Toon posts:

Boot probleem met mobo MSI RS480M2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb pctje in elkaar gezet alleen wil deze niet booten zoals het hoort. Hij start de computer wel op en krijg ik ook beeld alleen hij blijft hier hangen. Elke knop die ik indruk op het toetsenbord gebeurt er niets. Hij blijft hangen in het openingsscherm wat je krijgt als je de pc opstart. In dit geval een groot logo van het moederbord. Als ik de handleiding naloop van het moederbord dan staat er iets over Power On Self Test. Dus ik dacht dat het hier mee te maken had. Maar als ik blijf wachten gebeurt er alsnog niets. Ik heb de CMOS jumper op het mobo al omgewisseld maar dit had ook geen resultaat.

Ik weet niet of dit onnodig is om te vermelden maar als ik de pc via de power knop wil uitzetten dan start hij de heletijd opnieuw op.

Ik heb op google niks over dit probleem gevonden met betrekking tot dit mobo. Hopelijk weet iemand van jullie een oplossing.

Het systeem heeft de volgende specs:
- CPU: Athlon 64 3000+
- Mobo: RS480m2
- Zalman cooling (modelnummer weet ik zo niet)
- Maxtor 120 Gb
- Twin Mos speed premium 512mb 3500 ddr
- NEC 3540 dual layer

Alvast bedankt.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien blijft hij hangen bij het detecteren van USB devices of apparaten aan de IDE kabels, check dat eens.

Verwijderd

Misschien wordt er iets erg heet, check toch maar voor de zekerheid was bij mij het gevalletje

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de stekker van de 8 in 1 card reader eruit gehaald en de front usb connectors los gehaald en hierna ging de pc wel verder. Dus het werkt

Bedankt voor jullie hulp.