Toon posts:

Waardes in Cel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom. Ik moet een een bestaand werkrooster in excel wat beter automatiseren. Een werktijd van iemand moet nu ingevoerd worden in één cel als 1600-1900 wat dus staat voor 4 tot 7. Nu wil ik in een cel ernaast het verschil laten uitrekenen tussen die twee waardes. Alleen hoe doe ik dit?? Google en Got hebben mij helaas niks opgeleverd.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43
Ik zou de format veranderen, zodat je een aparte kolom voor begin en voor eindtijd krijgt.
Mocht dat niet mogelijk zijn: probeer eens iets als =Value(left(verwijzing,4))
Let er trouwens op dat je niet rucksichtlos 1900-1600=300 uur kan doen.
1900-1630=270=?uur bijvoorbeeld.
Voor meer info zie bijvoorbeeld: [rml][ Excel] Invoer van uren, minuten[/rml]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd? En levert formules maken met Excel zelf geen resultaat? En het format van de cellen 'time' maken en daarmee de formules bouwen? Lijkt mij makkelijker, dan heb je om te beginnen het probleem wat onkl beschrijft met 270 uur en dergelijke niet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
voor de berekening zou ik tussen de cel waarin de tijdsduur staat en waar je het verschil wilt hebben 2 verborgen kolommen voegen.
Probeer dit maar 's uit en kijk of het de door jou gewenste uitkomst heeft:
Vul in cel A1 het volgende "16:00-19:00".
In de eerste verborgen kolom B1 voer je in "=deel(A1;1;5)" in de 2e C1 voer je in "=DEEL(A1;7;5)". De uitkomst in cel B1 is 16:00, de uitkomst in cel C1 is 19:00.
In cel D1 vul je het volgende in: =C1-B1 (als celeigenschappen van cel D1: uit de categorie tijd: het type "13:30"). De uitkomst in cel D1 is dan 3:00.
Omdat voor de lezers van het rooster de uitkomst niet spannend is kun je de 2 tussenliggende kolommen (B en C) natuurlijk verbergen.
Overigens is de oplossing van onkl het makkelijkst: gebruik voor de begin- en eindtijd een aparte kolom. Desnoods met een kolom ertussen waar alleen een "-" in staat.