Ik heb sinds 2 weken een nieuw systeem in elkaar gezet:
- MSI K8N Neo2 Platinum -54G
- AMD Athlon 64 3200+
- Leadtek A400 6800GT
- 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
zie sig. voor de verdere specs.
Nu heb ik heel vaak last van random reboots, tijdens games of op de desktop.
Ook gebeurt het vaak dat tijdens een boot van mijn pc hij niet verder komt als dat balkje van Windows en dat hij dan *plok* een reboot geeft.
Veilige modus van Windows start ALTIJD op.
Ik heb op de BSOD verscheidene kreten gezien zoals: driver_irql_not_less_or_equal, nvmcp.sys en nv4_disp.dll...
Ik heb bios V1.8, ForceWare 77.50 (video) en de nForce 5.10 drivers (moederbord).
Ik heb het hele bios al omgespit en veranderd kwa opties zoals: fastwrites, AGP 4x/8x, Aperture size etc. etc.
Verder zagen de temperaturen er volgens Speedfan heel netjes uit (ook in het bios).
Heeft iemand misschien enig idee wat er aan de hand kan zijn, of wat ik nog meer kan proberen?
Edit.
OS is Windows XP SP2 met DX 9.0c
- MSI K8N Neo2 Platinum -54G
- AMD Athlon 64 3200+
- Leadtek A400 6800GT
- 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
zie sig. voor de verdere specs.
Nu heb ik heel vaak last van random reboots, tijdens games of op de desktop.
Ook gebeurt het vaak dat tijdens een boot van mijn pc hij niet verder komt als dat balkje van Windows en dat hij dan *plok* een reboot geeft.
Veilige modus van Windows start ALTIJD op.
Ik heb op de BSOD verscheidene kreten gezien zoals: driver_irql_not_less_or_equal, nvmcp.sys en nv4_disp.dll...
Ik heb bios V1.8, ForceWare 77.50 (video) en de nForce 5.10 drivers (moederbord).
Ik heb het hele bios al omgespit en veranderd kwa opties zoals: fastwrites, AGP 4x/8x, Aperture size etc. etc.
Verder zagen de temperaturen er volgens Speedfan heel netjes uit (ook in het bios).
Heeft iemand misschien enig idee wat er aan de hand kan zijn, of wat ik nog meer kan proberen?
Edit.
OS is Windows XP SP2 met DX 9.0c
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 20:29 ]