Toon posts:

Beeldstoring met GeForce 6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik heb een probleem waar ik de oplossing niet van kan vinden. Als volgt:

Eerder vandaag kocht ik een GeForce 6600 ter vervanging van de geintegreerde GeForce 4 MX 440. Thuis gekomen kaart netjes en voorzichtig uitgepakt, de huidige drivers van de GF 4 MX gedeinstalleerd. Kortom; de hele rambam gedaan zoals het hoort. GF 6600 aangesloten op het AGP slot, voedingkabel aangesloten op de kaart, PC opgestart en wat ik meteen te zien kreeg was dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.df0.nl/090705-173916%20(WinCE).jpg

Ik heb dit soort storing een maal eerder gezien, en wel jaren geleden toen mijn Creative GF2MX echt kapot ging. Betekent dit dat mijn gloednieuwe GF 6600 meteen out-of-the-box kapot is?

Ik heb dus het volgende gedaan:
- geintegreerde onboard GF4 gedeinstalleerd
- geintegreerde onboard GF4 uitgezet bij apparaatbeheer
- BIOS video-option zo ingesteld dat het systeem ONBOARD/AGP herkent in plaats van PCI (waar de BIOS stanaard op staat ingesteld). Gek is wel dat het systeem bij apparaatbeheer de geintegreerde GF4MX herkent als PCI en niet ONBOARD.
- de handleiding van de GF 6600 raad mij aan om de drivers op het moederboard zo aan te passen, dan de geintegreerde GF4MX niet wordt herkent. Helaas kwam de PC - een standaard systeem van HP - enkel en alleen geleverd met de algemend handleiding van HP war dus niets instaat over het moederboard. Geen idee welke jumper ik moet omzetten, als er al een jumper op zit.

Het is een lang verhaal, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te zien. Bedankt voor de hulp alvast.

Marcel van der List

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grote kans dat je kaart idd bagger is... Heb dat onlangs ook gehad met een gloednieuwe 9600Xt :(. Zwaar balen!

Ik zou zeggen: pak je pc mee naar de winkel waar je de kaart gekocht hebt, en laat hem daar es testen - of neem desnoods alleen de kaart mee. Maar dan weet je zeker dat het aan je GPU ligt.

[ Voor 47% gewijzigd door Borromini op 09-07-2005 19:15 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Welkom op GoT :)

Misschien kun je nog iets meer info geven:
-welk moederbord heb je?
-doet deze beeldstoring zich ook voor in Windows, of alleen in het BIOS?

Verder is het niet gek dat je systeem de oude kaart zag als pci, onboard kaarten hebben dacht ik normaal gesproken ook gewoon een pci-interface, welke dus door Windows herkent wordt.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb echt geen idee wat voor moederboard het is, zoals gezegd is het een kant en klaar HP systeem. Niet mijn keus, maar als je moeder alleen een PC zoekt voor email en internet, dan is zo'n ding van HP een goede aankoop :)

Beeldstoring is meteen vanaf het allereerste opstartscherm.

Ow, wellicht belangrijk: de kaart heeft twee DVI uitgangen, de monitor die ik gebruik is gewoon VGA. Ik heb de kaart dus via de meegeleverde 'converter' aangesloten. Kan dat de storing veroorzaken?