuis:
destination network: 86.17.162.126 (=IP adres van kantoor; 'encrypted'
Kantoor:
destination network: 86.17.162.78(=IP adres van thuis; 'encrypted'
Op deze manier is er geen comminucatie mogelijk. Geen pings, niets.
Overigens staan beide routers zo ingesteld, te responden op een ping request op de WAN poort, dus dat zou goed moeten zijn.
Als ik nu thuis mijn router loskoppel, zodat mijn PC zélf dus het IP 86.17.162.78 aanneemt, en ik voer zoals op de troubles@home aangeven workaround uit:
route add 86.17.162.126 86.17.162.1
dan kan ik per direct pingen van thuis naar kantoor. Niet meer, niet minder.
Ik kan ook de config pagina van de router (via WAN) niet op. Staat hier echter wel voor geconfigureerd.
Ik denk dat ik in de goede richting zit, maar iets gaat er toch niet helemaal goed.
Iemand een idee ?