Toon posts:

waar nieuwe KT7 BIOS-chip vandaan halen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals misschien bekend uit een eerdere post van mij, is waarschijnlijk de BIOS chip van m'n KT7-RAID overleden :( Dat wil zeggen, bij het booten krijg ik vier lange piepen, niks op m'n scherm, en na de piepen schakelt het systeem zichzelf uit. (En ja, ik heb een fan op fan header 1..)
Iemand enig idee waar ik een nieuwe BIOS chip vandaan kan halen? Kan ik gewoon deze chip naar Abit sturen, en krijg ik dan een nieuwe terug?
En zo ja, wat is het adres?

Verwijderd

http://www.flashbios.org/ zit in groningen kost geloof ik Fl.14,-

Verwijderd

Heb dit gehad met een ander bord,
gewoon met Abit nederland gebeld,Type doorgegeven, twee weken later een nieuwe bios thuis ontvangen.
Geen rekening gezien.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Gewoon naar Abit sturen ja, da's de geodkoopste oplossing :)

Niet?
[Specs]

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Heeft die KT7 nog een isa slot?
Zo ja: haal je agp en/of pci video kaart er uit en start eens op met een isa videokaart.
Vaak kun je nl. nog booten vanaf een 1.44 mb flop op a: met een isa kaart als de bios corrupt is.

Verwijderd

Heb je wel een fan met een teller kabel (geel) er aan zitten, ik had het probleem eerst ook, andere fan er aan gezet en draaien weer....

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus het probleem (de gele kabel)! Thanks! Ik heb nou weer gewoon een werkend systeem, toch wel zo prettig :)

Nu zonder voltage omhoog te gooien red ik 1133 stabiel (11 x 103). Straks eens kijken hoe ver ik ga komen met een verhoogd voltage.

Groetjes,
Jesse.
Pagina: 1