Game PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 22:24
Goedemiddag,

ik ben van plan om een pc samen te stellen. Deze pc zal grotendeels gebruikt worden voor spelletjes. Dit is wat ik nu heb, zou iemand even kunnen kijken wat ik zou kunnen veranderen?

Processor: Athlon 64 3200+
Moederbord: MSI K8N Neo4-F
Geheugen: GEIL DIMM 1GB Dual Kit CS: 2,5 PC3200
Harde Schijf: SeaGate Barracuda 250 GB 8 ms S-ATA 8192 cache
DVD-Brander: Asus DRW-1608P
Videokaart: NVidia X6600GT 256 MB GDDR3

Ik heb zelf ook een vraag:

- Heb ik aan een 128 MB videokaart ook al genoeg? Of is 256 MB videokaart beter voor in de toekomst? Kan ik dan bijvoorbeeld beter een 128 MB videokaart kiezen en een iets grotere processor kopen?

Alvast bedankt,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33
sanderdam schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:52:
Goedemiddag,

ik ben van plan om een pc samen te stellen. Deze pc zal grotendeels gebruikt worden voor spelletjes. Dit is wat ik nu heb, zou iemand even kunnen kijken wat ik zou kunnen veranderen?

Processor: Athlon 64 3200+
Moederbord: MSI K8N Neo4-F
Geheugen: GEIL DIMM 1GB Dual Kit CS: 2,5 PC3200
Harde Schijf: SeaGate Barracuda 250 GB 8 ms S-ATA 8192 cache
DVD-Brander: Asus DRW-1608P
Videokaart: NVidia X6600GT 256 MB GDDR3

Ik heb zelf ook een vraag:

- Heb ik aan een 128 MB videokaart ook al genoeg? Of is 256 MB videokaart beter voor in de toekomst? Kan ik dan bijvoorbeeld beter een 128 MB videokaart kiezen en een iets grotere processor kopen?

Alvast bedankt,

Sander
Vergeet niet de kast, de koeling, en de PSU.

Het schijnt dat 265 MB nog niet veel zal doen. Ik zou de 128 Mb versie kopen en een SLI compatible moderbord nemen (Als die het niet al is), en dan later nog een extra 6600GT 128 Mb indouwen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

neo f is geen sli mobo en sli is over het algemeen zonde van je geld want het levert alleen goede prestatie met veel aa enz aan. en als verder in de toekomst bijv 2 6600 gt draait heeft het toch geen zin want dan kan je de nieuwste games toch nie met aa en alles draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
gakkethijs schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:59:
neo f is geen sli mobo en sli is over het algemeen zonde van je geld want het levert alleen goede prestatie met veel aa enz aan. en als verder in de toekomst bijv 2 6600 gt draait heeft het toch geen zin want dan kan je de nieuwste games toch nie met aa en alles draaien.
Volgens mij draai je daar mee over een half jaar beter dan een single kaart die even duur id op dat moment, dus is het het wel waard, als je het maar niet te laat doet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Laat je niet afleiden door te denken: 256 mb is beter, want er zijn zat 128 mb kaarten die 256mb kaarten als ontbijt eten.
Trouwens wat moet je met een grotere processor? Dan past hij er echt niet meer op hoor.

Trouwens je kan ook een 3000+ nemen...maakt vrij weinig uit!

@wwillem: Wie zegt dat de koper een stil systeem wil? Het maakt mij vrij weinig uit of mijn systeem luidruchtig is...als de componenten maar goed gekoelt worden!

[ Voor 23% gewijzigd door tdn135 op 10-07-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk ook eens naar de mogelijkheden voor raid 0 en hoeveel euro extra je dit kost.

Verder ben ik het eens met phantom_dream dat ook de kast, de koeling en de psu belangrijk zijn. Alleen denk ik niet dat SLI zijn geld waard is. Dit kost je nu 50 euro extra (sli moederbord) en later bijv nog eens 100 euro voor een extra 6600 GT, die dan lastig nieuw te krijgen is en bovendien veel energie nodig heeft. Stel dat je ooit eens alleen je videokaart wil upgraden, dat is het goedkoper om je oude verkopen en een nieuwe kaart kopen. Ben je bovendien niet afhankelijk van nvidia voor sli ondersteuning. Met nljagfan ben ik het ook eens, die 3000+ heeft een beter prijs/prestatie verhouding. Vergeet niet je 64 bit besturingssysteem te proberen he :9.

Als ik jou was, zou ik ook proberen je systeem ook zo stil mogelijk te maken:
• Zorg ervoor dat alle componenten zuinig zijn en dus weinig warme verstoken. Daardoor hoef je minder te koelen en kan je koeling dus stiller zijn.
• Zorg voor zo groot mogelijke ventilatoren. Hoe groter -> hoe langzamer je koeler kan draaien om evenveel lucht te verplaatsen. Er zit ook veel verschil in merken onderling (papst & nexus zijn stil,
coolermaster niet).
• Zorg ervoor dat je kast plek heeft voor grote ventilatoren (120mm).
• Koop een tray versie van je cpu, dan kun je zelf een extra stille koeler erbij kopen (arctic freezer 64 bijv) zodat het totaal even duur is als een boxed versie van je cpu.
• Probeer een amd 64 te kopen met een venice core. Die is erg zuinig.
• De ventilator in je voeding maakt meestal de meeste herrie. Probeer een voeding te vinden met een temperatuur geregelde 120mm fan. Kijk hier voor meer info: Welke voeding heb ik nodig? Deel 12
• Na de voeding maakt je harde schijf de meeste herrie. Kijk voor stille harde schijven (hitachi T7k250, samsung).
• Op de 6600 GT kaarten zit standaard een vrij luidruchtige koeler. Voor ongveer 15 euro heb je een veel stillere koeler (arctic nv silencer bijv).
• Koop een fan controller waar je zo'n 4 fans op kan aansluiten (15 euro).

Succes met je aankoop Sanderdam en welkom trouwens op ons forum :).

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 10-07-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop er gelijk zo'n Zalman passief heatsinkje voor de NB bij, de fan op dat moederbord maakt een schofterige kloteherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:16:
Koop er gelijk zo'n Zalman passief heatsinkje voor de NB bij, de fan op dat moederbord maakt een schofterige kloteherrie.
Goed punt! Die fan maakt best veel herrie. Een zalman heatsink (3 euro) + ventilator in de buurt is een oplossing. Ik heb zelf de fan gewoon wat zachter gezet met m'n fan controller :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 22:24
Harstikke bedankt voor jullie heeeeeel snelle reacties, dit had ik niet verwacht.

Over de processor ben ik het met jullie eens, die 200 megahertz zal dus niet zoveel aan de prestaties toevoegen.

Ik zal zeker ook eens aan de koeling gaan kijken. Eigenlijk maakt het bij mij niet zoveel uit ofdat ie veel of minder lawaai maakt, maar het is natuurlijk mooi meegenomen.

Ik twijfel eigenlijk nog steeds over de videokaart, 128 of 256.

Monitor heb ik al uitgezocht en gekocht (was aanbieding): Philips 17" 12ms

Behuizing, maakt mij niet zoveel uit. Ik zat te kijken aan een Sweex Prescott Saturn Red 350 Watt.
Klik hier
Ik ga nog kijken ofdat ik niet beter zelf een voeding kan aanschaffen en een kastje zonder voeding kan aanschaffen.

Ik hoop dat ik goed duidelijk ben in wat ik wil: een all-round pc die het meest bedoeld is voor games.

Groeten,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
sanderdam schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:32:
Harstikke bedankt voor jullie heeeeeel snelle reacties, dit had ik niet verwacht.

Over de processor ben ik het met jullie eens, die 200 megahertz zal dus niet zoveel aan de prestaties toevoegen.

Ik zal zeker ook eens aan de koeling gaan kijken. Eigenlijk maakt het bij mij niet zoveel uit ofdat ie veel of minder lawaai maakt, maar het is natuurlijk mooi meegenomen.

Ik twijfel eigenlijk nog steeds over de videokaart, 128 of 256.

Monitor heb ik al uitgezocht en gekocht (was aanbieding): Philips 17" 12ms

Behuizing, maakt mij niet zoveel uit. Ik zat te kijken aan een Sweex Prescott Saturn Red 350 Watt.
Klik hier
Ik ga nog kijken ofdat ik niet beter zelf een voeding kan aanschaffen en een kastje zonder voeding kan aanschaffen.

Ik hoop dat ik goed duidelijk ben in wat ik wil: een all-round pc die het meest bedoeld is voor games.

Groeten,

Sander
Ik zou de coolermaster Centurion 5 nemen, zonder voedng, en een Tagan 380 watter er in douwen. Dit wil ik met mijn eigen PC ook doen (Of een 480 watter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
sanderdam schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:32:
Klik hier
Ik zou een chieftec kast kopen.

Die sweex is echt zulke crap.
Dat rammelt en dat staat vaak niet eens recht :P .

Ik zou er zeker wel een 400 watter in zetten van een beetje goed merk (denk aan Zalman, Antec, Enermax, Tagan)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
350 Watt is te weinig. Zeker een 350W voeding van Sweex (die geven meestal onjuiste getallen op). Ik zou echt even in het voeding topic kijken wat nu precies goede voedingen zijn. Dan zie je ook waarom sommige 300 W voedingen beter presteren dan 400 W voedingen :).
Pagina: 1