[XP] Soundblaster Live! 5.1 driver vraagje

Pagina: 1
Acties:

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik zit hier dus met iets raars. Heb een Creative soundblaster Live! 5.1 kaartje in mn systeem gezet. Nu detecteert XP deze automatisch en installeert de drivers. De kaart heb ik aangesloten op mijn versterker via de multi-channel-in.

Met de standaard XP drivers is het geluid erg goed. Het werkt alleen als 2.1, maar met een goede bass erin, dus ook bij spellen. Ook als ik 5.1 speakers instel in het configuratiescherm->geluiden.

Als ik vervolgens de drivers van creative zelf installeer heb ik wel 5.1 geluid maar is de bass een stuk minder. Ik moet het volume van mijn subwoofer echt voluit zetten om een beetje een behoorlijke bass te horen. (in Creative AudioHQ de subwoofer zo hard mogelijk gezet)

------De vraag:---------
Hoe zorg ik ervoor dat ik de kwaliteit geluid van de XP drivers heb maar wel in 5.1? Dus met een goede bass?
----------------------------

Verwijderd

*sorry, te vlug gelezen*

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 20:26 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Onder Configuratiescherm, Geluiden en Audioapparaten en dan geavanceerd, wel op 5.1 gezet?? Dit was het bij mij. Trouwens, mijn Windows XP installeerd standaard geen drivers hoor.

• jwstoop
Uhh ja dat had ik dus wel gedaan... staat ook in mn OP ;)

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
jwstoop schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:12:
Uhh ja dat had ik dus wel gedaan... staat ook in mn OP ;)
En ik had het nog wel twee keer gelezen...
Maar je hebt ook drivers die je gewoon van internet haalt, zonder extra programma's en dergelijke. Probeer die eens, in plaats van de CD.

• jwstoop
Die had ik ook, heb geen cd erbij (kaartje gekregen)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Uhmmm de versterker kan 5.1 aan??? want ik kan me voor stellen dat als je een 5.1 signaal naar een systeem stuurt wat alleen 2.1 aan kan dat het niet helemaal wil

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• jwstoop
Het is een sony home cinema receiver, dus 5.1 kan hij wel aan. En zoals ik schreef werkt dat ook met de creative drivers, alleen ben ik dan niet tevreden met het basvolume...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel de nieuwste driver? En zijn je chipsetdrivers ook allemaal geïnstalleerd? Heb je SP2 voor XP geïnstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1