Toon posts:

rss-feeds van andere sites in dezelfde opmaak?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al wat zitten zoeken maar vindt het niet echt meteen terug ondanks dta ik het op enkele sites tegenkom die het hebben, en ook enkele rss-sites met uitleg heb gelezen.

ik zou graag rss-feeds met bijvoorbeeld de laatste tien headlines van websites integreren op mijn website, maar er dan voor zorgen dat ze allemaal dezelfde opmaak hebben.

zoals bijvoorbeeld op onderstaande website:
http://www.f1newstrackers.nl/

hoe kan ik dat doen?
alvast bedankt.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je RSS feeds van een externe websites wilt integreren kan dat alleen met een server side script als PHP of ASP. Je host moet dat dus ondersteunen. Er bestaan wel wat standaard scripts voor, als je niet zo'n held bent met het programmeren in die talen.

Verwijderd

Topicstarter
Blaise schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:08:
Als je RSS feeds van een externe websites wilt integreren kan dat alleen met een server side script als PHP of ASP. Je host moet dat dus ondersteunen. Er bestaan wel wat standaard scripts voor, als je niet zo'n held bent met het programmeren in die talen.
mijn host ondersteunt php, asp weet ik niet.
dat het via een script zou moeten dacht ik ook. heb al wat zitten zoeken maar nog niet echt gevonden :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

André

Analytics dude

Blaise schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:08:
Het kan ook wel met JS maar ik denk idd ook dat dit topic beter in P&W staat :)

Webdesign & Graphics > Programming & Webscripting

Verwijderd

Misschien dat het zoeken op http://www.google.nl/sear...tml+php&btnG=Zoeken&meta= wat oplevert. Op het eerste gezicht zit er wel iets tussen, maar ik heb daar geen ervaring mee.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben het niet helemaal met André eens: ik denk dat dit topic helemaal nergens op GoT echt goed staat. :) Dit topic komt redelijk over als een scriptrequest, en die staan we, zoals je in P&W FAQ - Scriptrequests kan lezen, in Programming & Webscripting niet toe. Dit subforum gaat over zelf dingen programmeren, en dat zie ik te weinig terug in dit topic. Bovendien mis ik sowieso wat eigen inzet. Wat had je zelf al gevonden en geprobeerd? Wat was daar niet goed aan? Zie ook P&W FAQ - De "quickstart". :)

Als je niet zelf wil programmeren: kijk eens op www.hotscripts.com. Als je toch wel zelf wil programmeren: RSS feeds uitlezen is niet al te ingewikkeld. Je zult gewoon in je scriptingtaal (ik neem in dit geval even PHP aan) de file op moeten halen, bijvoorbeeld met file_get_contents. Vervolgens hoef je alleen maar bepaalde tags ertussenuit te filteren met de XML-functies van PHP of eventueel een aantal regular expressions, en daarna hoef je alleen het zaakje nog maar af te drukken in je eigen HTML en met je eigen stylesheet. :)

Veel succes. :) Als je tijdens het programmeren een concrete vraag hebt, dan kun je hier een nieuw topic openen. Hou je daarbij wel aan de bovengenoemde FAQ's. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.