Ik draai kubuntu hoary en heb voor mijn internet verbinding een Ralink wireless kaart (rt2400).
Ik heb hiervoor de drivers van sourceforge gedownload en de module gecompiled.
Dat ging goed en de module werkt prima.
Door aan /etc/modules de regel ' rt2400' toe te voegen wordt de module automatisch geladen tijdens het booten.
aan /etc/network/interfaces heb ik de regel ' iface ra0 inet dhcp' toegevoegd.
en aan /etc/modprobe.d/aliases de regel ' ra0 = rt2400' .
Het netwerk werkt wel maar dan moet ik eerst handmatig de volgende commando's invoeren
(ik heb er dan ook maar een script van gemaakt)
sudo ifconfig ra0 up
sudo iwconfig ra0 channel 11
sudo iwconfig ra0 essid NETWERKNAAM
sudo iwconfig ra0 mode managed
sudo ifup ra0
als ik dit handmatig heb uitgevoerd dan draait het netwerk en heb ik mijn ip gekregen van de router (dhcp en geen wep wpa)
Ik draai kernel 2.6.10-5-k7 en de nieuwste versie van de driver.
Ik heb al gezocht via google maar dan kom ik vaak uit op het debian forum waaruit ik begrijp dat ik iets moet wijzigen in een van rc.xxx bestanden. Verder is het me allemaal niet duidelijk.
Ook een search op ubuntuforums.org bracht me niet de oplossing
is het misschien mogelijk bovenstaande commando's in een script te zetten zodat ik al verbindig heb voor dat kde geladen is?
btw, de instelling in het kde control center helpen geen fluit.
Ik heb hiervoor de drivers van sourceforge gedownload en de module gecompiled.
Dat ging goed en de module werkt prima.
Door aan /etc/modules de regel ' rt2400' toe te voegen wordt de module automatisch geladen tijdens het booten.
aan /etc/network/interfaces heb ik de regel ' iface ra0 inet dhcp' toegevoegd.
en aan /etc/modprobe.d/aliases de regel ' ra0 = rt2400' .
Het netwerk werkt wel maar dan moet ik eerst handmatig de volgende commando's invoeren
(ik heb er dan ook maar een script van gemaakt)
sudo ifconfig ra0 up
sudo iwconfig ra0 channel 11
sudo iwconfig ra0 essid NETWERKNAAM
sudo iwconfig ra0 mode managed
sudo ifup ra0
als ik dit handmatig heb uitgevoerd dan draait het netwerk en heb ik mijn ip gekregen van de router (dhcp en geen wep wpa)
Ik draai kernel 2.6.10-5-k7 en de nieuwste versie van de driver.
Ik heb al gezocht via google maar dan kom ik vaak uit op het debian forum waaruit ik begrijp dat ik iets moet wijzigen in een van rc.xxx bestanden. Verder is het me allemaal niet duidelijk.
Ook een search op ubuntuforums.org bracht me niet de oplossing
is het misschien mogelijk bovenstaande commando's in een script te zetten zodat ik al verbindig heb voor dat kde geladen is?
btw, de instelling in het kde control center helpen geen fluit.