Toon posts:

6800GT (PCI-express en AGP-versie)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende moederbord besteld
Asus A8n-sli deluxe s939 wr/sata. (Een moederbord met PCI-express aansluiting)

Nu zit ik echter met het probleem wat voor videokaart hier bij moet. Ik wil hooguit 250-275 euro uitgeven aan een videokaart en ik zat te denken aan onderstaande kaart:
(Gigabyte GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI), GV-N68T256DH (AGP-kaart dus) voor zo'n 250 euro.)
Echter vraag ik mij af of deze videokaart wel past, vanwege AGP. Nu zag ik ook een PCI-express variant staan, maar deze is meteen 100 euro duurder (Gigabyte GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), GV-NX68T256DH (PCI-express kaart dus) voor zo'n 350 euro). Zit er zo'n groot verschil tussen deze 2 kaarten?
Het viel me op dat alle PCI-express 6800GT kaarten een stuk duurder zijn dan normale AGP-versie trouwens.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Op je nieuwe mobo past geen AGP, dus je zal wel moeten overstappen op PCI-express ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 13:15
Misschien dat je je voortaan eerst es wat kan gaan verdiepen in het mobo zelf (AGP of PCI-E ondersteuning bijv) alvorens je het mobo besteld en er later achterkomt dat een PCI-E videokaart een stukkie duurder is dan dezelfde videokaart in AGP-uitvoering....;)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Wel beter dat je een PCI-E plank hebt gekocht (al was je er niet bewust van :) ), ookal zijn de PCI-E videokaarten wat duurder, want over een tijdje is er namelijk geen enkele AGP kaart meer te koop!

Anders gewoon even wachten, omdat de 7800GTX net uit is gaan de prijzen van de 6 serie zakken.

Ik ga zelf btw volgende week de AGP versie halen, vooral omdat ik zeer goede ervaringen heb met GigaByte, en het is een leuke aanbieding :) !

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-08 18:57

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:45:
Wel beter dat je een PCI-E plank hebt gekocht (al was je er niet bewust van :) ), ookal zijn de PCI-E videokaarten wat duurder, want over een tijdje is er namelijk geen enkele AGP kaart meer te koop!

Anders gewoon even wachten, omdat de 7800GTX net uit is gaan de prijzen van de 6 serie zakken.

Ik ga zelf btw volgende week de AGP versie halen, vooral omdat ik zeer goede ervaringen heb met GigaByte, en het is een leuke aanbieding :) !
Laatst artikel op tweakers, mid 2006 AGP niet meer dominant.

Dit betekend natuurlijk als in bezit, maar dat betekend ook veel 2de hands AGPtjes :P

Systeempje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stappenplan:

- kijk op mobo (of site fabrikant) naar aansluitingen
- kijk op VGA (of site fabrikant) naar aansluitingen

Komen die overeen?

- ja: waarschijnlijk gaat het wel werken, tenzij specifieke compatibility issues
- nee: gaat zeker niet werken

Is daar nou een topic voor nodig :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.