'network cable unplugged' onder één controller

Pagina: 1
Acties:

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07-2025
Dagdag, ik tik hier op een computer die door middel van een 20m lange cat5 kabel verbonden is met mijn router beneden. Allereerst gebruikte ik de marvell yukon lancontroller die hierop geinstalleerd was, en die werkte ook. Op een gegeven moment kreeg ik een error dat mijn netwerkkabel uitgeplugd zou zijn. Ik meteen bang dat ie ergens geknikt of gebroken was... Maar nadat een andere kabel hetzelfde probleem had, ging ik ervan uit dat het probleem ergens anders lag. Achterin mijn kast lichtte het lampje van mijn netwerkkaart ook nog gewoon op. Toen probeerde ik de andere controller, die van nvidia, en die werkt wel; geen unplugged error meer. Ik vraag me dus af waarom de marvell het opeens niet meer doet. Die van nvidia komt met allerlei onheil (built-in firewall etc), en ik gebruik daarom liever de andere...

Verklaringen?

Verwijderd

Misschien dat er een pin verbogen is in de aansluiting?

Anders gewoon het moederbord terugbrengen voor garantie met de mededeling dat je netwerkkaart rot is :)

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Omdat hij simpelweg kapot is ? :?
Heb het hier trouwens ook ooit aan de hand gehad, dat hij geregeld zei dat netwerkkabel niet instak. Probleem lostte zich vanzelf weer op. :)

• KarmaniaK
neen kijk... ik gebruik dezelfde poort. Alleen softwarematig heb ik er nu 2 controllers voor. Allebei waren ze geinstalleerd. De ene werkte eerst gewoon, toen gaf die plots een cable unplugged foutmelding... Terwijl die andere controller wel werkt. Dus een kabel of hardwareprobleem lijkt het niet te zijn (toch?).

Alleen gebruik ik liever die andere controller omdat die die ik nu gebruik zon onzinnige ingebouwde firewall extra heeft. Dus ik vraag me af hoe het kan dat de controller opeens niet meer werkt... Terwijl de andere dus nog wel werkt :-/

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Het verdient de aanbeveling om nog wat extra zut te installeren (drivers) voor de Marvell Yukon, wat overigens een 1Gbit onboard NIC is, in tegenstelling tot de andere, welke 'maar' 100mbit is.
(Wat nog zat is voor een standaard HTK-netwerk).
KarmaniaK schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:24:
neen kijk... ik gebruik dezelfde poort.
Poorten heb je op een switch/hub/router. Bedoel je dit, of heb je het over de ingang op je moederbord?
Alleen softwarematig heb ik er nu 2 controllers voor. Allebei waren ze geinstalleerd. De ene werkte eerst gewoon, toen gaf die plots een cable unplugged foutmelding... Terwijl die andere controller wel werkt. Dus een kabel of hardwareprobleem lijkt het niet te zijn (toch?).
Mja, lijkt me simpel dus: de slechte verwijderen en lekker doorwerken, ALS het 2 controllers zijn voor één en dezelfde NIC, wat ik ten zeerste betwijfel.
Een Marvell Yukon is - zoals ik zei - een 1Gbit NIC zoals op veel nForce2 moederborden te vinden was. Deze 1Gbit NIC was dan optioneel, daar er OOK nog een standaard 100mbit NIC onboard zat.

Weet je dus heel zeker dat er niet 2 'ingangen' op je moederbord zitten? (Waarvan er ééntje maar half werkt - in dit geval de Marvell, want die heeft nog extra drivers nodig?

[ Voor 74% gewijzigd door r0b op 21-07-2005 01:35 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

2 softwarematige controllers voor 1 hardwaredevice? Hoe doe je dat? Het eerste wat bij mij opkomt als ik zoiets hoor is 'conflicten!'.

Verder geef je al aan dat er een nVidia controller & Marvell Yukon controller opzitten... En volgens you is dat telkens dezelfde controller?

Heb hetzelfde al gehad, al was het bij mij net andersom. Brakke nVidia-controller. Nu, met twee ethernetpoorten op je mobo heb je natuurlijk nog wat backup, maar toen mijn USB-poorten het ook nog lieten afweten, heb ik het toch maar geRMA'd :(.

Volgens mij heb je gewoon last van brakke hardware.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• KarmaniaK
Ik heb meerdere ethernetpoorten in mn computer zitten, maar gebruik hier nu steeds dezelfde. En met één van de controllers doet hij het dus gewoon.

Er zijn dus inderdaad 2 controllers voor 1 device. Ik stond ook wel even te kijken, maar de yukon controller werkte eerst gewoon wel. Hoe het eruit ziet is dat in de eigenschappen van my network hij dus 2x dezelfde lanverbinding weergeeft. Ik heb er nu gewoon één (nu dus de yukon) op disabled staan, en de andere enabled. En dan werkt mijn netwerk/internet dus gewoon. Maar als ik de nvidia disable en de yukon enable geeft hij een cable unplugged error...
En de nvidia-controller komt met een onheil firewall dus ik gebruik liever yukon :P

Lijkt me dus stug als het een hardware probleem zou zijn dat de ene controller het gewoon wel doet. Knappe controller die met brakke hardware overweg kan... Brakke controller misschien :Y)

• KarmaniaK
r0b schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:31:
Het verdient de aanbeveling om nog wat extra zut te installeren (drivers) voor de Marvell Yukon, wat overigens een 1Gbit onboard NIC is, in tegenstelling tot de andere, welke 'maar' 100mbit is.
(Wat nog zat is voor een standaard HTK-netwerk).

[...]

Poorten heb je op een switch/hub/router. Bedoel je dit, of heb je het over de ingang op je moederbord?
Die ja.
Mja, lijkt me simpel dus: de slechte verwijderen en lekker doorwerken, ALS het 2 controllers zijn voor één en dezelfde NIC, wat ik ten zeerste betwijfel.
Een Marvell Yukon is - zoals ik zei - een 1Gbit NIC zoals op veel nForce2 moederborden te vinden was. Deze 1Gbit NIC was dan optioneel, daar er OOK nog een standaard 100mbit NIC onboard zat.

Weet je dus heel zeker dat er niet 2 'ingangen' op je moederbord zitten? (Waarvan er ééntje maar half werkt - in dit geval de Marvell, want die heeft nog extra drivers nodig?
Er zijn meerdere uitgangen op mijn mobo (2 geloof ik, zit nu niet thuis), en ik weet zeker dat toen de yukon nog wél werkte, ik dezelfde ingang gebruikte als hoe hij nu werkt met nvidia...
Het mobo dat ik heb is een nforce4 ultra, uit het hoofd gezegd.
Pagina: 1