Zoals we allemaal aan onze temps merken is het momenteel niet al te "koel" buiten. Vanzelfsprekend heeft dat ook de nodige uitwerking op onze machines en zo ook de mijne.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Systeem weer eens voorzien van een "kleine" upgrade.
Oude Config:
Antec SX 835 II
Enermax EG465AX-VE
Asus P5AD2 Premium
Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz Prescott) 1MB Cache
2 x Kingston 512MB DDR2
Sapphire ATi RadeOn X700Pro 256MB
Maxtor DiamondMax 9 80GB Sata 7200rpm 8MB Cache
Plextor PX-116A
Plextor PX-708A
Creative SB Audigy 2 ZS Plat. Pro
Leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe
Offline -> 2 x Maxtor DiamondMax 10 300GB Sata 7200rpm 16MB Cache
Nieuwe Onderdelen:
Asus P5WD2 Premium (ivm. doorschuiven "oude" naar Server)
Enermax EG495AX-VE (ivm. ATX2.0)
Zalman CNPS7700Cu

Helaas zijn de Temps er niets echt "beter" op geworden.
Voorheen lagen deze namelijk rond de:
CPU: Idle = 44
CPU: Stressed = 54
MB: Idle = 32
MB: Stressed = 37
Echter zijn deze NU met de nieuwe Config vele malen hoger.
IDLE:

Van de Stressed heb ik maar geen Screenshot genomen omdat alles dan begint te knipperen door Asus Probe II.
De Temps komen 100% overeen met degene die vermeld worden in de Bios (die overigens ook al een Update heeft gekregen).
Heb verschillende soorten koelpasta's gebruikt, standaard Zalman, Silver Grease, Coolermaster Pasta enz.
En natuurlijk tussen elke "probeerpoging" ook netjes de CPU en Cooler schoongemaakt met Alc.
Heb nog 1 optie open staan en dat is de Artic Silver 5 waar een goede vriend me morgen mee komt helpen.
Zie ik wellicht iets over het hoofd ?
Moet ik de Stockcooler weer eens proberen zoals bij de "oude" config ?
Rond gekeken heb ik al heel erg veel en kom alleen maar lovende reacties tegen over de Zalman, vandaar ook mijn aanschaf.
Dat de Prescott een heethoofdje is is natuurlijk bekend, maar dit is gewoon "onwerkbaar".
Voor degene die me Watercooling willen adviseren. Ik waardeer jullie hulp, maar dat is voor mij geen optie. Moet dit op zien te lossen met "Aircooling".
Voor de rest ..... Alvast bedankt !!!
Ik heb afgelopen vrijdag mijn Systeem weer eens voorzien van een "kleine" upgrade.
Oude Config:
Antec SX 835 II
Enermax EG465AX-VE
Asus P5AD2 Premium
Intel Pentium 4 550 (3.4 GHz Prescott) 1MB Cache
2 x Kingston 512MB DDR2
Sapphire ATi RadeOn X700Pro 256MB
Maxtor DiamondMax 9 80GB Sata 7200rpm 8MB Cache
Plextor PX-116A
Plextor PX-708A
Creative SB Audigy 2 ZS Plat. Pro
Leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe
Offline -> 2 x Maxtor DiamondMax 10 300GB Sata 7200rpm 16MB Cache
Nieuwe Onderdelen:
Asus P5WD2 Premium (ivm. doorschuiven "oude" naar Server)
Enermax EG495AX-VE (ivm. ATX2.0)
Zalman CNPS7700Cu
Helaas zijn de Temps er niets echt "beter" op geworden.
Voorheen lagen deze namelijk rond de:
CPU: Idle = 44
CPU: Stressed = 54
MB: Idle = 32
MB: Stressed = 37
Echter zijn deze NU met de nieuwe Config vele malen hoger.
IDLE:
Van de Stressed heb ik maar geen Screenshot genomen omdat alles dan begint te knipperen door Asus Probe II.
De Temps komen 100% overeen met degene die vermeld worden in de Bios (die overigens ook al een Update heeft gekregen).
Heb verschillende soorten koelpasta's gebruikt, standaard Zalman, Silver Grease, Coolermaster Pasta enz.
En natuurlijk tussen elke "probeerpoging" ook netjes de CPU en Cooler schoongemaakt met Alc.
Heb nog 1 optie open staan en dat is de Artic Silver 5 waar een goede vriend me morgen mee komt helpen.
Zie ik wellicht iets over het hoofd ?
Moet ik de Stockcooler weer eens proberen zoals bij de "oude" config ?
Rond gekeken heb ik al heel erg veel en kom alleen maar lovende reacties tegen over de Zalman, vandaar ook mijn aanschaf.
Dat de Prescott een heethoofdje is is natuurlijk bekend, maar dit is gewoon "onwerkbaar".
Voor degene die me Watercooling willen adviseren. Ik waardeer jullie hulp, maar dat is voor mij geen optie. Moet dit op zien te lossen met "Aircooling".
Voor de rest ..... Alvast bedankt !!!
B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)