[html link naar asp] hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:19
Ik heb een klein probleem maar vast simpel voor de web programmeur.
Ik heb een html pagina met een aantal links.
Elke link heeft een eigen nummer. Die linkt verwijst naar een asp pagina , inderdaad,
het begin van een asp applicatie.
Maar in die 1e asp pagina heb ik het nummer van die link nodig, kortom : hoe verwerk ik dat een html-link?
ik dacht zoiets als : link=http://webhost.bla.bla/start.asp?nummer=2 ??
Maar hoe pak dan in die asp/html pagina dat nummer op?
Heb het vermoeden dat het niets te doen heeft met of asp specifiek, maar helaas kom ik er nog
steeds niet uit, ondanks flink googlen en rondsnuffelen.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-08 22:44

aex351

I am the one

Je wilt alleen dat ?var=1 zeker omdat het mooi staat :?

zo werkt het dus niet, dat zijn vars die worden meegegeven aan de url waarna de pagina die weer kan verwerken op een dynamische manier (server-sided). dus niet omdat het mooi staat.

veel suc6 verder

ps: zulke vragen horen in P&W geloof ik thuis

[ Voor 16% gewijzigd door aex351 op 09-07-2005 18:44 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Dit valt volgens mij wel simpel met een ASP Tutorial op te lossen. Ik zou je dan ook willen aanraden om deze eens door te nemen, en daarbij ook nog Algemene gedragsregels (Netiquette), Policy: Alle regels die op het forum gelden en Software Algemeen - Beleid Daarnaast horen vragen over programmeren in ASP in Programming & Webscripting, maar omdat dit makkelijk valt op te lossen door een tutorial te lezen sluit ik je topic ipv hem te moven. :)

Signature

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Oh, -NMe- had ook nog wat te melden.
[09/07/2005] [18:44:08] -NMe-: zeg in je sluitmessage maar dat ie even moet zoeken naar het Request-object in ASP
[09/07/2005] [18:44:44] -NMe-: (http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_request.asp)
Bij deze dus nog. :)

Signature

Dit topic is gesloten.