Asus A8N-E, nForce 4 Ultra, welk geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• PantheRBlacK
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 10:44
Ik ben nu al een tijdje een systeem voor mezelf aan het samenstellen.
ik ben al aardig opweg maar zit nog met een vraagje (heb al veel gelezen op dit forum, maar heb niet echt daar een atwoordt uit kunnen halen).

ik neem dus de Asus A8N-E, nForce 4 Ultra mobo maar vraag me af welk geheugen ik het beste daarvoor kan nemen. ik bedoel, ik weet dat Asus een Qualified Vendor list heeft maar kan de kans groot zijn dat als ik een ander merk geheugen erin stop, dat geheugen niet werkt in deze mobo?

Ik zat zelf dus te denken aan 4x 512MB TwinMOS, Speed Premium. heb veel over gehoort dat deze geheugen bankjes erg snel zijn. wil namelijk ook gaan OCen. kan ik gewoon voor dit type gaan of is het toch verstandig om uit te gaan van de Vandor list? als ik van die Vendor List uitga wil ik gaan voor de Kingston 512MB.

let me know,
alvast bedankt:)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mobo, processor en ram gewoon in dezelfde winkel gekopen, als het niet werkt, moet de winkel het maar oplossen. En ineens 2 latjes van 1GB erop smijten ipv 4 latjes die al je geheugenbankjes bezetten en het overklokbaarheid verlagen.

[ Voor 36% gewijzigd door rapture op 10-07-2005 21:03 ]

Verwijderd

Tuurlijk werken andere merken er ook op
Ik heb dat mobo ook en heb crucial geheugen en dat gaat ook gewoon werken (hoop ik, moet em nog in elkaar zetten :p )

Verwijderd

Je moet er gewoon op letten dat je PC3200 koopt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Volgens mij heb je een AMD Athlon 64 'Venice' nodig wil je 4 DIMM's op 200MHz (DDR400, PC3200) draaien.

Die lijst is er simpelweg voor om mensen te adviseren welk geheugen ze het beste kunnen gebruiken i.c.m. het desbetreffende mobo. Er zijn genoeg DIMM's die niet op de lijst staan maar wel werken.
Of de TwinMOS Speed Premium modules gaan werken durf ik niet te zeggen. Wil je 'safe' gaan, neem dan modules die goedgekeurd zijn door ASUS :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Zelfs met een Venice krijg je die 4 dimms niet op 1T... Check XtremeSystems maar eens ;)

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:01:
Je moet er gewoon op letten dat je PC3200 koopt.
Ja, of 3500 of 4000 of 4400 enz :/

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik heb zelf een A8N-E en ik heb er Corsair TWINX1024 CL2 2x 512MB dual channel draaien als een zonnetje :)

It takes one to know one...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Ga naar website van fabrikant mobo. Kijk naar de lijst met getest geheugen voor dat moederbord. Kijk vervolgens in Pricewatche welk van dat geheugen een goede deal is. Koop dat. Dan weet je het zeker :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.