[php] multiple files uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een foto upload pagina aan het maken voor mijn website. Ik wil echter meerdere foto's tegelijk kunnen uploaden. Ik heb op internet al heel veel voorbeelden gevonden die gebruik maken van meerdere 'upload regels' zodat je iedere foto nog afzonderlijk moet aanklikken. Wat ik wil is dus met 1 browse dialog gewoon met ctrl en shift meerdere files kiezen. Ik weet zeker dat ik dit al ooit gezien heb op een website. Wie kan me vertellen hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daarvoor gebruikt men meestal losstaande programma's of evt. een java applicatie.

In html krijg je dus idd alleemaal verschillende upload formpjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:59:
Ik ben een foto upload pagina aan het maken voor mijn website. Ik wil echter meerdere foto's tegelijk kunnen uploaden. Ik heb op internet al heel veel voorbeelden gevonden die gebruik maken van meerdere 'upload regels' zodat je iedere foto nog afzonderlijk moet aanklikken. Wat ik wil is dus met 1 browse dialog gewoon met ctrl en shift meerdere files kiezen. Ik weet zeker dat ik dit al ooit gezien heb op een website. Wie kan me vertellen hoe dit moet?
Dan zul je al Java moeten gebruiken, met PHP/HTML is dit naar mijn weten niet mogenlijk nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah, kijk dat verklaard al waarom ik niets kan vinden hierover. Kan dat met wat javascript eenvoudig? Als iemand een klein code voorbeeldje heeft dan heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:03:
ah, kijk dat verklaard al waarom ik niets kan vinden hierover. Kan dat met wat javascript eenvoudig? Als iemand een klein code voorbeeldje heeft dan heel graag!
Java != javascript en scriptrequests daar doen we hier niet aan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:03:
Zoek op google eens naar 'upload applet' ofzo, dan moet je een heel eind komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Nick Name

SinFest!

ik heb geen direct voorbeeld voor je, maar bij coppermine (klik) kun je meerdere bestanden in één keer uploaden!

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:06:
[...]
Java != javascript en scriptrequests daar doen we hier niet aan :)
Bedoel je te zeggeb dat het met javascript ook niet kan? Daarnaast zou het zonde zijn als iemand iets heeft liggen en dat niet zou posten natuurlijk. URL met een leuk voorbeeld zou ook kunnen helpen natuurlijk. Ik ga ondertussen eens googlen zonder het trefwoord 'php'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nick Name schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:07:
ik heb geen direct voorbeeld voor je, maar bij coppermine (klik) kun je meerdere bestanden in één keer uploaden!
Jemig, dat coppermine is misschien wel handiger dan wat ik tot nu toe zelf aan het maken ben zeg. Wow. Daar ga ik eens even mee bezig. Ik heb wel hele strikte eisen dus misschien kom ik wel weer uit op zelf proggen. Zeker intressant om te zien hoe deze multiple files doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 22:08:
Bedoel je te zeggeb dat het met javascript ook niet kan? Daarnaast zou het zonde zijn als iemand iets heeft liggen en dat niet zou posten natuurlijk. URL met een leuk voorbeeld zou ook kunnen helpen natuurlijk. Ik ga ondertussen eens googlen zonder het trefwoord 'php'.
www.hotscripts.com en dan zoeken naar een file uploader in Java applets. Dit topic gaat me verder veel te ver in de richting van een scriptrequest, en gaat daarom dicht. Bestaande scriptjes zoeken kun je prima zelf met Google en sites als Hotscripts. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.