Ik heb gisteren een externe harde schijf gekocht van Lacie, namelijk de 250GB USB 2.0 hard drive. Ik heb een Asus P5AD2 moederbord. Wanneer ik hem netjes volgens de handleiding aansluit gebeurt er niets. Alle drivers zijn netjes geïnstalleerd, SP2 staat erop en alle updates staan erop. Ik begrijp niet wat het is, heb Windows er al opnieuw opgezet en de schijf werkt op een andere PC van me wel, maar daar heb ik 'm juist niet nodig.
Probeer eens een andere USB kabel. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de meegeleverde USB kabel van Lacie rot is. Misschien dat het daar aan ligt.
Werken andere USB apparaten wel op die USB poort?
Werken andere USB apparaten wel op die USB poort?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Andere kabel getried, geen resultaat en op alle USB-poort geprobeerd zonder resultaat waar ook andere dingen opzaten zoals muis, keyboard etc.
Je hebt nu waarschijnlijk USB-hub drivers van Microsoft geinstalleerd (meegeleverd met Windows). Is het ook een idee om de USB-hub drivers te installeren die met je moederbord zijn meegeleverd? (of eventueel van de site van je moederbord fabrikant afplukken)Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:58:
Andere kabel getried, geen resultaat en op alle USB-poort geprobeerd zonder resultaat waar ook andere dingen opzaten zoals muis, keyboard etc.
Ja werkt wel, zal dadelijk even met andere drivers proberenVerwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:04:
werkt het ding op een andere pc wel?
Er zijn op dit bordje nogal wat settings voor de USB in de BIOS, misschien die even doorpluizen?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Heb ik gedaan maar zoveel opties zijn er niet hoor, USB aan of uitzetten enzo en legacy staat op auto en op enabled werkte het ook niet, ik weet overigens niet wat die optie inhoudt.fsfikke schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:25:
Er zijn op dit bordje nogal wat settings voor de USB in de BIOS, misschien die even doorpluizen?
Zeer waarschijnlijk in het ene geval USB2.0 only ondersteuning en andere USB1.0 + 2.0 ondersteuning...Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:27:
[...]
Heb ik gedaan maar zoveel opties zijn er niet hoor, USB aan of uitzetten enzo en legacy staat op auto en op enabled werkte het ook niet, ik weet overigens niet wat die optie inhoudt.
Okey, nouja die staat op auto dus dat moet goed zijn dan. Overigens werken USB-sticks prima op de PC hier.AK47 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:43:
[...]
Zeer waarschijnlijk in het ene geval USB2.0 only ondersteuning en andere USB1.0 + 2.0 ondersteuning...
Iemand al enig idee voor een oplossing?
Lacie gebeld, die zeggen dat het aan mijn moederbord ligt omdat de schijf het wel op een andere PC doet. Asus is helaas niet na 5 uur te bereiken, en aangezien ik tot 5 uur moet werken, krijg ik die dus niet te pakken.
*Edit: Ik heb hem maar opengemaakt, na het omdraaien van de uiteinden van de IDE-kabel werkt alles naar behoren. Ik hoop dat hij nu voorgoed dicht kan blijven. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
Lacie gebeld, die zeggen dat het aan mijn moederbord ligt omdat de schijf het wel op een andere PC doet. Asus is helaas niet na 5 uur te bereiken, en aangezien ik tot 5 uur moet werken, krijg ik die dus niet te pakken.
*Edit: Ik heb hem maar opengemaakt, na het omdraaien van de uiteinden van de IDE-kabel werkt alles naar behoren. Ik hoop dat hij nu voorgoed dicht kan blijven. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 20:07 ]
ej, ik heb dat ding gisteren gekocht en ik heb hetzelfde probleem..
hoe heb je dat ding opengekregen? want het is zo'n designer ding zonder schroefjes of iets..
maar wel toevallig.. ik heb psiess zelfde probleem.. eene pc wel en deze pc niet.
tnx
hoe heb je dat ding opengekregen? want het is zo'n designer ding zonder schroefjes of iets..
maar wel toevallig.. ik heb psiess zelfde probleem.. eene pc wel en deze pc niet.
tnx
To Beezze or not to Beezze
Pagina: 1