Mailtjes terug krijgen na formateren?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 11:40

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Hoi mensen,
door een fout in WinXP (kon niet meer opstarten). :|

Bij het opnieuw instaleren van XP was ik verplicht om te formateren om zo weer WinXP op de PC te zetten. Helaas daardoor is mijn vader al zijn belangrijke emailtjes kwijt en dat is zwaar k*t. :/

Is er een mogelijkheid met een programma om de mailtjes weer terug te krijgen? :?

Alvast bedankt!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 22:06

Nik

Zie recovery FAQ van storage devices e.d. hier op GoT. Denk dat je het kwijt bent aangezien WXP mogelijk zijn install gegevens over je mailtjes heen heeft gezet.

OM FAQ / Beleid

[ Voor 16% gewijzigd door Nik op 10-07-2005 20:37 ]

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Welk mail programma gebruik je... Opzich ook wel makkelijk om te weten.
Zoek op google even naar een file restore utility. Helaas zijn de meeste niet gratis naar mijn weten. Je weet zeker dat het ook niet simpelweg nog op de pop server staat?
Windows kun je trouwens echt nagenoeg altijd herstellen door te kiezen voor een bestaande installatie herstellen. Dan overschrijft hij gewoon de complete windows map en bewaard hij alleen je program files en je bureaublad. Had je even van tevoren moeten bedenken.

Edit:
Je moet inderdaad wel geluk hebben natuurlijk... Maar even een theorie. Meestal installeer je eerst windows, en ga je dan pas mailen...
Dus dan zouden je windows bestanden toch altijd op dezelfde plaats moeten staan (vooraan de partitie). Of denk ik nu te simpel :P.

Edit 2:
Zijn we grappig vandaag? Een simpele format verwijderd de FAT tabel, een uitgebreide format overschrijft alles naar 0. In het eerste geval kan er vaak data hersteld worden met restore programmaatjes, in het tweede geval als je een erg goed programma hebt ook nog wel es.

Edit 3: (ohw jah)
De eerste computer die je verplicht iets te doen moet nog gemaakt worden. Zonder format was je niet kwijt geweest(goh, dat zal hij vast niet weten...).

[ Voor 46% gewijzigd door thegve op 10-07-2005 20:45 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

1. Waarom was je verplicht te formatteren?
  2. Dat programma heet restore, dien je te gebruiken na het programma back-up :X
  3. Waarschijnlijk had je zonder format de mail nog gehad.....
  4. Ik hoop dat je vader gebruik maakt van een Exchange RPC of een IMAP verbinding. Dan krijgt hij de boel vrij eenvoudig weer terug.....
thegve schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:38:
Je moet inderdaad wel geluk hebben natuurlijk... Maar even een theorie. Meestal installeer je eerst windows, en ga je dan pas mailen...
Dus dan zouden je windows bestanden toch altijd op dezelfde plaats moeten staan (vooraan de partitie). Of denk ik nu te simpel :P.
Pssst, hij heeft voor de installatie geformatteerd. En het zou me niets verbazen als er "ooit" na de eerste installatie en voor de 2e een keer is "gedefragmenteerd".....

[ Voor 70% gewijzigd door Coach4All op 10-07-2005 20:44 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Shuisman
  • Laatst online: 13-08 16:52
[achterafmodus]
Had een bootable linux distrobutie geboot, en het ff ergens naar toe gestuurd ;)
[/achterafmodus]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
proller schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:37:
Zie recovery FAQ van storage devices e.d. hier op GoT. Denk dat je het kwijt bent aangezien WXP mogelijk zijn install gegevens over je mailtjes heen heeft gezet.

OM FAQ / Beleid
Bedankt ga even naar kijken.
Coach4All schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:39:
  1. Waarom was je verplicht te formatteren?
  2. Dat programma heet restore, dien je te gebruiken na het programma back-up :X
  3. Waarschijnlijk had je zonder format de mail nog gehad.....
  4. Ik hoop dat je vader gebruik maakt van een Exchange RPC of een IMAP verbinding. Dan krijgt hij de boel vrij eenvoudig weer terug.....
[...]

Pssst, hij heeft voor de installatie geformatteerd. En het zou me niets verbazen als er "ooit" na de eerste installatie en voor de 2e een keer is "gedefragmenteerd".....
Omdat ik bij de setup helaas alleen kon kiezen tussen "format C: (snel)" & "format C:" :/
thegve schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:38:
Welk mail programma gebruik je... Opzich ook wel makkelijk om te weten.
Zoek op google even naar een file restore utility. Helaas zijn de meeste niet gratis naar mijn weten. Je weet zeker dat het ook niet simpelweg nog op de pop server staat?
Windows kun je trouwens echt nagenoeg altijd herstellen door te kiezen voor een bestaande installatie herstellen. Dan overschrijft hij gewoon de complete windows map en bewaard hij alleen je program files en je bureaublad. Had je even van tevoren moeten bedenken.

Edit:

Edit 2:
Zijn we grappig vandaag? Een simpele format verwijderd de FAT tabel, een uitgebreide format overschrijft alles naar 0. In het eerste geval kan er vaak data hersteld worden met restore programmaatjes, in het tweede geval als je een erg goed programma hebt ook nog wel es.
De mailtjes stonde in Outlook Express (standaard van WinXP)
SHuisman schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:42:
[achterafmodus]
Had een bootable linux distrobutie geboot, en het ff ergens naar toe gestuurd ;)
[/achterafmodus]
Ahh $%# idd kon Linux even gebruiken.
Niet aan gedacht... |:(

[ Voor 165% gewijzigd door nlboy op 10-07-2005 20:47 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

nlboy schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:43:
[...]
Omdat ik bij de setup helaas alleen kon kiezen tussen "format C: (snel)" & "format C:" :/
(
Huh :? Weet je zeker dat je F2 - Systeemherstel niet over het hoofd gezien hebt?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Nope helaas niet...(bootable WinXP-disc) :/
Ik kon kiezen tussen: 1. Repareren 2. Nieuwe instalatie 3. Exit

[ Voor 44% gewijzigd door nlboy op 10-07-2005 20:58 ]

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Hmm, je hebt een installatie die het niet meer doet. Die wil je dan toch repareren lijkt me dan toch? In plaats van een nieuwe installatie.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De mailtjes zijn zo goed als zeker weg. Door heel even te zoeken had je dat zo gevonden. Aangezien ik weinig initiatief zie, en je vraag in het verkeerde subforum staat, ga ik dit topic sluiten. Lees de Software Algemeen - Beleid nog even goed door ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.