[MMORPG] welke game heeft beste solo-ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 19:42

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik heb een voorkeur voor MMORPG-games maar vindt over het algemeen het leukst om dergelijke games solo te spelen, te meer omdat ik niet al te veel zuivere gametime tot mijn beschikking heb.

Helaas lijken de meeste van deze games voornamelijk gericht op het samenspelen en organiseren in clans, guilds, alliances etc etc. Zo heb ik tijden EVE-online gespeeld en ook heel even Guildwars geplaytest.

Diablo 2 heeft mij wat dat betreft nog de meeste speelplezier verschaft omdat de samenwerkingsverbanden daar heel tijdelijk zijn.

Welke van de huidige MMORPG's (Guildwars, WoW, etc etc) biedt de meeste lol voor een solist ??

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
rose kan wel ok zijn daar kan je iedere quest doen in je eentje

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldurs Gate is aan te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom speel je dan MMO's?
Kan je toch ook gewoon rpg's gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34

Upke dupke

Oompa Loompa

Je zou eventueel nog Morrowind kunnen proberen. Helemaal SP maar het lijkt net een MMORPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-10 17:49

KneoK

Not in a million lightyears

Upke dupke schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:48:
Je zou eventueel nog Morrowind kunnen proberen. Helemaal SP maar het lijkt net een MMORPG.
Inderdaad. En voor 8 Euro heb je letterlijk honderden uren spelplezier, als je de GotY edition koopt...

Verder houd ik me de laatste tijd niet veel meer bezig met (mmo)rpg's, dus ben erg benieuwd wat er voor de rest nog aan tips binnenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:48:
waarom speel je dan MMO's?
Kan je toch ook gewoon rpg's gaan spelen?
Kijk, op zich heb ik niets tegen samenwerking binnen games, en ik verkies de grote persistente werelden van onlinegames boven de offline singleplayergames. Al heb ik in het verleden Baldur Gates uitgespeeld en ben ik nu nog een keer met Sacred begonnen.

Maar ik vind het jammer dat bij (voor zover mij bekend) alle MMORPG's het online samenwerken bijna tot een verplichting is verheven. Bij EVE online kun je op een gegeven moment missies/mining of npc-hunting niet meer alleen doen, dan moet je backup hebben van je corp. Ik heb ook jarenlang, vrij fanatiek Planetarion gespeeld. Hetzelfde laken een pak, zonder alliance hoefde je bij wijze van spreken al niet meer mee te doen aan de game.

Daarom zoek ik nu een onlinegame waarin je je ook als solist verder kunt ontwikkelen. Als ze er niet zijn, dan ga ik trug als loner in EVE. Ik zal overigens Rose eens bekijken.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

In Anarchy Online heb je speciale "terminals" voor solo missies.
Ook kan je de low level dungeon Temple of the Three Winds in na level 20 ongeveer zijn de eerste paar kamers ookwel te solo'en.
En als je besluit ook de Shadowlands expansie aan te schaffen zijn er nog meer gebieden die je in kunt.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

Op het eerste gezicht lees ik dit en denk ik 'wtf, je wil solo, dus speel je MMO!?', maar als ik er ff bij nadenk herken ik het wel een beetje.

In je eentje hoef je met niemand rekening te houden en van niemand afhankelijk te zijn, dus ook geen irritaties of teleurstellingen. En als je je sociaal voelt zoek je alsnog een groep op.

WoW is tot lvl 60 best solo-vriendelijk. Vervelende is dat WoW op de lvl 60 cap niet meer alleen te doen is. Op lvl 60 kun je eigenlijk maar kiezen uit een paar bezigheden:
- Instances: 5-15 man, valt niks te solo'en, is met een leuke groep geweldig. maar je komt ook vaak in een rotgroep terecht met mensen die er niks van snappen maar denken van wel. Dan vergooi je gewoon 2-3 uur zonder plezier.
- PvP: sinds Honor systeem en battlegrounds valt er maar weinig 1 v 1 te PvPen, dus als jij solo bent, reken er dan op dat je zowiezo tegen 3 man komt te staan.
- grinden: beestjes killen voor geld of bepaalde items, solo en snel saai.
- quests: je ontkomt zeker op lvl 60 niet aan groeps quests en quests die leiden naar instances.

WoW is de enige MMO van deze generatie die ik heb gespeeld, daarvoor SWG.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:59
In elke MMO die ik speelde speelde ik voornamelijk solo. Pas in de endgame hoef je pas echt te groupen IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-10 12:49
Kaap schreef op maandag 11 juli 2005 @ 06:56:
In elke MMO die ik speelde speelde ik voornamelijk solo. Pas in de endgame hoef je pas echt te groupen IMO.
Niet mee eens. Als je in WoW dat probeerd dan haak je op lvl 20-25 al, omdat er gewoon instances zijn die je "moet" doen. Ze geven een bunch xp, en die zou ik toch niet willen missen.

Ook mis je dan de hele variatie van het spel. Wie wil er nu heel de tijd tot de 50+ solo'en, niemand toch?
Until so far..

Ontopic: Morrowind idd, echt supersingleplayer. Maar die is al genoemd.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op maandag 11 juli 2005 @ 07:23:
[...]

Niet mee eens. Als je in WoW dat probeerd dan haak je op lvl 20-25 al, omdat er gewoon instances zijn die je "moet" doen. Ze geven een bunch xp, en die zou ik toch niet willen missen.

Ook mis je dan de hele variatie van het spel. Wie wil er nu heel de tijd tot de 50+ solo'en, niemand toch?
Until so far..

ik heb met veel plezier een warlock geleveld tot (op dit moment) lvl44. Dit heb ik bijna allemaal solo gedaan om ongeveer dezelfde reden als de TS. Weinig tijd enzo. En heb dus maar weinig instances gedaan.
Alleen stockades(ff snel met een pickup group gdaan). En een keer in een vakantie heb ik 1 quest in SM gedaan.
Verder solo ik alles. (en sommige dingen sla ik dus over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
jarnotjuh schreef op maandag 11 juli 2005 @ 07:23:
[...]

Until so far..

Ik heb WoW sinds November gespeelt. In principe kun je easy tot level 40 soloén. Daarna pas naar SM gaan. Deadmines is echt niet zon uber exp instance. Voor de 2 uur die je erover doet kun je met gewone quests een heleboel goedmaken.

Maar goed, WoW is ook gewoon een n44bie MMORPG. 0,0 endgame PVP wise. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo q
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10 07:56
Mij lijkt GuildWars dan nog het beste, maar dat heb je blijkbaar al getest. Je kan je team altijd aanvullen met Henchmen (computer gestuurde spelers) als je niet met mensen wilt spelen en bij een guild gaan (en actief mee werken) is geen verijste tot je heel het PvE gedeelte hebt gedaan, voor het PvP gedeelte is het op dat moment wel beter in een guild te zitten.

GW is eigenlijk ook geen mmorpg natuurlijk, maar je hoeft er dan ook niet maandelijks voor te betalen. Ook niet onbelangrijk als je zegt niet zo heel veel te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Final Fantasy XI
Spel kent op dit moment 15 jobs.
Deze job kun je lvlen tot 75 (op dit moment)
Alle jobs op 1 na, hebben elkaar hard nodig om een party te maken en experience points binnen te halen, tereinde te kunnen lvlen.

Er is echter 1 unieke job:
beastmaster

Beastmaster is de ENIGE job in FFXI welke je solo kunt doen t/m lvl75.
Je kunt dus rustig inloggen, uurtje hakken of zo en weer uitloggen.
Mocht je interesse hebben, dan heb ik wel een worldpass voor je.
Er is een grote nederlandse linkshell (groep waarmee je kunt ouwehoeren) die je er graag bij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Laatst online: 30-10 12:49
Kaap schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:16:
[...]
Ik heb WoW sinds November gespeelt. In principe kun je easy tot level 40 soloén. Daarna pas naar SM gaan. Deadmines is echt niet zon uber exp instance. Voor de 2 uur die je erover doet kun je met gewone quests een heleboel goedmaken.

Maar goed, WoW is ook gewoon een n44bie MMORPG. 0,0 endgame PVP wise. :r
Uhh SORRY!?!
Ik denk dat we deze discussie het best even in het WoW topic zelf kunnen voeren, ik ben het absoluut niet met je eens, en meerdere met mij.

PvP honorsystem? Battlegrounds? Enz...
Ik weet zeker dat er nog veel meer komt, zo blizzard kennende. Over dat WoW een n44bie mmorpg is heb je al helemaal geen gelijk in, het is de "beste" mmorpg die er is man. Alle goeie elementen uit andere mmorpgs zijn gebruikt in WoW, en ik kan niet echt een superminpunt bedenken, wat wow minder leuk maakt.

Discussie verder voeren in het WoW topic?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Wil maar 1 ding kwijt over WoW
Feit: Veel mensen van FFXI overgestapt op WoW
.
..
...
Feit: Veel van die mensen komen binnen 3-4 maand terug naar FFXI (uiteraard ook mensen die blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
jarnotjuh schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:01:
[...]

Uhh SORRY!?!

Jahahah honour ganksystem en queuegrounds. En lets face it, WoW heeft meer newbies getrokken dan welke MMORPG dan ook. Maar wellicht moet je meer MMO's gespeelt hebben om dat te snappen.

En zoals diegene hierboven zegt: heleboel mensen gaan van een spel WoW spelen, en na 4 maanden zijn ze terug. Same here. Heb je 1 level 60, heb je echt geen zin meer om een 2de char weer helemaal door al die levels heen te brengen. Andere MMO's heb je tenminste PL's zodat je jezelf het levelen van een 2de char kan besparen.

Maar goed fanboy, lets go ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:48

The End

!Beginning

jarnotjuh schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:01:
[...]

Uhh SORRY!?!
Ik denk dat we deze discussie het best even in het WoW topic zelf kunnen voeren, ik ben het absoluut niet met je eens, en meerdere met mij.

Ik weet zeker dat er nog veel meer komt, zo blizzard kennende. Over dat WoW een n44bie mmorpg is heb je al helemaal geen gelijk in, het is de "beste" mmorpg die er is man. Alle goeie elementen uit andere mmorpgs zijn gebruikt in WoW, en ik kan niet echt een superminpunt bedenken, wat wow minder leuk maakt.

Discussie verder voeren in het WoW topic?
Nou, ik ben het er anders volledig mee eens.

Je kan het wel de 'beste' mmorpg vinden die er is, dan kan het nog steeds een simpel spelletje zijn... Ik vind WOW erg geinig, maar op lvl 60 is het gewoon afgelopen voor mij. Ik ga toch echt niet uren achter elkaar gamen om een nieuw itempje te vinden...

Ik heb jarenlang Asheron's Call 1 gespeelt. Het is nu 'vooral grafisch gezien wat' outdated, maar om solo te spelen is het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pristontale is toch ook een MMORPG. Hiermee ben ik solo toch aardig vergekomen, ben alleen gestopt toen ik moest gaan dokken. Weet zeker dat hier ergens een topic van is.

Het begin is gratis dus je kan dit altijd proberen.

Edit:
Wist het wel hier is ie:
Pristontale deel 3

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 18:51 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Bedankt voor alle tips en het meedenken maar ik overweeg om na de vakantie toch maar weer eens in het EVE universum te gaan kijken...daar zijn flinke nieuwe ontwikkelingen geweest heb ik gehoord.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Anders kun je nog kijken naar City of Heroes, ZEER solo-vriendelijk als je de juiste archetype kiest (Scrapper/Tank)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Laatst online: 07:30

Bjk

Eve is weer vernieuwd met de inkomst van dreadnaughts en freighters zal er zeker weer het een en ander veranderen. Eve kan je zeker goed solo spelen, missies (tot en met lvl3) zijn goed te solo'en in het juiste schip. Verder kun je, je ontpoppen tot goede trader/industrialist en zo je biljoenen verdienen. Ik speel eve zelf liever met wat meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psssst , Titan Quest http://www.titanquestgame.com/index.html
de potentiële diablo2 killer, de graphics zijn zo zwaar relaxt en spectaculair
ga de trailer maar eens bekijken, oh en het spel komt helaas pas in 2006
Pagina: 1