Linux Suse 9.1 Compiler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 20:30
Ik heb zojuist Linux Suse op vmware geinstalleerd, werkt perfect!

Nu ben ik een "n00b" met linux, ik heb er nog nooit mee gewerkt, dit is de eerste keer dat ik hem heb geinstalleerd (ziet er trouwens best vet uit!)

Ik ben opzoek naar een compiler voor Linux, zit er standaard een c++ compiler in linux of moet ik die eerst downloaden en installeren?

Zojuist vond ik wel een compiler genaamd "g++" maar dat is source code? dus die moet ik eerst ook compileren? Zou iemand mij uit mijn probleem kunnen helpen en mij kunnen vertellen wat ik precies moet doen om een compiler draaiend te krijgen onder linux?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
De GNU Compiler Collection (gcc) bevat een C en een C++ compiler. Suse heeft die op de cd's/internet staat, met Yast kan je dat gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Leon- schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 17:47:
Zojuist vond ik wel een compiler genaamd "g++" maar dat is source code?
Waarschijnlijk alleen een script dat vervolgens de echte compiler aanroept. Bij de meeste Linux distributies zit standaard een C en C++ compiler. Bij sommige op consumenten gerichte distributies echter niet (wat moet die er tenslotte mee, en het neemt wel ruimte in...)

Als je SuSE Personal edition hebt, zit de compiler er dus bv. niet bij. Bij SuSE professional wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 20:30
Als SuSe professional wel een compiler ingebouwd heeft ga ik die maar eens installeren op mijn vmware :-)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:00
SuSE Personal edition kan je heel makkelijk instellen om als installatie bron de SuSE FTP server te gebruiken. Hiermee kan je van je Personal editie zo een Pro editie maken.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.