Toon posts:

Tomtom Nav Versie 5

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een PDA aanschaffen met navigatie. Over TomTom lees ik goeie dingen waarvan de versie 5 de laatste versie is. Hiermee kan je ook wandel en fietsroutes instellen.

Nu hou ik ook van wandelen en fietsen. Ik vraag me af hoe praktisch het is om de pda met nav systeem ook voor wandelen en fietsen te gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

-ET-

Phone Home

het kan wel, maar dan moet je zorgen dat je GPS module op eigen accu of batterijen werken. En dan kom je al gauw aan BT GPS systemen. Maar of die het erg lang uithouden weet ik niet

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Neem aan dat je ook zonder GPS module wel een soort van fiets/wandel route kan bekijken, anders zou dit wel de meest onnozele optie zijn van heel tomtom :P

[ Voor 7% gewijzigd door Neejoh op 10-07-2005 17:15 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-ET- schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:10:
En dan kom je al gauw aan BT GPS systemen. Maar of die het erg lang uithouden weet ik niet
Adapt GPS ontvanger kan (volgens het boekje) 20 uur mee. Of dit werkelijk zo is weet ik nog niet, heb 'm nog niet hoeven opladen sinds ik 'm kocht. Andere receivers varieren van 8 tot 10 uur ofzo. De GPS ontvanger lijkt me het probleem niet, denk dat je PDA eerder op gaat, die gaan gemiddeld zo'n 4 uur mee (ten minste, de PDA's die ik heb gezien). Misschien kun je het scherm helemaal of zoveel mogelijk dimmen om de accu te sparen, maar ik denk niet dat je er meer dan 5 uur uit zal halen.
Neejoh schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:12:
Neem aan dat je ook zonder GPS wel een soort van fiets/wandel route kan bekijken, anders zou dit wel de meest onnozele optie zijn van heel tomtom :P
Je kan het wel bekijken (geavanceerde planning), waarom zou het onnozel zijn? Juist zonder GPS lijkt het me minder nuttig, kan je net zo goed een landkaart meenemen. Stuk goedkoper en gaat langer mee op z'n batterijen ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Je hebt toch ook PDA's met een ingebouwde GPS?
Zoiets als deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.dimension.nl/showimage.php?id=1478&size=groot

Ik was dus van plan om ziets te kopen...maar het is pover gesteld met gedegen reviews van pda's i.c.m. routeplanners... Heb deze maand voor niets de PC Magazine gekocht omdat daar een test in zou staan... leek meer een reclamefolder...zo nietszeggend als die test was... (ook nog eens verplicht 2 euro extra voor een "handig boekje voor PC problemen" betaald, bestaande uit een verzameling n00b-tips... )

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

-ET-

Phone Home

zo'n acer met ingebouwde GPS is wel leuk, maar het slurpt batterijen. Ik geloof als je navigeerd zonder vaste stroom dan in 1,5 a 2 uur je hele pda leeg is. Met alle gevolgen van dien.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dit soort topics over de geschiktheid van PDA gebaseerde navigatiesystemen voor fietsen, wandelen (en outdoor) aktiviteiten is hier al vaker langsgekomen.
Mijn persoonlijke mening is dat je daarvoor beter een dedicated GPS ontvanger erbij kan kopen voornamelijk vanwege robuustheid (regen, modder, vallen, schokken) en batterijlevensduur. Bijvoorbeeld een GPS Map 60C draait 30 uur op 2 AA-tjes.Je hebt dan wel niet de luxe van gedetailleerde kaarten, maar voor wandelen en fietsen volstaat vaak ook kaartloze navigatie. Bedenk bovendien dat het detailniveau van TomTom buiten de verharde weg erg te wensen overlaat en zelfs onbruikbaar wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 10-07-2005 17:29 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-ET- schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:19:
zo'n acer met ingebouwde GPS is wel leuk, maar het slurpt batterijen. Ik geloof als je navigeerd zonder vaste stroom dan in 1,5 a 2 uur je hele pda leeg is. Met alle gevolgen van dien.
http://reviews.cnet.co.uk...,39030064,39188423,00.htm
Volgens die review houdt de batterij het gezien na 4 uur. De specs op (ik dacht) pdashop.nl geven 6 uur aan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 20:24
Ik heb ook gewoon een losse Bluetooth GPS receiver en die gaat, zoals de meeste types die ik tegenkwam tijdens mijn zoektocht naar een leuke BT GPS receiver zo'n 18-20 uur mee. Ik denk dus niet dat dat een probleem hoeft te zijn voor jouw doeleinden. Ik heb zelf ook tomtom 5 en ik moet zeggen dat de GPS het iig prima aan kan als je dat ding gebruikt terwijl je loopt of fietst, ik moet wel zeggen dat ik dit alleen nog maar met de gewone autokaarten getest heb (is wel eens makkelijk als je in het centrum fietst en een straat zoekt :) ).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laten we het maar even centraal houden in [rml][ PDA] Welke aanbieding?[/rml] ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.