Toon posts:

Javascript of PHP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website waarop je de vertaling van woorden in het duits en engels kunt leren. Het is de bedoeling dat je een nederlands woord ziet staan, en dan in een form de vertaling typt. Als er dan op enter gedrukt word moet boven het form het volgende nederlandse woord komen te staan, en in het form weer de vertaling getypt worden. Dit gaat dan ongeveer per 50 woorden.

Wanneer alle 50 woorden geweest zijn moet er een overzicht te zien zijn van hoeveel goede en foute antwoorden er gegeven zijn, en welke woorden fout zijn beantwoord.

Is dit mogelijk in javascript of moet dit door middel van PHP? En met welke functie kan ik dan de gegevens bewaren om na de 50 woorden het overzicht te laten zien?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Kan makkelijk in javascript, verberg elementen die al geweest zijn of die nog moeten komen, en laat alleen het woord zien dat je moet vertalen.

Verwijderd

Topicstarter
mmz... moet ik dan gewoon een form maken met 50 vakjes ofzo? En hoe verberg ik ze dan?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Mbv CSS :) Dat is niet zo moeilijk, is ook veel over te vinden op google...

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Bedankt ;)

Dan nog een vraagje. Met PHP is het me al wel gelukt om te kijken of het antwoord goed of fout is, maar is kan dit ook wel met Javascript?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 14:58
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
var woord='hallo';
var poging='hello';
if(woord==poging) {
  alert('goed');
}else{
  alert('fout');
}

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$woord='hallo';
$poging='hello';
if($woord==$poging) {
  echo('goed');
}else{
  echo('fout');
}

Oftwel: natuurlijk, dat is precies hetzelfde. alleen moet je even met de syntax rekening houden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke.... zo kan ik wel weer even verder

Bedankt voor de hulp !!!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Nadeel van javascript is dat je de antwoorden gewoon uit de source kunt halen (lijkt me).

Verwijderd

Idd daarom lijkt het me voor een examen-iets ook niet geschikt,
voor oefening kun je zoiets natuurlijk prima in javascript maken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

leer voordat je begint ook even over hoe je arrays kunt gebruiken in Javascript, dan hoef je niet zelf een formulier met 50 invulvakjes te maken en 50 keer if() te doen om te kijken of een antwoord klopt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, bedankt voor de tip. Is het optellen van de goede en foute antwoorden ook gemakkelijk te doen of is dat weer een lastig iets?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Icey schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:45:
Nadeel van javascript is dat je de antwoorden gewoon uit de source kunt halen (lijkt me).
Dan gebruik je toch xmlHTTP, dan wordt het al een stuk moeilijker ;)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:59:
Okeej, bedankt voor de tip. Is het optellen van de goede en foute antwoorden ook gemakkelijk te doen of is dat weer een lastig iets?
In php niet, je zou iets kunnen doen als $i = $i + 1 in php, maar javascript heb ik geen verstand van.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Icey schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:12:
[...]

In php niet, je zou iets kunnen doen als $i = $i + 1 in php, maar javascript heb ik geen verstand van.
i++ of i+=1 of i=i+1 in javascript, maar dit is wel erg basic hoor... wordt dit niet een beetje een "aan het handje houden" topic?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 09-07-2005 19:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

André schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:59:
[...]

Dan gebruik je toch xmlHTTP, dan wordt het al een stuk moeilijker ;)
javascript:doeEenXMLHttpRequestMetAntwoorden() in je addressbar :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu deze code klaar maar hoe kan ik inplaats van op die button te klikken gewoon een enter geven? Ik zou denken gewoon OnClick veranderen in OnEnter maar dat werkt dus niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
<HTML>
<head>
    <title>Vragenbak</title>
</head>
<body>

<div align="center">
  <center>
  <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="539" id="AutoNumber1" height="519">
    <tr>
      <td align="center">

<div id="Vraag" style="width: 213; height: 19">
  <p align="center">Vraag</div>

<p align="center">

<input type="text" value="hier uw antwoord" name="Antwoord" size="20">

<Button OnClick="StelVraag();">

<script>

var ActueleVraag = -1;
   var AantalGoed = 0;
   var AantalFout = 0;

var Vragen = new Array (
    Array('Mooi', 'Schon'),
    Array('Goed', 'gut'),
    Array('Slecht', 'slecht')

);

function StelVraag() {

if(ActueleVraag >= 0) {
        if(Antwoord.value == Vragen[ActueleVraag][1]) {
           alert('ok');
           AantalGoed++;
        } else {
           alert('fout');
           AantalFout++;
        }
      }

ActueleVraag++;
      if(ActueleVraag < Vragen.length) {          
        Antwoord.value  = '';
        Vraag.innerHTML     = Vragen[ActueleVraag][0];
      } else {
        alert('Aantal goed '+AantalGoed+'. Aantal fout '+AantalFout);
      }

}

StelVraag();

</script>

</p>
      <p> </td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>

</body>
</HTML>

[ Voor 21% gewijzigd door André op 10-07-2005 00:26 ]

• Johnny
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

"onEnter" bestaat niet, je zou onkeyup moeten gebruiken en dan de code van de toets moeten afvangen, maar dat is een beetje onnodig moeilijk doen.

Zo wordt de functie StelVraag altijd aangeroepen als het formulier wordt verzonden, op wat voor manier dan ook:
code:
1
2
3
4
5
<form method="post" action="" onsubmit="return StelVraag()"
<input type="text" value="hier uw antwoord" name="Antwoord" size="20">

<input type="submit" value="Stel vraag">
</form>

Je moet alleen zorgen dat de functie StelVraag() op het einde return false zet, anders wordt het formulier ook meteen verzonden, en dat moet hier niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Johnny op 09-07-2005 23:46 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Beste qpers, het is ook de bedoeling dat je zelf moeite doet door middel van onderzoek ;) En zou in het vervolg alleen relevante code (tussen [code] tags) willen plaatsen :)

Verwijderd

Alhoewel er hier al is gekozen voor javascript wil ik toch even toelichten dat de keuze tussen javascript en PHP in dit geval niet zo voor de hand liggend is. Het hangt hier nogal af van het doel.
Zo heeft javascript het voordeel dat het client-sided is, je hoeft niet bij elk antwoord een interactie te hebben tussen server en client om te valideren, wat nogal eens bandbreedte kan vreten :). Ook is javascript in dit geval wat "handiger" omdat je dus geen server hoeft op te zetten die PHP ondersteund.

Het feit dat javascript client-sided is kan in dit geval echter ook een nadeel zijn aangezien, zoals al eerder vermeld, het antwoord waarschijnlijk uit de broncode gehaald kan worden. Is het echter voor eigen gebruik, of mensen die niet zo'n computer aanleg hebben (;)) dan is javascript zeker the way to go :)
Pagina: 1