Toon posts:

Acer of Toshiba laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey people!

Ik kan de knoop niet doorhakken... Wil me een laptop aanschaffen, maar kan niet kiezen tussen volgende type's:

Acer Travelmate 4600 (1.186euro) >< Toshiba M40X-115 (1.200euro)

Allebei +/- dezelfde kenmerken, behalve dat de Toshiba een grafische controller van Intel, 915GM heeft en de Acer een Ati X700.

Wat met de betrouwbaarheid van het merk algemeen? Is Toshiba betrouwbaarder dan Acer?

Wat zouden jullie kiezen? Waarom? Of heb je andere voorstellen?

Belangrijk: TV-out, Pentium Centrino, DVD-brander, SD-cardreader, WIFI

Tanx!!!

Trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb zeker een ander voorstel, de asus a6va. Dat is echt een toplaptop met alles aan boort.

De nieuwe ASUS A6-serie: asus a6700/a6726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Als je tussen die 2 moet kiezen, zou ik voor Toshiba gaan, dat staat voor kwaliteit. Toshiba's gaan langer mee dan een Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

timcooijmans schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:43:
Als je tussen die 2 moet kiezen, zou ik voor Toshiba gaan, dat staat voor kwaliteit. Toshiba's gaan langer mee dan een Acer
Toshiba voor kwaliteit, dat is ook lekker onderbouwd.

Als je dan toch tussen die 2 wilt kiezen dan zou ik zeker voor de acer gaan aangezien die nog een goede grafische kaart heeft. Met dat chipset van Intel valt gewoon niet te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Sorry, moet het ff kwijt. De Pentium Centrino bestaat niet!
Het platform heet Centrino, de processor zelf heet Banias of Dothan. De eigenlijke opvolger van Centrino is het Sonoma platform, in feite hetzelfde als Centrino (die naam blijven ze nu ook hanteren geloof ik), alleen heeft de proc nu een FSB van 533 MHz, (133 Quadpumped), en draait de boel nu op DDR2 geheugen (PC4200 = 533MHz).

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dit zegt genoeg over Toshiba

Acer heeft last van oververhitte types, zwakke schanieren, behuizingen die barsten,... Maar ik hoor uiterst goeie RMA-verhalen in Antwerpen (andere service centers kunnen slechter presteren).

Als je echt een betrouwbare laptop voor het bedrijfsleven wilt, pak dan ineens IBM. Die panzers zijn een klasse apart, tot nu toe is niemand erin geslaagd om IBM te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben tot voorkort ook Toshiba verkocht, maar na verschillende klachten allemaal omgeruild nu voor Acer's.
Hierbij moet ik natuurlijk wel vermelden dat we de instapmodellen van Toschiba hebben verkocht..
de highend modellen zijn echt wel goed,maar in de "instapklasse" is een Acer gewoon meer en beter voor je geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:33

RayNbow

Kirika <3

Ik heb ook wat problemen met m'n huidige Toshiba laptop (Sat Pro 6100). 2x in 2 jaar moeten laten repareren wat gemiddeld ongeveer een maand duurde per reparatie.

Echter, de oude laptops van Toshiba ben ik wel over te spreken. M'n Sat Pro 490CDT (PII 233 MHz) draait nog prima. (Vroegah was alles beter :P)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Ik heb geen ervaringen met acer laptops, maar toshiba ben ik niet tevreden over... Ik had als student een sattelite 1800-100 (celly 800, 128mb, 15 gig) die na een jaar rma ging vanwege ide errors (mobo ofzo...). Wat er precies aan gedaan is weet ik niet meer. 2 jaar daarna weer hommeles, het ding deed gewoon geen ene moer meer. Naja, zou een andere geregeld worden, heb nu een 1400-103 (celly 1300, 256mb, 20 gig) en hij doet het. Niet meer, niet minder :P. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik die eerste laptop wel dingen deed waar hij waarschijnlijk niet voor gemaakt was O-). Aangezien ik nu ook een ander systeempje heb (signature) is dat nu niet meer nodig :P.

[ Voor 9% gewijzigd door stefan001 op 10-07-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort m'n tweede Toshiba laptop van de zaak.
Bij de eerste was de harde schijf binnen no time kapot en het stroomaansluitpunt ook, binnen 1 jaar.
Drie weken duurde de reparatie. :(
De Toshiba en het accublok worden erg heet, het accublok heeft zelfs een afdruk in m'n bankstel achtergelaten. Verder veel kleine irritaties. M'n nieuwe Tecra: ventilatie links. Fijn die hete lucht als je linkshandig bent. Ook het toetsenborg is behoorlijk warm en hij maakt veel lawaai.
Prive heb ik een Medion. Veeeeeeel beter, minder warm, minder geluid, veel meer aansluitingen, etc. etc. Van kennissen/vrienden ook goede berichten over Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb sinds twee weken de Acer Travelmate 4600.. Leuke laptop, niets mis mee voor zakelijk gebruik.. Alleen ik krijg Bluetooth niet lekker werkend met mijn gsm (Samsung d-500).

Hij staat alleen nu wel constant te blazen met deze temperaturen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:55:
Sinds kort m'n tweede Toshiba laptop van de zaak.
Bij de eerste was de harde schijf binnen no time kapot en het stroomaansluitpunt ook, binnen 1 jaar.
Drie weken duurde de reparatie. :(
De Toshiba en het accublok worden erg heet, het accublok heeft zelfs een afdruk in m'n bankstel achtergelaten. Verder veel kleine irritaties. M'n nieuwe Tecra: ventilatie links. Fijn die hete lucht als je linkshandig bent. Ook het toetsenborg is behoorlijk warm en hij maakt veel lawaai.
Prive heb ik een Medion. Veeeeeeel beter, minder warm, minder geluid, veel meer aansluitingen, etc. etc. Van kennissen/vrienden ook goede berichten over Acer.
Tecra S2? Indien ja, dan zal ik dat moeten posten in [rml][ MCT laptop 2005] Toshiba Tecra S2[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste nadeel aan toshiba en acer (en waarschijnlijk ook wel meer merken) zijn de spareparts. Die zijn zo achterlijk duur. Ik zou dan nog eerder gaan voor toshiba, maar dat is dan omdat ik Acer als bagger ken.
Kijk eens naar een Asus, wat perfect is met garantie, spareparts en reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al ruim 3 jaar een sattelite 5100-603 en dat is werkelijk waar een top laptop. Heb 'em met een externe firewire schijf de helft v/d periode als server(tje) gedraait en nooit problemen gehad. Tot de dag van vandaag werkt ie perfect. Ik zou voor toshiba gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 08:36
Misschien kan je even aangeven wat jij belangrijk vind aan een laptop. Ik heb bijvoorbeeld gekozen voor een IBM X40 omdat ik erg mobiel wil zijn. Maar ook omdat ik een absolute hekel heb aan plastic-look apparatuur. Omdat het mijn enige machine is wilde ik gewoon een oerdegelijk apparaat. Vooral dat soort "vage zaken/gevoelens" over apparaten maken naar de support e.d. erg veel verschil wat betreft de merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jarenlang tevreden Acer gebruiker, dus ik kan dat van harte aanbevelen. Ik kocht onlangs voor een collega een TM 4654, een top-end notebook voor zo'n 1150 euro ex BTW bij www.xoldes.nl
Is echt alles wat je maar kan dromen en meer. Supersnel. dus: Acer = _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

beetje oud topic... denk dat de TS ondertussen al een notebook heeft gekocht.
maar om toch even wat toe te voegen: mijn toshiba doet het al een jaar of 5 zonder problemen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1