Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40013

Topicstarter
Ik heb een paar dagen terug een Nokia 2600 gekocht voor mijn vader omdat zijn oude telefoon naar de knoppen is gegaan. Het toestel werkt prima maar ik heb er een probleem mee: bij het ontvangen van smsjes wordt alleen het telefoonnummer van de afzender weergegeven, niet de naam zoals die in het telefoonboek staat. Ook bij gebeld worden en bij ontvangen oproepen is dit het probleem. Gemiste oproepen worden weer wel met naam weergegeven, ik ben het spoor redelijk bijster, heb dit ook nog nooit meegemaakt.

Geprobeerd: SIM-geheugen naar telefoon gekopiëerd, dat hielp (zoals verwacht) niet. Op google op GoT gezocht, waar ik ook niets kon vinden. Handleiding uiteraard ook nagezocht.

Wie heeft de oplossing?

Nog een apart detail: als ik bij bijvoorbeeld een ontvangen sms kies "nummer gebruiken" en dat vervolgens probeer op te slaan, staat er als naam al direct de naam ingevuld zoals die al in het adresboek staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
misschien dat je nummers van je provider doorkrijgt als +316 of 00316 en de nummers opgeslagen zijn als 06 zonder landcode?
kzou het ook niet weten.. want zo iets als dit moet ook gewoon goed gaan..

want het lijkt me vast mogelijk op die foon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dsmeef schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:45:
misschien dat je nummers van je provider doorkrijgt als +316 of 00316 en de nummers opgeslagen zijn als 06 zonder landcode?
kzou het ook niet weten.. want zo iets als dit moet ook gewoon goed gaan..

want het lijkt me vast mogelijk op die foon? :)
1) sorry, was ik vergeten te vertellen: +316 en 06 omzetten was ook mijn eerste idee, dat hielp niet.
2) de telefoon kan het, want gemiste oproepen wordt de naam wel weergegeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 14:38

samo

yo/wassup

Bij mij gebeurt het als een nummer op meer dan 1 naam staat, bijvoorbeeld als ik mijn sim- en telefoongeheugen tegelijk gebruik. Kijk eens hoe jouw toestel daarin staat ingesteld?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
samo-arne schreef op zondag 10 juli 2005 @ 17:00:
Bij mij gebeurt het als een nummer op meer dan 1 naam staat, bijvoorbeeld als ik mijn sim- en telefoongeheugen tegelijk gebruik. Kijk eens hoe jouw toestel daarin staat ingesteld?
Het zou best kunnen dat mijn pa z'n telefoonboek een zootje is... Ik zal eens gaan kijken ;) Het klinkt ook wel logisch ergens... Ik laat het zo weten :)

edit:

Nou, dat was het dus :/
Geloof me, je wilt echt niet wéten hoe bomvol die telefoon stond met dubbele tot vierdubbele verwijzingen :o Z'n vorige telefoon (Siemens S55) maakte er nooit een probleem van...

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 40013 op 11-07-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 14:18
Excuus voor de schop, maar mijn neef heeft hetzelfde probleem met zijn 2600.

Ook bij personen die er gewoon maar 1 keer in staan (óf op SIM óf op geheugen).

Iemand nog verdere tips?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Laat het toestel eens updaten bij een Nokia Service Point.
Misschien dat er dan verandering in zit.

don't worry, be happy...

Pagina: 1