Toon posts:

MOD,S3M,IT,XM-composing.. Welke Tracking-software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb destijds muziek geschreven in MIDI,SNG(is het zelfde), maar toen ben ik er mee gekapt: de muziek waar ik naar luister kon er (met mijn progs) niet goed genoeg mee worden gemaakt (DnB,Industrial, Metal, HC, punk, etc.).. :(

Ik heb rond de 65 composities in .MID en .SNG format, maar dat betreft dus veel "film-muziek" (dwz. percussie is naar mijn mening aan de magere kant)..

Ik heb een aantal trackers ged/l, maar aangezien ik er weinig ervaring mee heb en ze allemaal redelijk op elkaar lijken :? wil ik graag van iemand horen welke ik het beste kan gaan "leren"..;)
Dus gewoon: welke is de beste???

Mijn ged/l trackers:
- ScreamTracker v3.21
- ImpulsTracker v2.14
- ModPlug Tracker v1.07
- MadTracker v2.0

Volgens mij was MT hiervan de nieuwste (2000?), maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij ook de beste is..

Iemand? :*

Verwijderd

Dat is dus duidelijk Impulse Tracker hè....
Maar als je ze alleen wilt afspelen kun je dat net zo goed met Modplug doen...

GRTZ

Verwijderd

Topicstarter
ModPlug is dus niet voor het tracken..? Enkel voor afspelen?
Oh ja, en waarom is IT het beste (volgens jou) ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik dus sinds gisteren Modplug Tracker.. Bevalt wel goed op zich, maar voordat ik nou de rest van de mogelijkheden ga uitpluizen zou ik wel eens willen weten of iemand van jullie ervaring heeft met deze of andere trackers..

Ik had namelijk MadTracker2 geinstalleerd en die liep vast inclusief 1 of andere Direct .. error.. ImpulsTracker draaide in Windows98SE voor geen meter (lees: K@T beeld en overal trage reactie en in DOS geen geluid), ScreamTracker3 is al best wel oud,, FastTrackerx had ik niet DUS :) ... kwam ik bij Modplug Tracker ;)

Is deze tracker de moeite waard?? :? I dunno,
do U??

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Fast Tracker II
http://www.starbreeze.com

\o/

Verwijderd

Lees voor Impulse Tracker eerst ff goed de readme door....

En opzich is de basis van de meeste Trackers hetzelfde, maar het zit um in hoe het eruit ziet en hoe het in elkaar zit. Ik vindt dat Impulse Tracker het meest logische werkt. Wat ook leuk is is BUZZ. Het is een kruising tussen een tracker, een effectenmodule en EWB

GRTZZ :-)

Verwijderd

Topicstarter
Que??? EWB??? En voor de rest maaktut dus niet zoveel uit??
Pagina: 1