Ik ben bezig een script te maken dat bij de client gegevens in een text bestand zet.
In php kan ik redelijk wat met een text bestand maar dan wordt het bestand op de server gewijzigd en niet bij de client. Dus ik moet het met javascript doen.
Ik heb op google zitten zoeken maar kan niet echt wat vinden. Ik vond dit.
Dit script is niet van mij. Ik heb dit getest maar krijg de error dat het automatiseringsonderdeel niet kan worden aangemaakt. Ik denk dat ik dat ActiveXObject niet heb. Nu kan ik dat wel opzoeken en op mijn pc zetten maar dan heb ik er niks aan omdat de gebruiker dat object nodig heeft.
Deze manier is erg gemakkelijk maar ik wil het maken zonder een ActiveXObject. Ik kan alleen nergens vinden dat dat kan.
op http://www.devguru.com/te...ef/stream_savetofile.html vond ik
alleen heb ik hiervoor weer en object nodig.
Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen. of het eigenlijk lijk wel kan met javascript zonder object
In php kan ik redelijk wat met een text bestand maar dan wordt het bestand op de server gewijzigd en niet bij de client. Dus ik moet het met javascript doen.
Ik heb op google zitten zoeken maar kan niet echt wat vinden. Ik vond dit.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function saveToFile(pathN, content){
var fso, ts;
var ForWrite = 2;
fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
ts = fso.OpenTextFile(pathN, ForWrite, true);
ts.Write(content);
ts.close();
if (!fso.FileExists(pathN)) {
alert("The file <"+pathN+"> cannot be created.");
} else {
alert("Successfully saved");
}
} |
Dit script is niet van mij. Ik heb dit getest maar krijg de error dat het automatiseringsonderdeel niet kan worden aangemaakt. Ik denk dat ik dat ActiveXObject niet heb. Nu kan ik dat wel opzoeken en op mijn pc zetten maar dan heb ik er niks aan omdat de gebruiker dat object nodig heeft.
Deze manier is erg gemakkelijk maar ik wil het maken zonder een ActiveXObject. Ik kan alleen nergens vinden dat dat kan.
op http://www.devguru.com/te...ef/stream_savetofile.html vond ik
code:
1
| streamobject.SaveToFile test.txt, SaveOptions |
alleen heb ik hiervoor weer en object nodig.
Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen. of het eigenlijk lijk wel kan met javascript zonder object
Jochemmol