In het bedrijf van een kennis van mij gebruiken ze het volgende factureringsprogramma; Nedsoft Factuur 3.46 voor DOS. Dit programma draait vlekkeloos op een systeem met daarop Windows '98. Op deze computer worden verder géén andere programma's gebruikt. Het programma wordt in de windowsomgeving gedraait, er wordt dus niet afgesloten naar MS DOS.
Er is een nieuwe (laser)printer gekocht (brother HL-2040). Deze krijg ik niet werkende onder het factuur programma. Onder word e.d. werkt hij wel.
Ik moet in het programma zelf de printer handmatig instellen. Er wordt mij gevraagd om de volgende codes:
Kom aub niet met opmerkingen van "je moet een nieuwer programma gebruiken" want je weet hoe het er in bedrijven aan toe gaat.
Een nieuw programma is dus geen optie.
Er is een nieuwe (laser)printer gekocht (brother HL-2040). Deze krijg ik niet werkende onder het factuur programma. Onder word e.d. werkt hij wel.
Ik moet in het programma zelf de printer handmatig instellen. Er wordt mij gevraagd om de volgende codes:
- aangesloten op poort
- pagina lengte
- marge bovenkant
- marge onderkant
- marge links
- initialisatiecode
- afsluitcode
- code smal begin
- code smal eind
- code vet begin
- code vet eind
- vrijd codes
Kom aub niet met opmerkingen van "je moet een nieuwer programma gebruiken" want je weet hoe het er in bedrijven aan toe gaat.