Bij de systeemeisen van games geeft de producent altijd weer een min. van het aan Gigahertzen voor de CPU weer. Ik vraag me af of je wel op het aantal GHz. moet afgaan, omdat bijvoorbeeld pentium mobiles, die op een lagere frequentie draaien dan vergelijkbare (even snelle) desktops CPU's. De prestaties zijn dan ongeveer gelijk aan de desktop CPU's die op een veel hogere kloksnelheid lopen. Daarom lijkt het mij dat ik een Pentium-M moet vergelijken met een desktop CPU. Heb ik hier een beetje gelijk in? Want anders zou het eigelijk best rot zijn dat je op dit moment een computer zou aanschaffen met een Pentium-M erin en dan zou je nog amper de huidige spellen kunnen spelen.
Verwijderd
Waarom wil je een mobile? Omdat ze minder hitte produceren/zuiniger zijn en dus makkelijker te coolen zijn. Tuurlijk vergelijk je processoren met elkaar.
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 14:41 ]
Bij de minimum systeemeisen van huidige spellen staat vaak 'pentium 4, xxxx MHz vereist, of vergelijkbare AMD processor. Dus je kunt dan ook denken 'of vergelijkbare pentium M processor.
Nee, omdat ik een laptop heb en ik moet mijn tijd een beetje doorkomen. Bij battlefield 2 zijn de min. eisen een CPU met 1.7 GHz. en mijn P-M draait op 1.66GHz.
Hmz, ik snap je vraag niet helemaal, je zegt:
Daarom lijkt het mij dat ik een pentium-m moet vergelijken met een desktop cpu. Heb ik hier een beetje gelijk in?
Je hebt iiv gelijk dat een pentium-m op een lage kloksnelheid ongeveer gelijk presteerd met een desktop cpu die een hogere kloksnelheid heeft. Als je een game koopt en er staat bij dat je minimaal een p4 2 ghz moet hebben, wil dat zeggen dat dat spel zat draait op een pentium-m 2 ghz en ook zat op een pentium-m 1.5 ghz, als die zou bestaan of als die bestaat. Als er een 1.8 ghz AMD64 vereist is voor een game, kun je er vanuit gaan dat je ongeveer een 1.8 ghz pentium-m cpu nodig hebt, want een pentium-m cpu presteert qua zooi-per-mhz ongeveer gelijk aan een amd64, iets beter nog zelfs.
Daarom lijkt het mij dat ik een pentium-m moet vergelijken met een desktop cpu. Heb ik hier een beetje gelijk in?
Je hebt iiv gelijk dat een pentium-m op een lage kloksnelheid ongeveer gelijk presteerd met een desktop cpu die een hogere kloksnelheid heeft. Als je een game koopt en er staat bij dat je minimaal een p4 2 ghz moet hebben, wil dat zeggen dat dat spel zat draait op een pentium-m 2 ghz en ook zat op een pentium-m 1.5 ghz, als die zou bestaan of als die bestaat. Als er een 1.8 ghz AMD64 vereist is voor een game, kun je er vanuit gaan dat je ongeveer een 1.8 ghz pentium-m cpu nodig hebt, want een pentium-m cpu presteert qua zooi-per-mhz ongeveer gelijk aan een amd64, iets beter nog zelfs.
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome