Toon posts:

PDA + WIFI > Router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, ( kon het niet vinden op GOT en ook niet inde FAQ en google leverde vage resultaten op )
Ik heb een Qtek2020i besteld deze heeft WIFI,
Nu heb ik hier een router de E-Tech ADSL Router + Modem. Hier zijn 3 pc's op aangesloten. Dit wilt dus zeggen dat ik nog 1 poort over heb, normaal gesproken kan je je PDA toestemming geven om via je pc op i-net en msn te gaan. Maar nu wil ik als ik s'avonds in bed lig of wat dan ook zonder dat mijn pc aanstaat op i-net, nu dacht ik dus "Ik heb 1 poort over als ik daar een WIFI kaart ofzoiets op aansluit dan kan ik op i-net "
Maar ik weet dus niet of dit gaat?? Dat is dus mijn vraag,

Specs van mijn verbinding
Router: E-tech
poorten: 4
1 usb poort
1 poort net als voor een beeldscherm ( niet DVI ) maar zo'n andere.
Verbinding: XS4ALL , verbinding staat altijd aan,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat je dan een wireless accesspoint (AP)- of router op de vrije poort van je e-tech router moet aansluiten, dan kan het wel.
Kijk ff of je pda 10Mb/s of 54Mb/s wifi heeft, want de AP's heb je in verschillende uitvoeringen, de 10Mb/s versies zijn het goedkoopst.
Zo'n wireless router is een los staand kastje met een uplink poort, waar je de bestaande router op aansluit, wireless routers hebben zelf meestal ook nog 4 normale netwerkaansluitingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-07-2005 13:08 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik er zo 1 koop:
http://www.sallandautomat...fo.php?pid=2311&catId=290

Dan sluit ik hem aan op mijn router en dan kan ik via mijn PDA op i-net ?
Ik weet niet wat voor WIFI mijn PDA ondersteunt. Het is een Qtek 2020i.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De Qtek 2020i ondersteunt alleen 11Mb/s, dit is meer dan snel genoeg om te internetten :}
Deze wireless routers hebben allemaal 54Mb/s, maar ze zijn ook compatible met 11Mb/s.
De 11Mb/s wireless routers zijn ouder en daarom ook goedkoper dan de 54Mb/s modellen.
Ik zou wel ff nagaan in reviews en testen of het bereik van de verschillende wireless routers groot genoeg is, want een betonnen vloer en muren kunnen al veel dempen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:30
Waarom een wireless router kopen als een acces point prima volstaat?

Koop gewoon een degelijk AP (linsys of whatever) en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
dus de Linksys WAP54G is goed genoeg om op mijn router te installeren? en dan kan ik zonder dat mijn andere pcs aanstaan gewoon internetten?

Dan nog een vraag, kan ik later ook andere pc's er op aansluiten?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als de wireless router (of AP) eenmaal werkt dan kun je 4 andere pc's via netwerkkabels aansluiten, of je sluit ze ook wireless aan ;)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Sweex Wireless Access Point € 33,90
E-Tech Wireless Access Point € 39,95
Linksys WAP11 Wireless Access-Point (11 Mbps) € 46,-

zijn goedkope oplossingen, de laatste zou mijn voorkeur hebben omdat je met een hack het bereik daarvan STERK kan vergroten.

Verwijderd

Topicstarter
oke heb de Linksys WAP11 Wireless Access-Point (11 Mbps) € 46,-
besteld,
Weet jij misschien ook de link naar die hack? Of staat hij hier op GOT ?
EN hoeveel wordt het berijk dan ?
Pagina: 1