Toon posts:

TV streamen over internet naar het buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga op stage voor vier maanden in Litouwen en ik wil graag men eigen tv zenders kunnen zien. Is er een manier dat ik via mijn pc (dat thuis staat) tv kan broadcasten zodat ik het op mijn notebook in Litouwen kan bekijken? Ik wil namelijk Veronica en SBS6 in het buitenland 8)

En ja mij compie wat thuis staat heeft een tv-kaart :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt hiervoor VLC gebruiken. Stream opzetten en die kun je dan vanaf een andere pc bekijken. Moet je wel een redelijke verbinding voor hebben, maar het is mogelijk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn zat methoden om streams uit te zenden op allerlei verschillende manieren. Je moet wel ruim bandbreedte hebben, denk dan aan een paar mbit.

Door even te googlen moet hier wel wat over te vinden zijn. Wat heb je zelf al gevonden? We zien dat graag in je topicstart, pas je die nog even aan? Ik breid de topictitel even uit, alleen 'TV Streamen' vind ik een beetje karig :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dank je :) Ik heb al wat gegoogled maar het enige wat ik tevoorschijn kreeg was een kastje van 800 euro wat je achter je tv tuner moest plaatsen. Maar over bandbreedt gesproken, dat is geen probleem. :)
Maar ik moet echt een goede oplossing vinden :( Anders zit ik met Litouwse zenders opgescheept voor 4 maanden :? ;(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Windows Media Encoder kan gewoon een willekeurige bron streamen hoor :? En het is nog gratis ook... je zou alleen als je wilt zappen eventueel even je PC moeten overnemen m.b.v. RDP of VNC (of een webinterface-je knutselen :Y) )
Heb je MSN? Dan wil ik wel even een korte demo voor je geven...

[ Voor 81% gewijzigd door RobIII op 11-07-2005 01:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 11 juli 2005 @ 01:45:
Windows Media Encoder kan gewoon een willekeurige bron streamen hoor :? En het is nog gratis ook... je zou alleen als je wilt zappen eventueel even je PC moeten overnemen m.b.v. RDP of VNC (of een webinterface-je knutselen :Y) )
Heb je MSN? Dan wil ik wel even een korte demo voor je geven...
THNX :) ik zou denk ik wel van zender willen wissellen maar goed ben al tevreden alsik een van de 2 zenders heb :)
tuurlijk heb ik msn: profiel

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 11-07-2005 20:25 ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 16:42
BeyondTV.

Ik doe momenteel EXACT hetzelfde: Zit nu in Hongarije en kan vrolijk alle TV zenders kijken die thuis op de kabel zitten.

In BeyondTV kun je zelf opgeven welke bitrate/compressie je wilt gebruiken, en je kan webbased "zappen" (Wel met 20sec vertraging ivm buffer, maar je kan zappen)

Op 488kbit (geluid 48kbit mono), WMV9, ziet het er acceptabel genoeg uit op TVout. Op laptop zie je duidelijk artifacts maar goed. En die halve mbit is hier nog wel stabiel te krijgen, dus ik kan prima kijken.
Reken zo'n 45kb/sec hiervoor bij deze compressie. Dat moet dan wel stabiel doorkomen anders krijg je dus haperingen enz.

BeyondTV vraagt alleen aardig wat CPU, een AMD Thunderbird 900 ging op z'n bek, heb nu een P4 2.6 staan die rond de 60% CPU load zit met WMV9.

Of je verbinding daar genoeg is, dat is ff de vraag. De routing internationaal wil nog wel eens varieeren en niet altijd stabiel zijn. Ik kan hier (axelero.hu als ISP) 's avonds nog wel eens een hapering verwachten. Ik zit hier 13 hops voordat ik thuis ben aangekomen...

Ook je eigen upload moet natuurlijk wel enigszins fatsoenlijk zijn.

Screenshotje:
http://www.djsmiley.com/got/pics/beyondtv/beyondtv.jpg

Sample filmpje:
http://www.djsmiley.com/got/pics/beyondtv/sample.wmv

Dat heb ik zojuist opgenomen, dat is dus ook de kwaliteit waar ik hier TV op kijk.
Zenders met wat ruis in het signaal zijn aanzienlijk slechter, dat comprimeert nogal kut. Ook snelle bewegingen is natuurlijk niet alles met maar 488kbit, maar goed, acceptabel genoeg.

[ Voor 51% gewijzigd door DJSmiley op 11-07-2005 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf man dit is precies wat ik zocht :) U R MY SAVIOR MAN!!! _/-\o_

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:36

Stewie!

Keen must die!

Is er geen commerciele dienst die dit aanbied? Zodat je zonder alle poespas TV kan kijken?
Zou namelijk leuk zijn om wat extra buitenlandse zenders te ontvangen :)

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• DJSmiley
DaMorpheus schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:25:
Is er geen commerciele dienst die dit aanbied? Zodat je zonder alle poespas TV kan kijken?
Zou namelijk leuk zijn om wat extra buitenlandse zenders te ontvangen :)
Denk het niet, officeel zit je met allerlei zendlicenties/copyrights die weer niet in buitenland mogen enzo. Dus dan maar lekker zelf doen ;)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 15:35
Volgens mij kun je daarvoor een satteliet gebruiken ;)

let the past be the past.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

SPee schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:28:
Volgens mij kun je daarvoor een satteliet gebruiken ;)
Ja? Was dat maar zo, zou graag wat zenders uit de us van a willen ontvangen

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Zou ook perfect zijn ja :p

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10
DaMorpheus schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:30:
[...]

Nou, met een satteliet kun je niet alles ontvangen maar wel veel, hier thuis krijgen we de meest vreemde buitenlandse zenders binnen en dat is slechts van 1 satteliet. Ik denk dat het wel mogelijk is om de amerikaanse zenders te ontvangen met een satelliet maar ik weet het niet zeker.

Dit is imo voor TS idd de meest praktische oplossing. Streamen over internet is leuk voor een keer maar als je hier veel gebruik van gaat maken denk ik dat het ook wel gaat vervelen...

• DJSmiley
GH45T schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:37:
[...]

Nou, met een satteliet kun je niet alles ontvangen maar wel veel, hier thuis krijgen we de meest vreemde buitenlandse zenders binnen en dat is slechts van 1 satteliet. Ik denk dat het wel mogelijk is om de amerikaanse zenders te ontvangen met een satelliet maar ik weet het niet zeker.

Dit is imo voor TS idd de meest praktische oplossing. Streamen over internet is leuk voor een keer maar als je hier veel gebruik van gaat maken denk ik dat het ook wel gaat vervelen...
Als je er vanuitgaat dat de meeste NL zenders (TS noemt SBS enz) via de Astra uitzenden kun je dat in midden europa goed ontvangen. Aan de randen van het ontvangstgebied mag je wel een aanzienlijk grotere schotel hebben als je t uberhaupt al kan ontvangen.
Amerikaanse zenders is al helemaal lastig, of ze moeten op een satteliet zitten die boven europa hangt.

Voor mij hier (Hongarije) is een 12db omni + laptop makkelijker te bevestigen (zit met touw aan de muur) en mee te nemen dan een complete schotel van 80cm ofzo (dat is lomp en maar de vraag of dat uberhaupt geplaatst mag worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik dan die Beyond TV Link ook nodig?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:49:
Ben ik dan die Beyond TV Link ook nodig?
:?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de website kijk van SnapStream (website voor Beyond TV) zijn er verscheidene producten
Beyond TV (deze werd mij aangeraden)
Beyond TV Link (uitbreiding voor Beyond TV???)

Maar nu is de vraag ben ik Beyond TV Link ook nodig voor in het buitenland?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet meer Nodig heb het al uitgevonden Beyond TV Link ben ik dus op mijn werkstation nodig :) case closed :)

• the-edge
DaMorpheus schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:30:
[...]

Uiteraard kan dat, mijn ouders hebben een bedrijf waar Poolse werknemers in dienst zijn, die hebben een TV en een satteliet, die moeten ze op een of andere sateliet in de ruimte 'richten' en dan kunnen ze gewoon Poolse zenders kijken, waarom zou het andersom dan eigenlijk niet kunnen :?

Dat BeyondTV ziet er echt goed uit en die sample is ook goed, geen vertraging van geluid ofzo.. Echt wel goed te doen! Slim! ;) Ga ik een keer mee aanklooien denk ik :) _/-\o_

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:36:
Het is niet meer Nodig heb het al uitgevonden Beyond TV Link ben ik dus op mijn werkstation nodig :) case closed :)
ben ik dus op mijn werkstation nodig?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

the-edge schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:45:
[...]

Uiteraard kan dat, mijn ouders hebben een bedrijf waar Poolse werknemers in dienst zijn, die hebben een TV en een satteliet, die moeten ze op een of andere sateliet in de ruimte 'richten' en dan kunnen ze gewoon Poolse zenders kijken, waarom zou het andersom dan eigenlijk niet kunnen :?

Dat BeyondTV ziet er echt goed uit en die sample is ook goed, geen vertraging van geluid ofzo.. Echt wel goed te doen! Slim! ;) Ga ik een keer mee aanklooien denk ik :) _/-\o_
psst - Polen ligt in Europa ;)
usa niet :(

• the-edge
Hmm goed punt DaMorpheus.. Zo had ik er nog niet over nagedacht.. Mischien moet ik me er es even meer in gaan verdiepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op maandag 11 juli 2005 @ 23:54:
[...]

ben ik dus op mijn werkstation nodig?
Als ik in het buitenland ben laat ik mijn pc met Beyond TV als server fungeren. en als ik dus in het buitenland ben moet ik met Beyond TV Link op mijn notebook (werkstation) kunnen connecten naar de server.
Pagina: 1