Brom uit lcd-tv/monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 07:13
Ik heb deze lcd-tv/monitor.

Wanneer deze Iiyama c300wt monitor in de VGA modus gaat, dan komt er opeens een brom uit het apparaat. Bij TV heeft ie het niet. Ik heb hem al terug gestuurd en daar hebben ze het verholpen. Tenminste, dacht ik. Want toen ik hem terug kreeg was het probleem nog steeds aan de orde.
Toen ik gisteren in de winkel was, hoorde ik hetzelfde verschijnsel bij andere exemplaren van hetzelfde type.

Nu is mijn vraag, kan ik dit zelf niet fixen door er een onderdeel te vervangen. Ik erger mij altijd aan electronische brommen...

Verwijderd

Heb hierzo met dit type lcd-tv hetzelfde euvel, constant een licht hoorbaar bromgeluid in vga modus. :?
De lokatie van het geluid zit vlak bij de ingang van de vga stekker (D-Sub 15p).

Heb helaas geen antwoord op de vraag van TS, maar ben erg benieuwd of er iemand een idee heeft wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.........of nog beter, hoe gerepareert kan worden.

Verwijderd

Dit heeft te maken met de inverter voor de backlight van het scherm. Kijk eens naar de helderheid van je scherm. Als deze op minder dan 100% staat, moet de inverter 'minder hard werken' en kan (zal) hij een brom produceren.
Als de helderheid verhogen het probleem niet verhelpt (of als het geen oplossing is), dan lijkt me niets anders te doen dan in reparatie te brengen.

Maar ik betwijfel of ze dat gaan kunnen oplossen...

Verwijderd

Probleem is idd verholpen door het verhogen van de helderheid. :*)
In vga modus -> menu -> display -> brightness op 50 (=max)

mad_boy1986 je bent m'n held van de week! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 01:04:
Probleem is idd verholpen door het verhogen van de helderheid. :*)
In vga modus -> menu -> display -> brightness op 50 (=max)

mad_boy1986 je bent m'n held van de week! _/-\o_
Graag gedaan!

:> O+

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 07:13
Inderdaad, opgelost. Ik kan mijn oren niet geloven! Thanks!!!!
Pagina: 1