Toon posts:

[XP] login/pw werkt niet meer door PC uit netwerk te halen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft een laptop van haar werkgever met Windows XP. Om een mailprobleem op te lossen (dacht ik) heb ik Windows een nieuw "netwerk-id" laten maken. Alleen na opnieuw opstarten werkt het wachtwoord om Windows in te komen niet meer!

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Mvg
Marco

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je een nieuw netwerk ID aanmaakt wordt de computer vanzelfsprekend uit het netwerk van de werkgever gegooid. Op de laptop is de koppeling tussen laptop en netwerk verbroken. Als gevolg werkt het password dan natuurlijk ook niet meer.
Oplosinng: met hangende pootjes terug naar de systeembeheerder en vriendelijke vragen of ze de laptop weer in het netwerk willen hangen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat heeft het netwerk te maken met de Windows login/pw? Ik vind het vreemd dat dan ook meteen het wachtwoord om Windows in te komen niet meer werkt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In principe kan je bij de data komen als je dat perse wilt, maar daar ging het niet om dus doe maar niet. Beter is inderdaad de laptop niet meer aanraken en maandag zo inleveren; ze heeft minder uit te leggen als je geen wachtwoorden gaat resetten etc.
edit:

Waarom: omdat je hebt aangegeven dat je niet meer via de domeinserver wilt aanloggen en dus werken die logingegevens niet meer (check even wat cached credentials zijn). Niet meer dan logisch, nu heb je de adminlogingegevens nodig en die hebben ze op haar werk.

Edit2: verder zoeken: als je bedoelt zoeken naar een oplossing anders dan naar beheer stappen, heb je de boodschap niet begrepen ;)

Je bent trouwens niet bepaald de eerste die dit vraagt: check voor meer info dan ook evt. de eerdere topics hier in WOS met deze zelfde vraag, dan pas ik wegens het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy even de topictitel wat aan :)

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 10-07-2005 12:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank jullie. Ik ga wel even verder op zoek.