Toon posts:

[Nieuw systeem] mening(en) gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ga voor het eerst zelf een systeem samenstellen. Het budget is ongeveer E 2000,-
Ik wil het gaan gebruiken voor gamen, tv-kijken(-en opnemen) en muziek spelen. De monitor(s) heb ik al.

Na lang zoeken denk ik nu aan het volgende:

AMD Athlon 64 3700 + San Diego (S939, 2,2 GHZ`, 1MB Boxed) (E 334,58)
ASUS A8N-SLI de Luxe (Socket 939, nforce4 SLI(Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394) (E 141,75)
ASUS 7800 GTX 256 MB DDR3 (PCI-e, 2 x DVI, VIVO) N7800GTX/2DHTV (E 559,95)
Corsair TWINX 2048-3200C2 (E 242)
CoolerMaster Stacker (E 124,95)
Tagan TG480-U22 480 W PCIe (E 91,39)
Creative Audigy 2ZS (E 57,95)
NEC 3540 A (E 44,49)
Creative Inspire T7900 7.1 (E 99,72)
Sweex wireless PCI 54 mbps CC70030 (E 17,95)
Hauppauge WinTV PVR-500 MCE (E104,95)
Maxtor DiamondMax 10, 250 GB (7200rpm, SATA, 16 mb, NCQ) (2 keer) (E 237,90)

Omdat het toch om een hoop centjes gaat wil ik toch wel eerst jullie mening weten, voordat ik ga bestellen. Is dit alles compatibel met elkaar? Heb ik nog belangrijke componenten vergeten? Kan ik misschien beter een betere processor kopen en een mindere videokaart of is het goed zo? Heb ik nog extra koeling nodig in de stacker? Graag jullie reakties.

Groet,

NG1045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Ik denk dat je beter een 550 watt voeding kan nemen voor als je in de toekomst misschien SLI wilt. Verder zou ik geen sweex draadloos kaartje nemen omdat sweex meestal wat slechtere kwaliteit levert en dat gaat dan ten koste van de snelheid van je wifi. Ik denk dat je eigenlijk ook wel wat op de processor kan bezuinigen omdat processoren haast geen snelheidswinst geven in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:29
Misschien is een heftigere koeling handig, en liefst eens tille, want je kast is geperforeerd. Waarom ga je eigenlijk voor een stacker als je niet de ruimte nodig hebt?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Kurt,

die voeding lijkt mij i.d.d. een goed idee. Die zal toch wat langer mee moeten dan 1 systeem. Maar als ik op de processor bezuinig, trekt die dan nog wel alles uit de videokaart? Het is al niet meer de snelste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die PVR 500 maar een 350 van maken, de 500 is echt voor een MCE en dat wordt dit toch echt niet zo te zien ;)
Veder moet het geen problemen leveren, maar zou wel een zwaardere voeding nemen, neem er dan ook een van coolermaster combineert het mooi met de stacker ;)
Deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coptician schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:46:
Misschien is een heftigere koeling handig, en liefst eens tille, want je kast is geperforeerd. Waarom ga je eigenlijk voor een stacker als je niet de ruimte nodig hebt?
Ziet er leuk uit. Bovendien heb je dan genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Er is zelfs ruimte voor een 2e voeding en je kan er evt. ooit ook nog een BTX mobo in stoppen. Lijkt me gewoon een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:56:
[...]

Ziet er leuk uit. Bovendien heb je dan genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Er is zelfs ruimte voor een 2e voeding en je kan er evt. ooit ook nog een BTX mobo in stoppen. Lijkt me gewoon een goede keus.
Helemaal mee eens, ik heb nu een Thermaltake Tsunami, maar ga nu ook voor Coolermaster denk ik, ik twijfel nog tussen Coolermaster en Lian Li.
Gezien de mogelijkheden van de stacker denk ik toch dat het die wordt, al is het alleen al voor de vele 120 mm fans die erin kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:53:
Zou die PVR 500 maar een 350 van maken, de 500 is echt voor een MCE en dat wordt dit toch echt niet zo te zien ;)
Veder moet het geen problemen leveren, maar zou wel een zwaardere voeding nemen, neem er dan ook een van coolermaster combineert het mooi met de stacker ;)
Deze bijvoorbeeld.
Hallo Buzz,

Ben van plan om met VMWare er ook een mediacentertje van te maken :). Dat er een zwaardere voeding moet komen ben ik het wel mee eens. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:50:
Hallo Kurt,

die voeding lijkt mij i.d.d. een goed idee. Die zal toch wat langer mee moeten dan 1 systeem. Maar als ik op de processor bezuinig, trekt die dan nog wel alles uit de videokaart? Het is al niet meer de snelste...
De computer trekt met een langzamere processor alsnog heel veel uit de videokaart ( zeker in het geval van een 7800 ;) )
Je kan ook op google wat benchmarks zoeken van hoeveel fps een snellere processor je oplevert en dan zul je zien dat dat niet veel is.
Pagina: 1