Probleem met Konica-Minolta Dimage Z2

Pagina: 1
Acties:

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Beste Mensen,

Ik ben hier 2 dagen in slowakije en m'n camera begeeft 't :( Onderweg nog foto's gemaakt en geen problemen en ik kom op de camping en er staan opeens allemaal vage strepen in m'n foto's. De camera is NIET gevallen en niet ergens fijngedrukt ofzo. Als ik een Filmpje maak, zitten er geen strepen doorheen, maar wel in alle foto's en het probleem blijft als ik m'n settings verander. Ik ben bang dat m'n camera definitief u/s is en kan opsturen...

foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ipere026/resized_unit.jpg

uitvergroting:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ipere026/detail.jpg

Ik heb niks in de search kunnen vinden

Bij voorbaat dank

tampert, kriminalpolizei

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:46
gebeurd dit ook met een ander memory kaartje? misschien is je kaartje aan het kapot gaan.

ik vrees echter dat je cam aan het doodgaan is, een printplaatje in je cam is niet fris meer, of je sensor gaat kapot. ik kan het je zo ook niet zeggen

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Damn, het is een gedateerde camera maar hij is 3 maanden geleden nieuw gekocht...

andere SD kaart erin maakt niet uit...

[ Voor 21% gewijzigd door Evilernie933 op 10-07-2005 15:51 ]

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Jammer dat de Z2 niet in RAW kan opslaan, want 't ziet ernaar uit dat de electronica die de boel naar JPEG omzet defect is. Als 't de CCD was geweest, had je 't ook bij filmpjes moeten zien...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Evilernie schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:48:
Damn, het is een gedateerde camera maar hij is 3 maanden geleden nieuw gekocht...

andere SD kaart erin maakt niet uit...
dan heb je toch garantie.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

naftebakje schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:55:
[...]

dan heb je toch garantie.
Ja, maar wel vernaggelde vakantiefoto's. Ik denk dat de TS een tijdelijke oplossing zoekt voor de duur van z'n vakantie. Ik zou helaas ook geen andere oplossing weten..... :X

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnGizmo op 10-07-2005 16:05 ]

Verwijderd

Is 't op lagere resoluties ook zo erg? 't Is natuurlijk behelpen, maar bv. 1280 x 960 is zeer acceptabel te printen op 10 x 13.
Al vermoed ik, gezien het 'uitgebleekte' karakter van je voorbeeldfoto, dat er meer mis is dan alleen die lijntjes.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Je moet de witte lijntjes eruit zien te halen, en met de rest een lagere resolutie opbouwen. Dan zou je het verschil in kleur niet moeten zien.

@Afterlife: Heeft die camera geen TIFF? Daarmee zou je het JPEG gedeelte ook omzeilen. Alhoewel ik weinig hoop heb...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lijkt een beetje op wat een vriend van me had. Camera is uiteindelijk gerepareerd door Canon.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

afgezien van die strepen klopt er ook niks van die kleuren lijkt me :o
Er is idd vast meer aan stuk dan puur dat gebeuren dat die lijntjes veroorzaakt.

heb zelf ook een Z2, en dat ding heeft afaik idd geen TIFF. Alleen JPEG, MOV, DCF 2.0 en aansluitend op DPOF

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1