Toon posts:

Hulp met aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag allemaal.

Ik ben van plan om van mijn prakke 1.8 celeron up te graden naar 2.4 P4 . ( omdat dit mijn mobo max aankan ) En dan vraag je af waarom niet gelijk een nieuwe mobo ?
Omdat de mobo die ik nu heb een soort lock heeft ( packardbell he ) . waar windows alleen mee opstart ( gehoord van pb forum )

mijn vraag is dan : als ik een P4 2.4 533 FSB koop. en mobo kan aleen 400 aan. dat die 533 FSB op 400 gaat draain. zo ja software of automatisch ?

Als dat niet kan, weten jullie een goede plek waar ik dan p4 2.4 400 FSB kan kopen ? ( niet marktplaats . 1 advertentie, maar nog geen antwoord gekregen )

En als dat er ook niet is ( on waarschijnlijk )

Wat voor mobo en proc raden jullie mij aan?

dit zijn de specs

CPU Support
Socket MPGA 478B.
Supports Intel P4 FC-PGA2 (0.18 Micron, 256 K cache, 400 MHz FSB), 1.4 to 2.4 GHz
Supports Intel P4 FC-PGA2 (0.13 Micron, 512 K cache, 400 MHz FSB), 1.8 to 2.4 GHz
Supports Intel Celeron FC-PGA2 (0.18 Micron, 128K cache 400 MHz FSB) 1.9 GHz
100 MHz (x4 = 400 MHz) data bus support (Quad-Bumped technology)

System Memory
Supports 2 memory slots
Serial Presence Detect (SPD) support
Supports a maximum memory size of 1GB (using 2 × 512 MB memory modules)
Support only 2.5 V DIMM DDRAM configurations
Unbuffered type support
266 MHz DDR interface

Core Logic (Chipset)
The SiS 650 IGUI HMAC 3D Graphic SDR/DDR Chipset features
Processor Host/Bus support (400 MHz data transfer rate)
Supports DDR 266/200 SDRAM or PC 133/100 SDRAM
AGTL+ and AGTL compliant bus driver auto compensation
AGP 2.0 compliant
Supports additional AGP 4X/2X interface and Fast Write Transaction

mijn pc:

intel celeron 1800 ,
512 mb ram
64 mb videokaart
creative geluidskaart
muis / keyboard :9~

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 20:59 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je proc zal je op 400 Mhz FSB moeten zetten, maar je multiplier kan niet omhoog. Dus zal je P4 uiteindelijk op 1,8 Ghz draaien :). Dus misschien toch maar beter ander mobo ook?

Als je voor een upgrade gaat zou ik je een AMD 64 & S939 mobo aanraden :). Snel, koel en stil. Tenzij je natuurlijk een Intel-fan bent hé :)

[ Voor 30% gewijzigd door Borromini op 09-07-2005 21:11 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Als je een processor met een FSB van 133MHz (QDR533) erin prikt gaat 'ie met een 100MHz (QDR400) FSB draaien. Dit kost performance en de uiteindelijke klokfrequentie komt ook lager te liggen. (1800MHz i.p.v. 2400MHz)
En dan vraag je af waarom niet gelijk een nieuwe mobo ?
Omdat de mobo die ik nu heb een soort lock heeft ( packardbell he ) . waar windows alleen mee opstart ( gehoord van pb forum )
Dat jouw moederbord een soort lock heeft is volgens mij geen goede reden om géén nieuw moederbord te kopen :z :P

Voor een Pentium 4 met 100MHz FSB (QDR400) kun je de Tweakers - V&A eens bekijken. Misschien dat daar nog wat leuks tussenzit.
Als dat niet kan, weten jullie een goede plek waar ik dan p4 2.4 400 FSB kan kopen ? ( niet marktplaats . 1 advertentie, maar nog geen antwoord gekregen )
Controleer ook of je momenteel DDR-SDRAM of SDR-SDRAM in bezit hebt. Als je SDR-SDRAM hebt is het onverstandig om te upgraden.

Voor meer informatie (e.d.) kun je het volgende topic eens bekijken :
Nieuwe Processor
Borromini schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:10:
Je proc zal je op 400 Mhz FSB moeten zetten, maar je multiplier kan niet omhoog. Dus zal je P4 uiteindelijk op 1,8 Ghz draaien :). Dus misschien toch maar beter ander mobo ook?

Als je voor een upgrade gaat zou ik je een AMD 64 & S939 mobo aanraden :). Snel, koel en stil. Tenzij je natuurlijk een Intel-fan bent hé :)
Een fanboy van een merk zijn is IMHO nutteloos. Je koop dan (mits het bedrijf waar je fan van bent slechtere producten heeft dan de concurrent) gewoon onnodig dure/slechte onderdelen.
Een 'fanboy' zijn is dus een slechte reden :z

[ Voor 24% gewijzigd door Thandor op 09-07-2005 21:13 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

hartelijk dank voor jullie antwoorde. herbij heb ik dan geen miskoop met het geld. en ja je hebt gelijk, Intel is duur, maar nu ga ik wel zeker over op AMD ;)

heb een vriend die zegt dat het allemaal waard is.

dus ik ben dan maar van plan om ongeveer 300 euro uit te geven aan de nieuwe mobo + cpu

deze mobo:
http://nl.asus.com/prog/s...=A8V-E%20Deluxe&langs=10#

Asus A8V Deluxe Socket 939 ATX € 119.75
100.63 (excl.)
Het A8V Deluxe moederbord is een krachtig en uitgebreid moederbord met een WiFi-g netwerkaansluiting.
Specs: Via K8T800Pro chipset, Socket 939 voor Athlon 64FX en Athlon 64 processoren, 1 x AGP8x, 5 x PCI, 8 x USB2.0, 4 x PC3200 DDR Sockets (maximaal 4gB geheugen), 2000MT/s SB, UDMA133, Serial ATA, Raid, Realtek 8 kanaals audio, Firewire, Gigabit LAN, WiFi-g, ATX. Technologie: AI, Cool n Quiet.
-------------------------------------------------------------------

cpu:

AMD Athlon64 3000+ Box € 162.05
136.18 (excl.)

Specs: Athlon64 3000+, Box, Socket 939, 512kB cache, 1,8GHz, 64-bit, MMX, SSE, SSE2, 3DNOW!, 3DNOW!+, 3 jaar garantie, 1,5V.

en op de site van asus zegt ie dit :

4 x 184-pins DIMM-houders ondersteunen maximaal 4 GB DDR400/DDR333/DDR266 ECC/niet-ECC ongebufferd DDR SDRAM-geheugen
Dual Channel geheugenarchitectuur

ik heb op dit moment

Unbuffered type support
266 MHz DDR interface

512 mb op die nieuwe mobo doen of nieuwe geheugen (512 mb 400mhz )voor 60 plakkies erbij kope?

Corsair 512mB PC3200 DDR € 64.52

Specs: 512mB, DDR400, 32Mx64, XMS3200, CL2, Heat Spreader.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ Thandor: fanboys zijn meestal niet te overtuigen, dus ik heb de objectieve argumenten pro AMD proberen aan te halen :). Waar heb je die fanboyquote gevonden? Die heb ik nergens in dit topic zien staan...

@ TS: je kan goedkoper geheugen vinden dan die Corsairs denk ik, dat hoeft daarom geen mindere kwaliteit te zijn. Je huidige geheugen is wat traag - koop PC3200 (400 Mhz DDR). Mocht je het geld hebben, maak er dan ineens 2x 512 Mb van ofzo :). Dan kan je nog wat vooruit met het oog op de toekomst.

[ Voor 57% gewijzigd door Borromini op 09-07-2005 21:44 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Nieuw geheugen kopen. Dat oude 133MHz (DDR266) geheugen trekt de prestaties van de AMD Athlon 64 heel ver naar beneden.

Kijk wel of het Corsair geheugen goed ondersteunt wordt door de AMD Athlon 64 (Winchester?).
Als je de Venice neemt heb je sowieso een betere geheugencontroller en meer flexibiliteit en compatibiliteit qua geheugen :)
Borromini schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:41:
@ Thandor: fanboys zijn meestal niet te overtuigen, dus ik heb de objectieve argumenten pro AMD proberen aan te halen :). Waar heb je die fanboyquote gevonden? Die heb ik nergens in dit topic zien staan...
De meeste fanboy's zijn inderdaad niet te overtuigen. Maar ik hoop dat ze dankzij deze quote wat beter gaan nadenken :)

Overigens heb ik die quote zelf geschreven getypt in een ander topic ;)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aha! Vals spelen :o ;)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@TS
Het is inderdaad verstandig om te kijken naar de toekomst. Wil je nu 512MB, neem dan nu 1x512MB en niet 2x256MB. De kans is nl. vrij groot dat je later gaat upgraden naar 1024MB :)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
het is wel een goed setje. Ik raad je wel aan om ook nieuwe ram te halen(pc3200) aangezien je nu pc2100 ram hebt en het dus wel verstandig is om ook nieuwe ram te halen.
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
deze is wel goed en dan kan je meteen ook dual channel draaien, is wel 60 euro boven je budget maar dan gaat je pc ook weer een jaar of 2 mee

beetje te lang gewacht met posten :X :P

[ Voor 7% gewijzigd door Exphy op 09-07-2005 21:49 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
ik had nog een vraag:

wat is ECC en niet ECC geheugen ? kan het maar niet vinden wat het betekent.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:52:
ik had nog een vraag:

wat is ECC en niet ECC geheugen ? kan het maar niet vinden wat het betekent.
Zoeken in de FAQ doet wonderen ;)
RAM FAQ :: ECC O-)

Voor nog meer :
PMG FAQ :: Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?
Hier staan o.a. ook links naar Registered en Unbuffered RAM ;)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erg bedankt, ben veel wijzer geworden ,

maar ik lees op tweakers.net dat in plaats van agp PCI express is ? wat is het verschil.

maar op die online winkel is het agp 8x :P

als dat uitgelgd kan worden, dan weet ik wel zeker dat ik voor de asus mobo + 3000 amd venice en 1 gb ram twinmos :P

rond de 400 euro ( 350 ongeveer misschien iets hoger ivm verzendkosten )

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

AGP & PCI-E zijn verschillende interfaces. PCI-E 16x is de interface van de meeste nieuwe grafische kaarten (al worden er ook nog AGP-varianten geproduceerd van sommige). Check daarop, als je een nForce4-moederbord hebt (chipset!), dan is het waarschijnlijk een PCI-E slot voor de grafische kaart, is het nForce3, dan heb je AGP. Als je je oude kaart blijft gebruiken heb je een mobo met AGP-slot nodig.

Verwijderd

Topicstarter
hey, bedankt. las het ook al op de pc zaak shop.

dat wordt dan ook een nieuwe videokaart aanschaffen :P . ach ja kwaliteit kost geld :P

dit is nu wat ik ga kopen :

proc ( venice core )
http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=2619

mobo
http://www.pczaak.nl/cata...1_22_252&products_id=2382

memory
http://www.pczaak.nl/cata..._132_242&products_id=1744

is die zo goed volgens jullie ? :P

totale prijs : 344

en verzendkosten rond de 20 euro waarschijnlijk.
Pagina: 1