Toon posts:

[XP] Firewallinstellingen niet te openen: Onbekend probleem*

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb SP2 een tijdje geleden geinstalleerd en nu heb ik een probleem:

Ik kan met mijn PC niet meer op het thuis netwerk, sommige poorten zijn gesloten (weet niet welke precies) waardoor ik met sommige programma's niets meer kan.
Ik heb geprobeerd de firewall uit te zetten (die van windows) maar elke keer als ik probeer om de instellingen van de firewall te wijzigen krijg ik de volgende melding:
"De instellingen van Windows Firewall kunnen vanwege een onbekend probleem niet worden weergegeven."
Verder staat de Windows Firewall ook niet tussen mijn services.
Ik heb SP2 al een keer opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niets.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Mvg,
Björn

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Topictitel ietsje aangepast:
[Xp, Firewall] Onbekend probleem >[XP] Firewallinstellingen niet te openen: Onbekend probleem*

Via firewall.cpl kom je er ook niet in? Of misschien door de service te stoppen via services.msc?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:34:
Via firewall.cpl kom je er ook niet in? Of misschien door de service te stoppen via services.msc?
Via geen enkele weg kom ik erin, dus ook niet via firewall.cpl
En de services staat dus ook niet tussen

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik dan echt de enige met dit probleem?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat doet 'netsh firewall' als je een commandprompt opent? Het lijkt iig erop dat je bv. twee verschillende firewalls door elkaar hebt geprobeerd ofzo - staat er misschien nog iets van Norton-achtigs op? :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je daaruit precies weten? En alle andere firewalls zijn langs en breed verwijderd. Goed ook...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds ik SP 2 een paar uurtje geleden heb geinstalleerd zijn alle poorten geblokkeerd. Ook krijg ik dezelfde fout melding als de topic starter als ik de instellingen van de firewall wil opvragen.

Als ik het via netsh firewall probeer kan ik niks instellen en als ik het status opvraag zegt ie dat ie niet gestart is.
Pagina: 1