Toon posts:

[Asus K8N] niet booten door muis

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De PC die ik gebruik om mijn projector aan te sturen staat momeneel ingesteld om op te starten als een knop van het toetsenbord ingedrukt wordt. Echter als de muis bewogen wordt als de PC uitstaat start hij ook op. In het bios staat nochthans duidelijk resume PS/2 mouse disabled (en keyboard enabled)

Waarom kan je dan het eene inschakelen en het andere uit als het allebei hetzelfde doet. Ja, ik weet dat als ik beide op disabled zet de PC enkel met de powerknop kan worden aangezet. Maar waarom is die mogelijkheid er dan?

Muis en toestenbord zijn beide PS/2. Er zit wel een ATI remote wonder op een USB poort. Daarmee kan ik de PC niet laten opstarten (wat ook de bedoeling is).

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MIsschien stomme vraag maar, als alles PS/2 is, ben je zeker dat je muis en tobo allebei correct hebt aangesloten, en niet hebt omgewisseld?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 21:11

Neiltwo2

Neil

ik wist niet eens dat dat kon :S kan iemand mij uitleggen hoe ik mn pc opstart met een knop ?

(ik ben geen genius op het gebied van bios)

pm zou fijn zijn aangezien dit offtopic is

Neil

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Wat ik niet zie staan is of je computer wel opstart als je een knop op je toetsenbord indrukt.
Als dit niet lukt dan denk ik dat zoals Borromini zegt dat je je muis en toetsenbord even moet omdraaien op de PS/2 poorten.

@Neiltwo2 kijk maar eens rond in je bios staat bij de meeste moederborden er wel bij.

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Muis en toetsenbord werken beide. Dus ze zijn zeker juist aangesloten. Opstarten lukt perfect met een druk op eender welke toetsenbordtoets (leuk woordje hé 8)). Maar dus ook als de muis per ongeluk een beetje beweegt.

Heb net even een andere muis eraan gehangen, maar het geeft hetzelfde probleem. Vanaf de muis beweegt (of een knop wordt ingedrukt) begint de PC te booten }) .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• pm31
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 12:59
usb muis?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bios updaten, 't klinkt als een bios fout namelijk.

Of: Gewoon booten met je power-on knop op je kast, of anders deze knop verlengen met wat draadjes en een el-cheapo knopje @ dichtbijzijnste bouwmarkt / elektrozaak :).

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 11-07-2005 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste klinkt inderdaad aannemelijk. Heb nu alle opstartmogelijkheden via PS/2 uitgezet. Nu start hij niet van toetsenbord, maar nog steeds van de muis

Verwijderd

en als je het resume PS/2 mouse nou eens op enabled zet?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de bios geupdated. Er weer op gelet dat keyboard enabled staat en mouse disabled. Als de PC voledig is uitgeschakeld is werkt het. Maar aangezien ik de PC normaal in slaapstand moet zetten (wegens de dualscreeninstellingen, stel hierover geen vragen het moet zo of de projector krijgt 800*600 terwijl het 1280*720 moet zijn). Als de PC in slaapstand gaat wordt hij toch nog wakker door een muisbeweging. Als ik dan tijdens de POST terug de knop induw valt hij uit. Pas dan reageert hij enkel op het toetsenbord (en de powerknop uiteraard).

Ik blijf nog even zoeken. Als het dan nog niet werkt hoe ik het graag zou hebben zal ik toch maar de knop gebruiken.

De vraag is nu, ligt het aan het bios, of windows???

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Als het in de slaapstand is, dan werkt de muis idd ook! Maar dat ligt aan je Windows! Waarom zeg je eerst dat je er last van heb bij de boot, en nu bij slaapstand?! Is totaal verschillend! Maar goed ik zal ff kijken voor een oplossing.

[Wordt vervolgd]

Start -> (instellingen ->) Configuratiescherm -> Muis -> Hardware -> Eigenschappen -> Energiebeheer -> Vinkje weg bij 'Dit apparaat mag de computer uit standbymodus halen.'

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 13-07-2005 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ The Virus

Heel erg bedankt. In het begin zag ik er het nut niet van in om te melden dat de PC in slaapstand stond. Maar het werkt nu meer dan perfect.

Dankjewel, moest ik hier een blonde stoot naast mij staan hebben stuurde ik ze op. Maar dat zal niet lukken ;)
Pagina: 1