Had van de week, waarschijnlijk door te volle harde schijf, een kernel panic in Panther. De boel geboot, systeem was traag, finder opnieuw laten starten, vast. Weer geboot, resolutie staat ineens op 1600x1200 ipv 1024x768 en de services starten heel traag. Bij printing services blijft ie vervolgens hangen. Ik heb alle bevoegdheden en rechten van de schijven al gerepareerd mbv de Panther-cd's, maar dat mocht niet baten. Booten in de veilige modus (met shift bij het opstarten) helpt ook niet. Inmiddels Jaguar (zat bij de Mac, Panther is upgrade) maar op me iPod geinstalleerd en zo wat gigabytes op de gewone harde schijf weggehaald, maar dat mag nog steeds niet baten. AppleCare adviseert er een andere schijf bij te zetten, daarop OS X te installeren en dan bestanden kopieren. Iemand een beter idee?
Je hebt geen backups van je media? Anders die allereerst maken. Is het onmogelijk te branden, dan met behulp van een externe of nieuwe interne harde schijf.
Als alles heel traag is zou ook een deel van je RAM defect kunnen zijn, start van de cd de hardwaretest eens?
Verder lijkt me de Apple oplossing nog niet zo gek, maar als je een BSD kenner bent dan zijn er vast zat mogelijkheden om uit te zoeken wat er aan de hand is en wat je eraan kan doen. Als finder niet meer lekker reageerd heb je altijd je console nog. Kan je het systeem eigenlijk in de console alleen starten, zoals dat bij de meeste Liunx ditributies kan?
Als alles heel traag is zou ook een deel van je RAM defect kunnen zijn, start van de cd de hardwaretest eens?
Verder lijkt me de Apple oplossing nog niet zo gek, maar als je een BSD kenner bent dan zijn er vast zat mogelijkheden om uit te zoeken wat er aan de hand is en wat je eraan kan doen. Als finder niet meer lekker reageerd heb je altijd je console nog. Kan je het systeem eigenlijk in de console alleen starten, zoals dat bij de meeste Liunx ditributies kan?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini