Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
beste got liefhebbers,

ik sta op het punt om mij een smartphone te kopen ..

maar heb nog enkele vraagjes die mijn keuze van welke type smartphone ik moet kopen in de weg staan.

zodus ik zou graag de qtek s100 (t-mobile mda compact imate jam etc etc etc) willen
aangezien die zo klein is en toch nog een relatief groot scherm heeft.
maar deze smartphone heeft maar 64mb geheugen dus mijn eerste vraag is:
  • kan je op geheugenkaartjes programma's installeren of dienen ze enkel voor data opslag ?
als dit niet mogelijk zou zijn zou dit betekenen dat ik wel heel beperkt ben in de hoeveelheid
software die ik kan installeren en dan zou ik al direct naar een ander toestel uitkijken.

2de vraag :)
  • kan je met bluetooth een netwerkverbinding maken met je pc om bijvoorbeeld op het net te surfen?
    of gaat dit enkel met wlan (want de s100 niet bezit tenzij je zo'n kaartje koopt)
das zowat het voornaamste voor de moment

bedankt !

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Beide ja,
1. Ik heb zelf een Motorola mpx200, daar draaide Windows Mobile 2002 op, daar kon het iig mee, nu draait er 2003 op, en daar kan het ook gewoon mee. (wel via uitbreidbaar multimedia-geheugen dus)
2. Ja, dan heb je een passtrough-connectie, met mijn Mpx200 kan dat dus ook via Windows Mobile 2003.

[ Voor 10% gewijzigd door sjukke op 09-07-2005 16:15 . Reden: typ-o ]

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Er kunnen geheugenkaartjes gebruikt worden, dit zijn SD kaartjes.

Om gebruikt te maken van het internet via een vaste internet verbinding kan je via meerdere manieren doen. Via een Wlan is de mooiste oplossing, alhoewel dit ook prima met bluetooth kan.

Je kan via activesync (deze synchroniseert alle afspraken en contactpersonen met outlook) je internet verbinding doorgeven. Normaal maak je met activesync verbinding via het bijgeleverde usb kabeltje, maar dit is ook prima te realiseren via bluetooth.

Tevens kan je ook echt inbellen naar je computer via bluetooth. Dit wordt als een soort PAN (personal area network) gezien. Op je computer kan het het via router of proxy weer koppelen aan je internet verbinding. Voor linux zijn hier hele mooie oplossingen voor via BlueZ.

Verwijderd

Topicstarter
dat ik software effectief kan installeren op de geheugenkaartjes is al heel positief :)

is BT qua snelheid ook degelijk ? tegenover wlan om bijvoorbeeld te surfen .. kan ik een vlotte internet verbinding verwachten?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 16:17 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:15:
dat ik software effectief kan installeren op de geheugenkaartjes is al heel positief :)

is BT qua snelheid ook degelijk ? tegenover wlan om bijvoorbeeld te surfen .. kan ik een vlotte internet verbinding verwachten?
BleuTooth is sneller dan usb, maar wil je gewoon lekker snel dan is wlan wel het lekkerste. Maar ik heb zelf nog geen problemen om via usb te internetten(beetje onnodig, zit dan toch bij de pc :+

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Antwoord op vraag 1:
Ja dat kan, je moet alleen wel opletten als je de software installeerd vraagt hij "install [softwarenaam] in the default directory?" of iets als dat, vaak lees je daar over heen omdat je gewoon verwacht dat ie vraagt of je het uberhaubt wil installeren. Druk bij deze vraag gewoon nee om een andere directory te kiezen, en dat kan ook op de geheugenkaart zijn.

Antwoord op vraag 2:
Ja dat kan ook, internet via bluetooth. Je hebt alleen een maximaal bereik van ongeveer 5 tot 10 meter, schiet je nog niet echt zo heel veel mee op. Via WLAN gaat het beste inderdaad, als je pda dat ondersteunt zou ik dat aanraden.

Antwoord op de vraag over de snelheid van BT:
Nee. Bluetooth is traag. De theoretische snelheid van bluetooth is ongeveer 1megabit per seconde. Echter de verbinding die een pda met pc maakt via bluetooth is een ge-emuleerde seriele verbinding. Het synchroniseren, software installeren en surfen kan allemaal (je kan het zelfde als wanneer je de usb kabel gebruikt) maar het is echt traag.

[ Voor 25% gewijzigd door BlackMage op 09-07-2005 17:12 . Reden: aanvulling ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nouja, wat is traag.... de seriele BT verbinding is ongeveer 13 KB/s. Meestal doet je PDA er langer over om de webpagina's te renderen dan dat de verbinding de bottleneck is.

Alors.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Ik haal met mijn Qtek S100 en een Bluetooth dongle van Belkin die 100 meter kan, 62 kb/s.

Overigens heb ik nergens last van dat hij "maar" 64 heeft, kan zat programma's installeren en heb nog ruimte over...

[ Voor 21% gewijzigd door Sluuut op 09-07-2005 17:39 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hellboy123 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:57:
[...]
BleuTooth is sneller dan usb
Lees die zin eens opnieuw en ga in de hoek staan! >:)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1