@home in hetzelfde subnet - geen communicatie mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Er zijn al verschillende topics over... Maar helaas heeft nog niet één topic voor een echte oplossing gezorgd.

Hierbij samengevat de situatie:

Ik woon 300 meter van mijn kantoor af. Heb zowel thuis als op kantoor, @home.
Een jaar of wat geleden kon ik fijn thuiswerken d.m.v. VNC en/of VPN, maar zoals velen van jullie wel bekend zal zijn, blokkeert @home alle verkeer tussen 2 (eind) IP's als je in hetzelfde subnet zit.

Dat is hier dus ook het geval.

Nu staan er overal workarounds voor het aanmaken van statische routes, maar ik doe óf iets verkeerd of het werkt gewoon niet.

Situatieschets van wat ik heb ingesteld in mijn beide routers:
(1x Level One 1413TX; 1x Level One 1418TX [dacht ik] in ieder geval beide met laatste FW)

Bij het scherm 'routing' heb ik de volgende dingen ingegeven:

Thuis:
destination network: 86.17.162.126 (=IP adres van kantoor; 'encrypted' :P )
network mask: 255.255.254.0 (= mask van zowel thuis als kantoor)
gateway: 86.17.162.1 (= standaardgateway van zowel thuis als kantoor)

Kantoor:
destination network: 86.17.162.78(=IP adres van thuis; 'encrypted' :P )

Op deze manier is er geen comminucatie mogelijk. Geen pings, niets.
Overigens staan beide routers zo ingesteld, te responden op een ping request op de WAN poort, dus dat zou goed moeten zijn.

Als ik nu thuis mijn router loskoppel, zodat mijn PC zélf dus het IP 86.17.162.78 aanneemt, en ik voer zoals op de troubles@home aangeven workaround uit:

route add 86.17.162.126 86.17.162.1

dan kan ik per direct pingen van thuis naar kantoor. Niet meer, niet minder.
Ik kan ook de config pagina van de router (via WAN) niet op. Staat hier echter wel voor geconfigureerd.

Ik denk dat ik in de goede richting zit, maar iets gaat er toch niet helemaal goed.

Iemand een idee ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
Je moet wel tweezijdig die routes toevoegen, anders werkt het niet.

Liep hier vorige week ook tegenaan, maar blijkt probleempje in OpenBSD te zitten waardoor ik dus die route niet kan toevoegen en ik alle beheer van die machine via een andere bak mag doen :X

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:17:
Je moet wel tweezijdig die routes toevoegen, anders werkt het niet.

Liep hier vorige week ook tegenaan, maar blijkt probleempje in OpenBSD te zitten waardoor ik dus die route niet kan toevoegen en ik alle beheer van die machine via een andere bak mag doen :X
Wat bedoel je met tweezijdig ?

Ik HEB beide routers naar de 'andere' gerout he..!

Of bedoel je datik in beide routers NOG een route moet zetten ?
Waarnaar dan ?

• _JGC_
Je hebt zowel thuis als op kantoor een route gelegd naar je default gateway met dat route add commando?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Nee want dat gaat alleen op als je NIET met routers werkt >:)

Ik heb dit THUIS dus overigens wel getest, even ZONDER router en DAN met 'route add'.

Resultaat wat ik kreeg staat hierboven...

Verwijderd

Probeer het eens zo:

destination network: 86.17.162.126 (thuis) / 86.17.162.78 (kantoor)
network mask: 255.255.255.255
gateway: 86.17.162.1

of

destination network: 86.17.162.0 (voor beide routers gelijk)
network mask: 255.255.254.0

Bij de eerste optie is het netwerk masker op 4x255 gezet (route voor één IP adres in plaats heel subnet) , bij de andere is het correcte netwerknummer (86.17.162.0) gebruikt.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mocht het trouwens om een xp bak gaan, gebruik dan ook de optie -r. zo blijft ie hem onthouden na een restart en hoef je dus geen bat file oid aan te maken

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Fodder:

ik ga het proberen. Ik laat nog wel weten of het lukt

SYQ:
dit is niet van toepassing aangezien die optie alleen werkt (route add) zonder router.

Verwijderd

Is dat niet iets wat beide routers moeten weten i.p.v. de windows machines er achter ? Was de geboden oplossing niet voor windows machines direct aan de kabelmodem ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 12:14 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:21
Even een algemene oproep: verwijder aub even alle internet IP adressen, is niet erg handig als je internet ip hier staat te lezen met de verdere informatie dat je een kantoor hebt EN VNC wilt gaan draaien ;)

• _JGC_
Die route commando's moet je uitvoeren op de machines die rechtstreeks aan je @home lijn zijn verbonden. Op een windows PC achter zo'n ding gaat dat niet echt werken (sowieso, VPN door NAT is gewoon kut ook nog eens :X)

Kijk dus ook even of je routertje een static route table optie heeft voor WAN, misschien kan je daar nog iets mee oplossen.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
GH45T schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:15:
Even een algemene oproep: verwijder aub even alle internet IP adressen, is niet erg handig als je internet ip hier staat te lezen met de verdere informatie dat je een kantoor hebt EN VNC wilt gaan draaien ;)
Dat ZIJN ook niet mijn IP-adressen, zo slim was ik ook nog wel.

Daarom staat er ook achter : "encrypted :P "

dus...

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:12:
Is dat niet iets wat beide routers moeten weten i.p.v. de windows machines er achter ? Was de geboden oplossing niet voor windows machines direct aan de kabelmodem ?
Heren, bedank voor jullie support, maar... LEZEN a.u.b.

ik heb toch al aangegeven dat ik weet dat die workaround (route add) alleen geldig is als je zonder routers werkt... Ik heb toch al aangegeven dat ik op mijn router routes in aan het geven ben...

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
de tip die Fodder geeft werkt in mijn geval in ieder geval niet...

Nog even en ik ga @home bellen dat als me niet op een ander subnet zetten, ik ADSL aanvraag bij mij thuis..

Nog iemand tips of praktijkervaring hiermee ?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Ik heb @home gebeld en die geeft alleen aan dat ik misschien een ander IP-adres krijg als ik hier schriftelijk om vraag.

Ik vind wel dat @home hiermee de drempel voor hun bestaande abbonees (met 2 abbo's notabene) erg hoog legt.

Ik ga @home denk ik niet schrijven.En vervolgens voor exact hetzelfde maandbedrag, dezelfde down- en upload snelheid krijgen bij een XS4ALL ADSL-abonnement.

Dán maar even frotten in de meterkast, maar ik ga niet in hele grote mate mezelf flexibel opstellen tegen een groot bedrijf dat kennelijk 'gebruikersveiligheid' voor praktische toepassingen zet.

Ténzij er hier nog iemand zegt van... "Ja maar, IK weet hoe je het wél kunt laten werken..."

We Will C...

Verwijderd

Doe eens een tracert, is de tweede hop 86.17.162.1 of time-out? Dit is echt wel op te lossen hoor. :)

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
===============================================
C:\Documents and Settings\Sjors>tracert 86.17.162.126

Bezig met het traceren van de route naar cpXXXXX-a.dbsch1.nb.home.nl [86.17.162.126]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms cpXXXXX-a.dbsch1.nb.home.nl [86.17.162.126]
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 ^C
===============================================

en nu ?

[ Voor 2% gewijzigd door SjoZ op 12-07-2005 18:15 . Reden: oei.. zette ik ff mijn echte hostname online... MUTS dat ik ben... ]

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik vind het maar een vage workaround :?
Wat maakt het nou voor verschil of je nog is een extra statische route aanmaakt naar de router van @home, terwijl dit toch al je default gateway is....

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

2 * * * Time-out bij opdracht.
De tweede hop zou de default gateway moeten zijn maar het lijkt erop dat je router de pakketjes rechtstreeks naar het 'zaak'-IP adres stuurt. Dit betekent dus dat de router je pakketjes niet goed routeert of dat je het niet goed ingesteld hebt. Is de firmware up-to-date? Screenshotje van de relevante instellingen misschien...
Flyduck: Wat maakt het nou voor verschil of je nog is een extra statische route aanmaakt naar de router van @home, terwijl dit toch al je default gateway is....
De twee IP-adressen zitten in hetzelfde subnet. Pakketjes gaan dus niet naar de default gateway maar rechtstreeks naar de andere host. Directe communicatie tussen hosts op hetzelfde subnet wordt geblokkeerd. Met een extra static route voorkom je die rechtstreekse communicatie.

offtopic:
Edit: Leuke topic typo trouwens "comminucatie" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 23:33 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15

Jimbolino

troep.com

ff ander vraagje, heb je een com21 modem of een motorola, want kan me herinneren dat dit een com21 probleem was...

Heb dit namelijk met vriend van mij ook gehad, oplossing heb ik nooit gevonden.

Het heeft ook niet direct te maken met de subnetten waar je in zit, want heb het probleem ook gehad met 2 ip's uit een totaal verschillende range...

edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:27:
[...]
Directe communicatie tussen hosts op hetzelfde subnet wordt geblokkeerd. Met een extra static route voorkom je die rechtstreekse communicatie.
niet waar, scan maar eens een range uit je eigen subnet. Je krijgt iig genoeg reply's.
DukeBox schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:46:
Misschien dat ik niet goed heb gelezen, maar je moet de routes in je router wijzigen/toevoegen, niet op je pc. TENZIJ je dus het public ip direct op je pc hebt.
als je het topic niet wil lezen, zeg dan niks...

[ Voor 56% gewijzigd door Jimbolino op 12-07-2005 23:52 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien dat ik niet goed heb gelezen, maar je moet de routes in je router wijzigen/toevoegen, niet op je pc. TENZIJ je dus het public ip direct op je pc hebt.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Een screenshot voegt niets toe aangezien ik bovenin al heb aangegeven wat ik heb ingesteld:

In eerste instantie, dit:
=======================================================
Thuis:
destination network: 86.17.162.126 (=IP adres van kantoor; 'encrypted' )

Kantoor:
destination network: 86.17.162.78(=IP adres van thuis; 'encrypted' )

Ook heb ik dit geprobeerd: (aan de hand van een tip hierboven)

Thuis:
destination network: 86.17.162.0

Kantoor:
destination network: 86.17.162.0

Het zou inderdaad kunnen dat mijn routers de static route helemaal niet (goed) toepassen en/of uitvoeren, het zijn gewoon basic thuisroutertjes die ook alle basic dingen goed doen.

Wellicht als je er wat meer van gaat verlangen dat ze dat niet doen, desondanks dat de functies wel ingebouwd zitten. Zoals ik al heb gezegd, is de firmware van beide routers up-to-date.

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

SjoZ schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:51:
Het zou inderdaad kunnen dat mijn routers de static route helemaal niet (goed) toepassen en/of uitvoeren, het zijn gewoon basic thuisroutertjes die ook alle basic dingen goed doen.
probeer eens zonder de routers zou ik zeggen...

mijn vraag nog een keer: wat voor kabelmodem(s) heb je?

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:11:dus zelfs als de adressen niet in hetzelfde subnet lijken te liggen kan dat toch wel het geval zijn.[/quote]ik mag hopen dat de gemiddelde tweaker weet dat een subnetmask van 255.255.254.0 een 2x zo groot netwerk creeert als: 255.255.255.0

[ Voor 35% gewijzigd door Jimbolino op 13-07-2005 00:36 ]

Verwijderd

Jimbolino: niet waar, scan maar eens een range uit je eigen subnet. Je krijgt iig genoeg reply's.
Ik zit niet bij @Home maar Chello dus ik kan het niet testen. De subnetten die gebruikt worden zijn groter dan het standaard LAN netwerkje (in dit geval 86.17.162.0 t/m 86.17.163.255) dus zelfs als de adressen niet in hetzelfde subnet lijken te liggen kan dat toch wel het geval zijn.
DukeBox: Misschien dat ik niet goed heb gelezen...
Inderdaad. ;)
SjoZ: Zoals ik al heb gezegd, is de firmware van beide routers up-to-date
Hmm. In een ander topic wellicht, maar dat is dus wel in orde. Wat hierboven staat klopt trouwens niet het is of 86.17.162.0 met subnet 255.255.254.0 of 86.17.162.78/126 met subnet 255.255.255.255. Niet een mix daarvan. Heb je de mogelijkheid om het met een andere router te proberen?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:11:
[...]
Hmm. In een ander topic wellicht, maar dat is dus wel in orde.
Nee hoor, in mijn eerste post zei ik al: "in ieder geval beide met laatste FW";

Ik ga het nog eens proberen... Jullie horen er nog van :)

Bedankt alvast voor jullie inzet.

Verwijderd

hey mensen ik heb dit probleem ook en ik vraag het nu aan @home waarom dit is..
en of ze het kunnen uit zetten...
ip tunneling..
is de oplossing

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Ik heb het nu als volgt ingesteld:

THUIS:
destination network: [ip adres kantoor]
subnet mask: 255.255.255.255
gateway [WAN gateway router van zowel thuis als kantoor]

KANTOOR:
destination network: [ip adres thuis]
subnet mask: 255.255.255.255
gateway [WAN gateway router van zowel thuis als kantoor]

Ook nu is er geen communicatie mogelijk. De 'Tracert' blijft hetzelfde. 1 reply, vervolgens alleen maar time outs...

??

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 19:43:
hey mensen ik heb dit probleem ook en ik vraag het nu aan @home waarom dit is..
en of ze het kunnen uit zetten...
ip tunneling..
is de oplossing
'het' is omdat ze willen voorkomen dat jij de gesharede printer van je buurman bijkunt of iets dergelijks... Ze willen 'interlokale ellende' voorkomen.

Maar ik wordt erdoor benadeeld. Ik vind niet dat ik door mijn provider beschermd hoef te worden tegen mijn buurman.. (of tegen mezelf :@ )

Misschien wel ALS er serieuze calamiteiten zich voordoen.. Maar op de voorhand de hele rambam dichtgooien. Nee.

[ Voor 45% gewijzigd door SjoZ op 13-07-2005 22:35 ]

Verwijderd

SjoZ schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:47:
Ik heb @home gebeld en die geeft alleen aan dat ik misschien een ander IP-adres krijg als ik hier schriftelijk om vraag.

Ik vind wel dat @home hiermee de drempel voor hun bestaande abbonees (met 2 abbo's notabene) erg hoog legt.

Ik ga @home denk ik niet schrijven.En vervolgens voor exact hetzelfde maandbedrag, dezelfde down- en upload snelheid krijgen bij een XS4ALL ADSL-abonnement.

Dán maar even frotten in de meterkast, maar ik ga niet in hele grote mate mezelf flexibel opstellen tegen een groot bedrijf dat kennelijk 'gebruikersveiligheid' voor praktische toepassingen zet.

Ténzij er hier nog iemand zegt van... "Ja maar, IK weet hoe je het wél kunt laten werken..."

We Will C...
Ik weet het wel: gewoon aan @slome vragen of ze je in een ander subnet willen laten vallen. Of je gateway van een van je abbo's op een andere instellen (weet niet waar je vandaan komt maar dit is die van mij (roose1.nb.home.nl ip: 84.26.50.1))

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

SjoZ schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:34:
[...]
'het' is omdat ze willen voorkomen dat jij de gesharede printer van je buurman bijkunt of iets dergelijks... Ze willen 'interlokale ellende' voorkomen.
bullshit, netbios poorten worden appart geblokt

IMHO is het niet onderling kunnen communiceren van @home klanten een bug in het com21 netwerk...

Misschien overbodig om nog een keer te herhalen (niemand leest mijn posts denk ik)
Het probleem is ook niet subnetafhankelijk, je kan zonder problemen een verbinding maken met andere mensen in jouw subnet. Scan/ping/telnet/whatever je eigen range maar en je ziet dat het gewoon werkt...

Verwijderd

Jimbolino schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:46:
[...]

IMHO is het niet onderling kunnen communiceren van @home klanten een bug in het com21 netwerk...

Misschien overbodig om nog een keer te herhalen (niemand leest mijn posts denk ik)
Het probleem is ook niet subnetafhankelijk, je kan zonder problemen een verbinding maken met andere mensen in jouw subnet. Scan/ping/telnet/whatever je eigen range maar en je ziet dat het gewoon werkt...
Nu zeg je er wat bij; Op het 21Com platform inderdaad, Maar wie heeft er nog een 21com??? ik niet hoor omdat deze niet stabiel is en de hogere upload niet haalt van @slome. gewoon jammeren om een motorola modem, probleem opgelost!

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Jimbolino schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:46:
[...]

Ik heb op beide locaties Motorola modems. En ik kan GEEN pings o.i.d. uitvoeren. Dus ik denk dat jij mijn posts niet leest. En wat je zegt is niet zo, @home zegt dat zelf..!

'uit veiligheidsoverwegingen is communicatie met andere abbonees in hetzelfde subnet NIET mogelijk'

[ Voor 4% gewijzigd door SjoZ op 13-07-2005 22:55 . Reden: tikfout ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

SjoZ schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:54:

Ik heb op beide locaties Motorola modems. En ik kan GEEN pings o.i.d. uitvoeren. Dus ik denk dat jij mijn posts niet leest. En wat je zegt is niet zo, @home zegt dat zelf..!
Is voor het eerst dat je zegt dat je een Motorola modem hebt...

btw, 300meter kun je makkelijk overbruggen met wireless :P

Verwijderd

Titelfix op verzoek ;)

Verwijderd

De truuk met de static route werkt kennelijk niet in dit geval. Ik denk dat het maar net is hoe een router met zijn route tabel omgaat. Vergelijk het met een brievenbus, op de linker gleuf staat "Alle postcodes" en op de rechter gleuf "Alleen postcode 1234". Die router gooit jouw brief met postcode 1234 gewoon in de linker gleuf. :( Je zou het nog met een andere router kunnen proberen maar anders vrees ik dat tenzij @home wil meewerken je op één van beide lokaties een andere provider zal moeten nemen.

Ik heb met mijn eigen router nog zitten spelen om te kijken of deze het wel doet maar sinds Chello een trafficshaper / P2P blocker heeft geïnstalleerd gebeurt er iets raars. Als ik een tracert doe naar een ander adres dan de default gateway is de tweede hop altijd 10.69.0.1 :? Raar...
offtopic:
Sorry van de FW, had het echt niet zien staan

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ik heb hier geprobeert met verkleinen van subnet, en dat werkt gewoon.

subnet 255.255.254.0 = standaard
subnet 255.255.255.255 = foutmelding (windows: ongeldig subnet)
subnet 255.255.255.254 = reply van stuk of 10 pc's in (oude) subnet, rest zal wel firewall hebben denk ik

ik stel hem nu in op 255.255.255.252 (heb 3 computers aan internet hangen via switch)

bedankt voor de tip, ben nog niet zo lang geleden overgestapt van com21 naar motorola...

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Oké, dit kun je proberen, ligt eraan hoe het netwerk is opgewbouwd bij @home als het gaat lukken

zet in de router op je werk en thuis een statisch IP nummer in een compleet andere range. In iedergeval kom je de gateway niet uit, maar misschien kun je elkaar dan wel bereiken.

Dit is maar een test en is in de praktijk niet direct de oplossing, maar hopelijk geeft dat meer inzicht hoe het netwerk is opgebouwd.
(al zal waarschijnlijk @home dit niet leuk vinden...)

Verder: je hebt routers die ook zelf statisch kunnen door routeren, maar ik ben bang dat jij die niet hebt.(anders had je het waarschijnlijk al geprobeerd), indien je linksys hebt, misschien andere FW?

Verder 2:proxyserver op internet

edit: WLan is inderdaad ook een goede optie, één verbinding kan worden opgezegd en nog snellere communicatie tussen thuis en werk.

[ Voor 9% gewijzigd door FireWood op 13-07-2005 23:18 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verder 3: http://www.http-tunnel.com/html/
gratis, maar wel erg traag

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Is voor het eerst dat je zegt dat je een Motorola modem hebt...

btw, 300meter kun je makkelijk overbruggen met wireless :P
het niet lezen sloeg op het zogenaamd WEL uit kunnen voeren van pings, zoals jij zegt.
(Terwijl dat niet zo is)

/offtopic
Fodder, maakt niet uit...
/offtopic

Verwijderd

ik heb hier geprobeerd met verkleinen van subnet, en dat werkt gewoon.
Ik had hier ook aan zitten denken maar dat gaat maar voor één van beide kanten. Je kan niet aan beide kanten een kleiner subnet specificeren dat het eigen IP en de default gateway omvat en toch verschillend is van elkaar. Als je begrijpt wat ik bedoel... :)

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

je default gateway hoeft niet 'binnen' je subnet te vallen...
meestal is dat wel, maar het moet niet

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Als dit de gegevens zijn die je van @Home krijgt:
destination network: 86.17.162.126 (thuis) / 86.17.162.78 (kantoor)
network mask: 255.255.254.0

Dan zou je in beide routers 2 statische routes moeten toevoegen:
destination network: 86.17.162.0, network mask: 255.255.255.0, gateway: 86.17.162.1
destination network: 86.17.163.0, network mask: 255.255.255.0, gateway: 86.17.162.1

Dat werkt niet in alle routers. Zo lukt het niet in Sitecom, maar wel in Linksys (althans in mijn ervaring). Als je metric/hops kunt instellen bij die statische routes, dan zo laag mogelijk kiezen: 0 of 1.

De default gateway moet *wel* binnen je eigen subnet vallen, maar de gateway voor een willekeurig ander subnet (wat je in die routing tabel toevoegt) hoeft niet binnen datzelfde 'willekeurige' subnet te vallen.

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Zoals ik al zei, heb ik routers van Level One.

Nu heb ik echter verschillende Sitecom routers betrapt op het hebben van EXACT dezelfde configuratiepagina's als de vele Level One's waar ik mee werk.

Dus wellicht dat die Level One's (of ja... Sitecoms }) ?) gewoon niet goed met een static route om kunnen gaan.

Want er zijn nu al veel workarounds voorbij gekomen, maar niet een hielp echt. : :(

Ik ga thuis mijn @home opzeggen en ADSL aanvragen. Geen gezeik meer. :|

_/-\o_ Iedereen bedankt voor de informatie..! _/-\o_
Pagina: 1