[AsusP4PE] Wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:32
Ik heb een probleem met mijn Windows Servertje. Hierin zit een Asus P4PE met een P4 2.4-533. Ik heb de server uit moeten zetten voor een LAN echter op de LAN aangekomen gaat hij met geen mogelijkheid verder dan het post scherm. De ene keer komt hij op een Floppy Error [40] en de andere keer kan hij niet eens de PNP Init starten en afronden. Het vreemde is dat dezelfde ochtend toen de Server is uitgezet hij nog perfect werkte.

Specs van de Server
Intel P4 2.4 533MHz
512 DDR
200GB Maxtor 7200rpm
200GB Western Digital 7200rpm
Asus FX5600 Videokaart
Asus P4PE moederbord
DVD Speler
DVD Brander

Wat ik al heb gedaan:
IDE kabels vervangen van de PNP apparaten
Booten met alleen 1 schijf en videokaart, hdd met zowel alleen Maxtor als WD
Booten met alles er aan
Booten met alleen HDD en Videokaart
CMOS reset
BIOS reset
Moederbord uit de case en opnieuw geinstalled
Geheugen opnieuw er in geprikt
CPU bekeken en opnieuw geinstalled

Echter tot nu toe mag niets van dit alles zijn vruchten afwerpen. Ik ben nu weer thuis en heb er zelf al weer even naar gekeken maar ik kan geen oplossing voor het beestje vinden. Dus als jullie iets weten graag _/-\o_

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Dit soort crap heb ik eens een keer gehad bij een klant van me. Uiteindelijk was het toen een USB-hub die ze niet aan het stopcontact hadden gehangen, waardoor er teveel power van een USB poort getrokken werd en de bak dus niet wilde booten.

Dus; als je iets van randapparaten hebt hangen, die ook effe eruit trekken (ook al heb je daar misschien al aan gedacht) :)

• Maximus
Het enige wat aan het moederbord hangt is een netwerkkabel, toetsenbord en muis. Verder niets qua hubs oid.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Haal je muis, de netwerkkabel en de harde schijf er ook eens af en probeer dan nog eens te booten met een ps2 toetsenbord. Kom je dan voorbij het POST scherm?

Kijk ook even voor kortsluiting rond je usb poorten.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
mobo dood? Lekkende of bolstaande condernsatoren? Videokaart kapot, geheugen brak/opdondergehad. Koelers draaien niet, northbridge wordt te heet...

• Maximus
Ik heb gister het mobo naar de leverancier gebracht.

@ToFast
Geen lekkende bolstaande condensatoren
Videokaart doet het in een andere pc prima
geheugen doet het ook goed in andere pc, memtest86 geen fouten
koelers gaan gewoon draaien
northbridge is gewoon normale temperatuur, sink wordt niet warm

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 18:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Probeer hem eens aan te zetten met F1 of INS of DEL ingedrukt. Menig BIOS gebruikt dan veilige CPU instellingen en ik heb daarmee al vaker een 'dood' mobo weer tot leven geroepen. Daarna in de BIOS de CPU instellingen even weer nakijken.

• Maximus
Het vreemde is dat ik dat heb geprobeert en dat met de "Default_Settings", "FAIL Safe" en de eigen instellingen door het zelf te doen alles niet werkt. Ik kan dan ook niet verder als IDE hdd detection en het PNP Initialisation.

Heel vreemd, dus ik heb het moederbord daarom ook terug gebracht, en ik houd jullie op de hoogte.

Pagina: 1