Toon posts:

Printer toevoegen in Nedsoft Factuur 3.46

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het bedrijf van een kennis van mij gebruiken ze het volgende factureringsprogramma; Nedsoft Factuur 3.46 voor DOS. Dit programma draait vlekkeloos op een systeem met daarop Windows '98. Op deze computer worden verder géén andere programma's gebruikt. Het programma wordt in de windowsomgeving gedraait, er wordt dus niet afgesloten naar MS DOS.

Er is een nieuwe (laser)printer gekocht (brother HL-2040). Deze krijg ik niet werkende onder het factuur programma. Onder word e.d. werkt hij wel.

Ik moet in het programma zelf de printer handmatig instellen. Er wordt mij gevraagd om de volgende codes:
  • aangesloten op poort
  • pagina lengte
  • marge bovenkant
  • marge onderkant
  • marge links
  • initialisatiecode
  • afsluitcode
  • code smal begin
  • code smal eind
  • code vet begin
  • code vet eind
  • vrijd codes
Heeft iemand verstand van dit programma en kan diegene mij helpen de printer aan te sturen, mijn dank zal groot zijn _/-\o_

Kom aub niet met opmerkingen van "je moet een nieuwer programma gebruiken" want je weet hoe het er in bedrijven aan toe gaat. |:( Een nieuw programma is dus geen optie. :'(

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:30
heb je em op de usb aangesloten of parallel? anders ff via windows de ltp1 poort mappen naar je usb poort. dos vind usb niet zo lief

CISSP! Drop your encryption keys!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
doe eens in een dosbox (command.com) een
code:
1
dir >lpt1

er zal dan de inhoud van de huidige dir naar de lpt1 poort worden verzonden (zorg dat er geen 10.000 files in die dir staan ; )

als hij dan ook niet print dan is het een printer die alleen onder windows afdrukt, heb dat helaas maar al te vaak gezien... goedkope lasers zijn vaak windows printers

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Was ik vergeten te zeggen. Er is speciaal een printer gekocht met een parallele (schrijf ik dat goed zo? :? ) poort omdat ik al problemen voorzag met een USB variant.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Andere opties (en ja, ik weet niks van het programma af) - kun je proberen naar een bestand te printen wat je vervolgens door iets als Acrobat door laat sluizen?

Owja, misschien weten ze bij de afdeling Support nog wel iets :P >> http://www.nedsoft.com

teveel zooi, te weinig tijd

• Zwelgje
http://global.solutions.b.../faq000180_001/index.html

die printer kan je ruilen, die werkt niet onder dos ;(

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Dat is jammer. Maar dan is mijn probleem in ieder geval opgehelderd en zit ik deze week niet binnen te zweten met dit mooie weer :Y)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 19:08:
Hmmm. Dat is jammer. Maar dan is mijn probleem in ieder geval opgehelderd en zit ik deze week niet binnen te zweten met dit mooie weer :Y)
niet :? je hebt de verkeerde printer aangeschaft, je zal wel gelynched worden door dat bedrijfje })

hp laserjet 1000 kan je nog kopen, die werkt op usb en heeft ook dos support (er zit een speciale dos driver bij)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Niet zo gek dus dat 'ie niet werkt... toch even de specs doornemen voordat je er eentje koopt :P Dit had je denk ik beter even kunnen verifiëren bij de leverancier. We verwachten hier op GoT namelijk van je dat je dat stukje onderzoek doet voordat je een topic opent. Lees hierover Software Algemeen - Beleid nog even na :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1