Hallo,
Ik heb een servertje draaien met daarin een 80GB IDE disk (geen RAID dus)
Nu er toch steeds meer belangrijke data op die server komt heb ik een 3Ware 2 poorts S-ATA controller gekocht en 2 WD Caviar 120GB disks.
Nu heb ik het volgende idee.
Ik installeer een kernel die support heeft voor de 3Ware controller en reboot de server met de controller er al in.
Als alles goed gaat zie ik dan /dev/sda verschijnen.
Vervolgens maak ik exact even grote partities aan op die RAID-array en dan houdt ik uiteraard nog wat over, dat wat ik over houd gebruik ik voor een losse partitie.
Met dd ga ik vervolgens het volgende doen:
dd if=/dev/hda1 of=/dev/sda1
dd if=/dev/hda2 of=/dev/sda2
dd if=/dev/hda3 of=/dev/sda3
enz.
Ik wil niet namelijk het hele OS opnieuw installeren e.d.
Vervolgens mount ik /dev/sda1 even en edit ik de /etc/fstab
Ook /boot/grub/menu.lst pas ik aan.
De server krijgt een reboot en in het BIOS zet ik de IDE controllers uit zodat de server wel moet booten van de RAID-array.
Ik heb de manpages van dd een beetje door zitten kijken en kwam daar geen schokkende teksten tegen die problemen zouden kunnen opleveren.
Gaat dit wat ik wil lukken? Of zie ik iets helemaal over het hoofd?
Ik heb een servertje draaien met daarin een 80GB IDE disk (geen RAID dus)
Nu er toch steeds meer belangrijke data op die server komt heb ik een 3Ware 2 poorts S-ATA controller gekocht en 2 WD Caviar 120GB disks.
Nu heb ik het volgende idee.
Ik installeer een kernel die support heeft voor de 3Ware controller en reboot de server met de controller er al in.
Als alles goed gaat zie ik dan /dev/sda verschijnen.
Vervolgens maak ik exact even grote partities aan op die RAID-array en dan houdt ik uiteraard nog wat over, dat wat ik over houd gebruik ik voor een losse partitie.
Met dd ga ik vervolgens het volgende doen:
dd if=/dev/hda1 of=/dev/sda1
dd if=/dev/hda2 of=/dev/sda2
dd if=/dev/hda3 of=/dev/sda3
enz.
Ik wil niet namelijk het hele OS opnieuw installeren e.d.
Vervolgens mount ik /dev/sda1 even en edit ik de /etc/fstab
Ook /boot/grub/menu.lst pas ik aan.
De server krijgt een reboot en in het BIOS zet ik de IDE controllers uit zodat de server wel moet booten van de RAID-array.
Ik heb de manpages van dd een beetje door zitten kijken en kwam daar geen schokkende teksten tegen die problemen zouden kunnen opleveren.
Gaat dit wat ik wil lukken? Of zie ik iets helemaal over het hoofd?